The Outer Worlds’ün VATS Benzeri Sisteminden İlk Detaylar

Di-dıtt. Psssst…

Fallout serisinin fikir babaları Tim Cain ve Leonard Boyarsky’nin geliştirdiği The Outer Worlds ilk duyurulduğunda oyundaki VATS benzeri ateş etme sistemi dikkatlerden kaçmamıştı. Her ne kadar VATS taaa ilk oyundan beri bu post-apokaliptik seride yer alan bir özellik olsa da kendisini üç boyutlu olarak, zamanı durdurma özelliğiyle birlikte ilk kez Bethesda’nın geliştirdiği Fallout 3’te tecrübe etmiştik. Cain ve Boyarsky bu zamanı yavaşlatma mekaniğini sevmiş olacak ki diyalog tekerleği gibi pek çok “yeniliği” görmezden gelmelerine rağmen benzer bir sistemi yeni oyunlarına eklemekten çekinmemişler.

Tim Cain’in oyunun baş tasarımcılarından Charles Staples’la birlikte Game Informer’a verdiği yeni bir video röportajda işte bu sistemin detaylarından söz ediliyor. İkilinin belirttiğine göre TTD (tactical time dilation) olarak adlandırılan bu sistemde zaman tamamen durmuyor. Onun yerine her şey çok ama çok yavaş bir şekilde hareket etmeye başlıyor. Bu süre zarfında etrafa bakabilir, durumu değerlendirebilir, silahınızı değiştirebilir ve şarjörünüzü doldurabilirsiniz. Ama ateş etmeye başladığınızda her şey biraz daha hızlı hareket etmeye başlıyor ve TTD’nin süresi daha çabuk bitiyor. İlk başta her şeyin tamamen durmasını düşünmüşler. Fakat daha sonra bunun oyunu aşırı kolaylaştırdığını fark edip vazgeçmişler ve böylelikle ortaya bu sistem çıkmış.

> The Outer Worlds’ü Herkesi Öldürerek Bitirmek Mümkün
> The Outer Worlds, Büyüklük Olarak New Vegas'tan Çok KOTOR 2'ye Benzeyecek

Tim Cain, TTD’yi kullanmak zorunda olmadığımızı, tecrübeli FPS oyuncularının çatışmalarda yeteneklerini sergileyebileceğini belirtmiş. Bununla birlikte oyunun saf bir shooter olmadığını ve rol yapmayı sevenlerin TTD’yi seveceğini de söylüyor. Çünkü bu sayede rakibimizin hangi bölgesine nişan alacağımızı daha rahat bir şekilde belirleyebiliyoruz. Ayrıca TTD kullanarak ateş ettiğimizde ekstra hasar da verebiliyoruz.

TTD’nin bir diğer işlevi de ekip arkadaşlarımıza emirler vermek. The Outer Worlds’te “liderlik” adı altında bir özellik daha bulunacakmış ve bunu geliştirerek ekip arkadaşlarımızın vuruş gücü vb gibi özelliklerini arttırabilecekmişiz. Ek olarak her ekip arkadaşımızın kendine has yetenekleri ve bir tane de güçlü vuruşu olacakmış. Kulağa eğlenceli geliyor.

The Outer Worlds, 2019 yılı içerisinde PC, PS4 ve Xbox One için çıkacak.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum