2K dün yeni BioShock oyununun geliştirilmekte olduğunu duyurdu bildiğiniz üzere. Ancak Kotaku'dan Jason Schreier'in makalesine göre, oyunun geliştirilmesine 2K'nın söylediği gibi 'daha yeni' başlanmamış.
Schreier bu oyunun geliştirilmesine aslında 2015 yılında başlandığını ve o zamanlar projenin başında Halo ve Call of Duty oyunlarında da yardımcı olmuş Certain Affinity stüdyosunun bulunduğunu söylüyor. 2016 yılında bu proje iptal olmuş ve oyunun geliştirilmesini kendi bünyelerine almaya karar vermişler. 2017 yılında da dün duyurusu yapılan oyun stüdyo içinde geliştirilmeye başlanmış.
Kod ismi Parkside olan bu oyunun neden gizlendiğini ise BioShock oyunlarının geçirdiği sıkıntılı geliştirilme süreçleriyle açılıyor Schreier. Hatırlarsanız BioShock Infinite'in geliştiricisi Irrational Games oyunun yayınlanmasının ardından kapanmıştı. BioShock ve BioShock 2, geliştirici stüdyolardaki yoğun crunch kültürüyle gündeme gelmiş, geliştiricilerin oyunları yetiştirebilmek için çok uzun saatler boyunca çalıştığını öğrenmiştik. BioShock oyunları anlatımın ön plana çıktığı oyunlar ve oyuncularda da müthiş bir beklenti oluşturuyorlar. Zaten belki de bu yüzden 2K oyunun çıkmasına daha çok sene olduğunu söyledi, böylece oyunu geliştirmekte olan Cloud Chamber stüdyosunun bu konuda elini rahatlatmak istemiş olabilirler.
Ancak dün yapılan açıklamalardan serinin babası Ken Levine'in projeyle uzaktan ya da yakından alakası olmadığını da öğrenmiştik. İçinde Levine olmayan bir BioShock'un seriye ne kadar sadık olabileceğini, o özü ne kadar koruyabileceğini bekleyip göreceğiz.