Valve uzun bir aradan sonra yeniden oyunlar yapmaya başladı, ancak yıllar süren durgunluk döneminin ardından çıkan ilk oyun olan Artifact beklentileri karşılamanın çok uzağında kaldı, yanına bile yaklaşamadı. Aslında Valve Artifact ile cesur şeyler denemişti ancak bu deneysel parasallaştırma modelinin tutmaması ve oyunun uzun dönemde yeterli destek ve yenileme görmemesi ismini kolayca unutmamıza neden oldu.
Oyun ilk çıktığında 60.740 eş zamanlı oyuncuya sahipti, son 24 saatteki maksimum eş zamanlı oyuncu sayısıysa sadece 110. Ortalama oyuncu sayısı git gide düşüyor ve artık iki hanelilerde kalmış durumda.
IGN'ye konuşan Gabe Newell, Valve olarak doğru ve yanlış oldukları zamanların olduğunu, hatalar da yaptıklarını söylüyor. "Steam Machines ürettik, Artifact kocaman bir hayal kırıklığı oldu, işleri batırdık." diyen Newell, Half-Life: Alyx'tense oldukça umutlu. "Bizim için Half-Life: Alyx'i yayınlamak gerçekten de çok önemli bir an, çünkü bu olabileceğimizin en iyisi. Şunu bilmek istiyoruz, acaba doğru yolda mıyız? İnsanların gelip bize 'Aman Tanrım, o büyüye hala sahipsiniz' demesini istiyoruz."
Newell, Artifact'ın başarısızlığından çok büyük dersler çıkardıklarını, Alyx'inse daha az ders vermesini umut ettiğini söylüyor. "Maalesef başarısızlık, başarıdan daha eğitici - bu sefer pek de 'eğitici olmamayı' umut ediyoruz" demiş Newell :)
Bakalım her şey Gabe Newell'ın istediği şekilde mi gerçekleşecek? Çünkü her ne kadar Alyx muazzam bir oyun olacağa benziyorsa da, sadece VR için yapılıyor olması oyuncu sayısının da kısıtlı olmasına sebep olacak.
İnsanlar sizden sadece Half Life 3 bekledi. Sizde abuk subuk işlerle uğraştınız. Bunu anlamak çok mu zordu Lord Gaben?
Su herife lord demeyi kessek? Kendi kendine triplere girip Valve'un her turde oyun uretebilecegini saniyor. :D
kinaye yapıyorum hocam aldırma sen :D