Geçen yıl Erken Erişim semalarında boy gösteren GetsuFumaDen, nihayet tam sürümüyle karşımızda. Biz de fırsattan istifade tekrar dalalım bu evrene, ne değişiklikler yapılmış bir görelim dedik.
Cehennemin dibine kadar yolunuz var!
Cehennem yaratıkları bir kez daha bendini aşmış, hadi bu sefer de Antik Japonya’yı istila edelim diyerek soluğu Uzak Doğu’da almıştır. Ama her yerde olduğu gibi burada da insanlığın koruyuculuğunu üstlenen biri vardır: Getsu Fuma. Kahramanımız kuşanır kılıcını, başlar istilayı durdurmak için cehennemin dibine inmeye.
Erken Erişim sürümünü incelerken de yazdığım gibi, oyun aynı Dead Cells gibi oynanıyor. Rastgele tasarlanan bölümlerde dolaşıp düşmanları kesiyor, yeni silahlar açıyor, boss’larla kapışıyor, ölünce de en başa dönüyoruz. Tabii bu sefer Japon mitolojisine bulanmış bir hikâye eşliğinde yapıyoruz bunu. Katana ve kunai gibi silahlar kullanıyor, envaiçeşit yokai ile kozlarımızı paylaşıyoruz. Grafikler de Japon işi bir yağlıboya tarzında.
Beklenildiği gibi, tam sürümde pek çok iyileştirme ve ince ayar var. İlk incelememde karakterimizi geliştirmenin çok zor ve uğraştırıcı olduğundan dem vurmuştum hatırlarsanız. Aşama kaydedebilmek için durmadan üsse dönüp oyuna tekrar tekrar baştan başlamak gerekiyordu. Neyse ki yapımcılar bölümlerin sonuna ve dükkânlara ruhlarınızı harcayabileceğini bir karakter ekleyerek bu sorunu kısmen aşmış. Toplamanız gereken ruh sayıları da azaltılmış. Fuma’yı eli yüzü düzgün bir savaşçı hâline getirmek hâlâ çok vakit alıyor, hâlâ aynı boss’u 100 kere yenmeniz gerekiyor ama en azından artık biraz daha affı olan bir sistem var karşımızda.
Getsu Yenge?
Şüphesiz en önemli yenilik oyuna Getsu Renge adında kadın bir karakter eklenmesi. Onunla oynayabilmek için ilk önce cehennemde kendisini bulup yenmeniz gerekiyor. Maalesef sadece karakterimizin görüntüsü değişiyor; hareketleri ve kullandığı silahlar Fuma ile aynı. Fuma ile Renge’yi ayrı ayrı geliştirmek zorunda olmak da tam bir işkence.
Yeni eklenen “Apprentice” zorluk seviyesi bölümleri epey kolaylaştırıyor. Ama bu zorluk seviyesindeyken oyunun sadece ortasına kadar gidebiliyorsunuz. “Whip” (Kamçı) başlığı altında 5 yeni silah eklenmiş; bunların arasında zincirli topuz ve zehirli kırbaç gibi şeyler var. Kullanabilmek için önce onları açmanız lazım tabii. Mini haritadaki ikonlar değiştirilip daha mantıklı hâle getirilmiş, silahların verdiği hasar arttırılmış ve boss’ların gücü biraz azaltılmış. “Subspace Citadel” adlı yeni bir bölüm ve Daidarabotchi isimli lanet bir boss eklenmiş. Kullanmadığımız silahları da artık satabiliyoruz.
Yine de bir şeyler hâlâ eksik. Rogue-like oyunların o “bir tur daha” bağımlılığını vermeyi başaramıyor. Kötü bir oyun değil. Ama daha iyi alternatifleri olduğu da bir gerçek.
Başlıklar
Hades ve Dead Cells’ten çok sıkıldıysanız farklı bir alternatif olabilir
- Yağlı boya tablo gibi görseller
- Silah çeşitliliği
- Devasa bölüm sonu canavarları
- Karakterleri geliştirmek çok zahmetli
- Aynı bölümlerden defalarca geçmek çabuk sıkıyor