Blizzcon sonrası beklendiği gibi tüm sınıfların detaylı açıklamaları gelmeye başladı. Hunter ve Priest bunlardan ilk açıklananlar oldu.
World of Warcraft - Legion panelinde dendiği gibi bu genişleme paketinde tüm sınıfların derinliklerine inip içlerindeki mistik ve fantastik detayları çıkartmayı amaçlıyor Blizzard. Tahminlere göre son WoW genişleme paketi olacak o yüzden her şeyin en üst noktasında olmasına çalışıyorlar. Bunda da oyunculardan gelen önerilerin ve düşüncelerin önemi arttı. Senelerce hayvansız Hunter ya da yakın dövüşte etkili olan bir Hunter spec'i isteniyordu. Buna kavuşuyoruz. Priest ise oldukça lore (hikaye) ağırlıklı bir sınıf haline geliyor. Bunların hepsini detaylı şekilde anlatacağız.
İlk önce Hunter sınıfına bakalım, ikinci sayfada ise Priest hakkında konuşalım.
HUNTER
Blizzard Legion için masaya oturduğunda sınıfların ortaya nasıl çıktığını, hangi kahramanların etkili olduğunu düşünmüş ilk olarak. Sonuçta Warcraft oyununda gördüğümüz karakterler bir şekilde oyun içerisinde bize sunulan sınıfların bir temsilcisi. Hunter sınıfı da oldukça derin. Uzaktan ok atanı var, sadık dostu ve kader birliği yaptığı hayvanı ile kafa göz dalanı var. Var da var! Blizzard da üç spec'i ona göre tekrar dizayn ediyor.
Beast Mastery
Hunter dediğin yanında hayvanı ile dolaşandır. Hayvan tanklar, hunter fıtı fıtı vurur. Bu felsefe ile Beast Mastery spec'i tekrar gözden geçirildi. Daha çok pet kontrolü ve hayvan çağırma üzerine yeniden dizayn edildi. Değişen özelliklere bakarsak;
Cobra Shot: 30 focus bedeli, 40 yard menzili var. Fiziki hasar veren ve 'casting time'ı olmayan saldırı.
Dire Beast: 40 yard menzili, 10 saniye bekleme süresi var. Güçlü bir hayvanı yardımına çağırıyor ve 8 saniye boyunca bizimle savaşıyor. Her vurduğunda bize 4 focus kazandırıyor. Bu özelliği her kullandığımızda Beastial Wrath'in bekleme süresi 15 saniye azalıyor.
Kill Command: 20 focus bedeli, 25 yard menzili ve 6 saniye bekleme süresi var. Eskisinden pek bir farkı yok özellik olarak.
Wild Call: Pasif özelliğimiz. Kritik vuruşların %30 ihtimalle Dire Beast'in bekleme süresini sıfırlama ihtimali var.
Mastery: Master of Beasts: Hayvanlarımızın verdiği hasarı %X arttırıyor. X eşyalarımızdan gelen Mastery bonusu.
Survival
Vanilla zamanlarında Survival hunter oynayanlar kendilerini Warrior ya da Shaman ile bir tutup zaaa diye dalardı rakiplerine. Ellerinde kılıçlar toplam 2 adet olan yakın menzilli saldırılar ile çoğu insanı delirtirdi. Wrath of The Lich King ile kalktı bu karışıklık. Catacylsm ile de Blizzard hunter oyuncularına "yeter uzaktan vuracaksınız, staff ve polearm kullanacaksınız" dedi. Bir hunter oyuncusu olarak uyuz olmuştum. Neyse ki Blizzard gider ayak bizi mutlu etmeyi başardı.
Survival Hunter artık Hunter spec'leri içerisinde trap (tuzak) kullanan tek spec. Tuzağımızı kuruyoruz ve hayvanımızla beraber düşmanımızın üzerine atlıyoruz. Ok mu? Yay mı? HAH! Hunter Weapon diye senelerce dalga geçtiniz gelin şimdi görün o silahları!
Harpoon: 5-40 yard menzili, 15 saniye bekleme süresi var. Düşmanımızın üzerine bir zıpkın atıyoruz ve onları 3 saniyeliğine yerine mıhlıyoruz. Akabininde kendimizi ona doğru çekiyoruz.
Raptor Strike: Efsanevi saldırılardan ilki. 20 focus bedeli var. Düşmanın kafasına bir raptor gibi vuruyoruz.
Laceration: 35 focus, 10 saniye bekleme süresi var. Hayvanımızla beraber saldırıp düşmanın üzerinde derin bir yara açıyoruz. 12 saniye boyunca deli gibi kan kaybediyor.
MongooseBite: Geri dönen ikinci efsane saldırımız! 10 saniye yenilenme süresi var ve toplam 3 vuruş bulunduruyor. Her vurduğumuzda rakibimizin %50 oranda daha fazla hasar almasını sağlıyoruz Mongoose Bite'tan. Maksimum 6 kere birikiyor bu debuff.
Flanking Strike: 20 focus bedeli ve 6 saniye bekleme süresi var. Hayvanımız ileri atılarak ağır hasar veriyor.
Wing Clip: 30 focus bedeli var. Eskisi gibi, rakibimizi yavaşlatıyor. Bu sefer süresi uzatılmış, 15 saniye sürüyor.
Mastery: Hunting Companion: Hayvanımızın verdiği hasarlar bize %x ihtimalle bir Mongoose Bite vuruşu kazandırıyor.
Marksmanship
Yıllarca MM oynayan hunter'ların tek bir dileği vardı. Legolas gibi ok yağdırıp hayvan ile uğraşmamak. Zaten toplam DPS'in %5'i gibi düşük bir oranı vardı hayvanın. Warlords of Dreanor zamanında aldığımız bir talent ile hayvanımızı kaldırabiliyorduk. Blizzard bunu artık spec'in içerisine eklemiş. Cidden tek başımıza oynuyoruz artık. Legolas cosplay'i yapmak isteyenlere gün doğdu!
Arcane Shot: 40 yard menzili var. Vurduğunda 5 focus geri kazandırıyor.
Seek Vulnerabilities: Pasif. Arcane Shot ve Multi Shot ile hasar alan rakiplerin üzerinde 6 saniyelik bir Hunter's Mark yer alır.
Marked Shot: 50 focus, 40 yard menzili var. Channeled olan bu saldırı Hunter's Mark olan düşmana çok ağır hasar verir. Channeled olmasına rağmen hareket edilebiliyor.
Aimed Shot: 50 focus, 35 yard menzili var. 1.5 saniye de ateşleme süresi. En çok vuran Hunter saldırısı.
Lock and Load: Pasif. Otomatik saldırıların %5 ihtimalle Lock and Load çalıştırma ihtimali var. Bu devreye girdiğinde bir sonraki 2 Aimed Shot bedava oluyor ve anında kullanılabiliyor. Üstelik fiziki hasardan ateş (fire) hasarına dönüşüyor.
Mastery: Sniper Training: Tüm saldırıların kritik hasarı ve menzili %x artar.
Priest sınıfı oldukça önemi bir yer kaplıyor Warcraft evreninde. Gücünü Light (ışık)'tan alıyor. Işığın karşılığı da Naaru. En bilineni ise Shattrath City'de bulunan A'dal.
Peki Light'ın zıttı Shadow ise Naaru'nun tersi ne? Void. Aklımıza hemen Sunwell'de yer alan Mu'ru geliyor. Artık Priest'ler güçlü ofansif saldırılarını Void'den alacaklar. Bunda da Old God (Yogg'saron, Cth'un gibi) etkisi gözüküyor. Void demek Old God demek zaten.
Diğer spec'ler de değişikliğe gidiyor. Özellikle Disc. yıllardır istediğimiz şekline nihayet kavuşuyor.
Shadow
Yogg-Saron dövüşünü hatırlar mısınız? 3. phase'de 'Insanity' yükseliyordu ve 100 olduğunda Yoggy'nin kontrolü altına giriyorduk. Debuff 100 olmadan ışığın altına gidip kendimizi rahatlatıyorduk. Blizzard da buradan yola çıkarak Shadow Priest'lerin büyülerine Insanity olayını getirmiş.
Voidform: Pasif. 100 Insanity'ye ulaştığımızda şeklimiz değişiyor. Shadow büyülerimiz Void büyülerine dönüşüyor ve %30 daha fazla vuruyor. Bu formdayken büyü yaptıkça %2 haste kazanıyoruz fakat ne kadar çok büyü yaparsak Insanity o kadar çabuk azalıyor.
Mind Flay: 40 yard menzili var. Channeled. 3 saniye boyunca shadow hasarı verip rakibin hareket hızını %30 azaltıyor. Voidform'da kullanıldığında ise Shadow Word: Pain'in süresini 3 saniye uzatıyor.
Mind Blast: 40 yard menzili, 1.5 saniye süren büyüyü yapma süresi ve 9 saniye bekleme süresi var. 15 Insanity oluşturuyor. Voidform'da Void Blast adını alıyor. 4.5 saniye bekleme süresine sahip oluyor ve Vampiric Touch'ın süresini 3 saniye uzatıyor.
Vampiric Touch: 40 yard menzili ve 1.5 saniye süren büyüyü yapma süresi var. 24 saniye boyunca hasar veriyor ve Priest'i verdiği hasar kadar iyileştiriyor. Her vurduğu hasar 3 Insanity kazandırıyor.
Shadow Word: Pain: 40 yard menzili var. 18 saniye boyunca hasar veriyor. Her hasar verdiğinde 3 Insanity kazandırıyor ve %10 ihtimalle Mind Blast'ın bekleme süresini sıfırlama ihtimali var.
Mastery: Madness!: Bütün büyülerin hasarını ve Insanity yaratma miktarını %x arttırıyor.
Discipline
Işığın gücünü niye sadece iyileştirmek için kullanalım ki? Sonuçta ışık olmasa gölge olmaz! Disc Priest sonunda gerçek anlamda iki işi birden yapan ilk spec olma özelliğine kavuştu. Biz hasar verdikçe etrafımızdakiler iyileşecek. Daha önce bu denenmiş fakat çok başarılı olmamıştı.
Attonement: Pasif. Plea, Power Word: Shield ve Shadow Mend dostlarımızın üzerinde 15 saniye boyunca Attonement adı altında bir buff bırakacak. Büyülerimiz ile hasar verdikçe bu buff'a sahip olanlar hasarın %50'si kadar iyileşecek. Üstelik bu iyileştirme miktarı bölünmeyecek. 20 kişide Attonement varsa hepsi aynı miktarda iyileştirme alacak.
Mastery: Absolution: Attonoment ile gelen iyileştirme miktarını %x arttırır.
Plea: %1.2 mana bedeli ve 40 yard menzili var. Küçük bir iyileştirme büyüsü.
Shadow Mend: %3 mana bedeli, 40 yard menzili ve 1.5 saniye büyüyü yapma süresi var. Demiştik gölge ışıktan oluşur diye. Gölgeyi ve ışığı kullanan bir iyileştirme büyüsü. Yüksek miktarda iyileştiriyor ama karşılığında toplam iyileştirmenin küçük bir yüzdesini hasar olarak başka bir yerden hasar alana kadar fıtı fıtı vuruyor.
Power Word: Radiance: %7 mana bedeli ve 40 yard menzili var. Tam 2.5 saniye sürüyor bu büyüyü yapmak. Seçili olan dostumuzu ve en yakınındaki 5 kişiyi deli gibi iyileştiriyor.
Smite: %0.75 mana bedeli, 40 yard menzili var. 1.5 saniye sürüyor yapmak. Eskisi ile aynı.
Mind Blast: %3 mana bedeli, 40 yard menzili var. 1.5 saniye sürüyor yapmak.
Penance: %2.5 mana bedeli, 40 yard mesafesi var. Channeled. 9 saniye de bekleme süresi var. Büyüyü yaparken hareket edebiliyoruz.
Holy
Biz vurmuyoruz, ışığı sadece iyileştirmek için kullanıyoruz diyor artık Holy Priest'ler. Sen senelerce tapınaklarda eğitim gören, hayatında hiç savaşa katılmamış olanlar bile Legion'a karşı koymak için koşa koşa meydanlara çıkıyor artık. Blizzard Chakra sistemini kaldırarak ilk değişikliğini yapıyor Holy Priest'ler için. Naaru ne verdiyse iyileştirecekler artık.
Heal: %2 Mana bedeli, 40 yard menzil ve 2.5 saniye büyüyü yapma süresi var. Adı üzerinde, iyileştiriyor.
Flash Heal: %3.5 mana bedeli, 40 yard menzili ve 1.5 saniye büyü süresi var. Hızlı, bol mana harcayan "eyvah çok hasar geliyor" büyüsü.
Holy Word: Serenity: %4 mana bedeli 40 yard menzili ve 1 dakika bekleme süresi var. Bildiğin mucize bu büyü. RÖARGHH!! diye iyileştiriyor. Tank ölmek üzereyse yapıştırın gitsin %1'den adam kurtarır.
Holy Word: Sanctify: %5 mana bedeli, 40 yard menzili ve 1 dakika bekleme süresi var. Belirli bir bölgeye gökten ışık iniyor ve o alandaki 6 dostumuzu iyileştiriyor, kemiklerini ısıtıyor. Nur iniyor nur!
Mastery: Echo of Light: Direkt olarak iyileştiren büyülerin %x kadarını 6 saniye boyunca HoT olarak veriyor. (HoT: Heal over time, yani zamanla iyileştirme)
Şimdilik elimizdeki bilgiler bu kadar. Gelişmeler oldukça yazmaya devam edeceğiz.
Kaynak: mmo-champion