Fallout serisi video oyunları tarihinin en sevilen, kült isimlerinden biri ve dünya çapında çok sayıda azılı hayranı var. Böyle bir seriye yeni oyun yapmak kolay değil çünkü en ufak bir falsonuzda hemen eleştiri oklarının hedefine oturuyorsunuz.
Genelde seriye eklenen her oyun satış bakımından ciddi rakamlara ulaşmış ve iyi eleştiriler almış olsa da aralarında bir isim var ki özellikle de çıkışında oyunculara büyük hayal kırıklığı yarattığı bir gerçek. Fallout 76'dan söz ediyorum.
The Guardian'a röportaj veren Todd Howard, bu durumu bir kez daha kabul ederek çeşitli açıklamalarda bulunmuş.
Bethesda'nın da online pastadan pay kapmak istemesini doğal karşılamak lazım, Fallout 76 da zaten bunun bir ürünü. Her ne kadar Bethesda tek kişilik oyunlara devam ediyor olsa da böyle farklı bir deneyim yaratmak istemişler. Ancak oyunun ilk zamanlarında nasıl hatalarla dolu olduğunu, nasıl sıkıntılar yaşadığını düşünür üstüne bir de serinin önemli öğelerinden bazılarını içermediğini (NPC'ler başta olmak üzere) ve çok oyunculu öğeleri de doğru kullanamadığını eklersek, Howard'ın "oyuncuları hayal kırıklığına uğrattık" sözünün de içi dolmuş oluyor.
"Bizler tek kişilik oyunların büyük hayranlarıyız ve çok oyuncu odaklı oyunlarda da belli başarılar elde ettik. Ama bir oyun çok oyunculu olsa da, mesela Elder Scrolls Online veya Fallout 76, büyük bir grup oyuncu bunu tek kişilik oyun gibi oynamayı istiyor, diğer oyuncularının bu keyfi bozmasını istemiyor." diyor Howard. Fallout 76'da yapılan hataların başında da oyuncuların bu isteğini karşılayamamak geliyordu zaten.
Bethesda'nın şu anda Starfield ve yeni Elder Scrolls oyunu üzerinde çalıştığını düşünürsek, yeni tek kişilik Fallout oyununu görmemize daha uzun yıllar olduğunu söyleyebiliriz.