Trine 3'ün Yapımcıları ''E Bu Oyun Çok Kısa'' Eleştirilerini Yanıtlıyor

Plan-Program Eksikliği

Kendim oynamadım ama oynanırken izledim, gerçekten çok tatlı bir oyun Trine 3.

Ancak ortada birçok sıkıntı da var. Oyun erken erişim aşamasındayken çok olumlu yorum aldı ama oyun çıktıktan sonra çeşitli sebeplerle bayağı bir eleştiriye maruz kaldı. Bu eleştirilerin en öne çıkanı ise oyunun çok kısa oluşu ve sonunun sanki çıkacak DLC'ler için yarım bırakılmış gibi gözükmesi. Oyunun yapımcısı Frozenbyte'tan Joel Kinnunen bu eleştirileri açık fikirli bir şekilde hatalarını kabul ederek, samimiyetle yanıtladı:

"2012'de Trine 3'ü 3D olarak daha büyük ve daha iyi yapmak üzere yola çıktık. Oyunu 3D yapmak bizim için bayağı iddialı bir şeydi ve belki de bu işin boyumuzu aştığını söyleyebilirim."

"Trine 3 için Trine 2'dekinin 3 katı masraf yaptık. Toplam 5.4 milyon dolar. Her şeyimizi verdik ve elimizde bir şey kalmadı. Aslında çok daha uzun bir senaryo ve çok daha fazla bölüm planlamıştık ama aklımızdakini gerçekleştirebilmek için bu miktarı en az üçe katlamamız, yani 15 milyona çıkmamız gerekecekti. Ancak bunu çok geç fark ettik ve paramız kalmamıştı."

"Yani oyunu ileride DLC satmak için kasten kısa yapmadık. İddialı bir işe giriştik ve bu iş finansal olarak boyumuzu aştı. Erken erişim aşamasında sattığımız oyunun 'gerçekçi' haliydi ve nihayetinde de bu şekilde bir oyun çıkardığımıza inanıyorum."

"Hikâyenin bağlanmaması ve DLC konusunda şunu söyleyeyim; DLC çıkarmak gibi bir planımız yok. Hikâyenin devamı ise ayrı konu. Ancak erken erişim aşamasının başlangıcından beri varımızı yoğumuzu harcadık. Serinin geleceği şu an biraz soru işareti ve geri bildirimler, kullanıcı yorumları ve incelemeler bizi biraz şaşırttı doğrusu".

Her ne kadar Trine 3'e (uzaktan) hayranlık beslesem de 2-4 saatte bittiğini söylerler. Yapımcıların söylediklerinden de yola çıkarak; demek ki neymiş, adam akıllı finansal plan yapmadan böyle bir işe girişmemek gerekiyormuş.

Ama Trine 3 güzel ya yine cidden, bakmayın siz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum