Xbox Ekibi Bulutun Gücünü Firmalara Anlatmaya Kararlı

Bu işleri çok kurcalamamak lazım...

Xbox One’ın en önemli satış argümanlarından birisi de 300,000 civarında sunucu ile desteklenmiş olan Azure sistemi, yani bulut desteğiydi.

Bu destekle oyunlara katacakları şeylerin planlarını tanıtımlarda anlatan ekip bizi hep bir noktada karanlıkta bıraktılar: Bu iş uygulamalara nasıl yansıyacaktı?

Girizgâhını Forza 5 ile, drivatar sistemiyle yapmış olduk. Çok büyük bir değişiklik değildi ama varlığı, perde arkasında gelişim sağlıyordu. Sonra Titanfall çıktığında, oradaki yapay zeka karakterlerin yine gücünü bir nebze de olsa buluttan alma ihtimalini biliyoruz.

Ama Microsoft’tan Harvey Eagle, bu kadarla kalmayacağını söylüyor.

Donanımın bu nesilde üç ana başlıktan geldiğini söyleyen Eagle, bunların donanım, yazılım ve bulut olduğunu söylüyor. Gücün sadece poligon sayılarıyla ya da piksellerle ölçülme devrinin kapandığını da ekleyen Eagle son birkaç oyundaki hayal kırıklıklarına şöyle bir cevap veriyor.

“Kabul edelim, Xbox One 1080P’yi ve 60fps’yi tümüyle desteklemektedir. Sistemler arasındaki denge ile performansın nasıl olacağına karar vermek yapımcılara kalmıştır.”

Bunun sonucunda kendisine sormak lazım aslında, yapımcıların çözünürlükteki düşüşleri zevk için miydi diye? Neyse, konumuz bulut. Çok sapmayalım.

Eagle performansın üç maddesinden olan bulutun yapımcılara detaylı açıklanması gerektiğine inanıyor. Başlangıçta 300,000 sunuculuk bir desteği çok oyunculu oyunlar için sunacaklarının sözünü verdiklerini, bunlardan yapımcıların faydalanması için gerekli bilgiyi vermemelerinin oldukça hatalı olacağını da söylüyor. Ama bununla ilgili nasıl bir program yürüttüklerinin bilgisi yok ortada.

İlerleyen günlerde Xbox One’ın bulut teknolojisinden aldığı yardımın bir sunumu yapılma ihtimâli var. Kaynağı ise Phil Spencer’ın Twitter adresinden verdiği bir cevap. Merakla bekliyoruz. Çünkü 300,000 cihaz az bir yatırım değil.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum