2015'te çıkan Party Hard, oyunculara farklı bir tecrübe yaşatmıştı. Gecelerinizi zehir eden partici gençlikle hesaplaştığınız oyun, yapımcılarını devamını yapmaya yönlendirecek kadar başarılı olmuş anlaşıldığı kadarıyla, her ne kadar inceleme notlarına bu şekilde yansımamış olsa da. Sonuçta 3 yıllık aradan sonra Party Hard 2 ile karşı karşıya bulduk kendimizi. Bakalım ilk oyunun üzerine bir şeyler konulabilmiş, seri bir adım öteye taşınabilmiş mi?
Partilerin aranan(!) adamı sahalara geri dönmüş...
Oyunu en kısa yoldan tarif etmeye çalışırsak, gizlilik ve belirli hedefleri ortadan kaldırma odaklı bir aksiyon/strateji oyunu şeklinde tanımlayabiliriz. İlk oyundaki partide bulunan herkesi öldürme konusu bu oyunda da zaman zaman geçerli olabilse de, daha çok opsiyonel bir tercih olarak karşımıza çıkıyor. Artık bölümü tamamlamak için belirli hedefleri ortadan kaldırmanız yeterli çoğu durumda. Bölüm içerisindeki hedeflerin listesi ekranın sol üst köşesinde yer alıyor ve ortadan kaldırılacak hedefler, üzerlerinde yer alan bir üçgen ile işaretlenmiş durumda. Dolayısıyla, kimleri ortadan kaldırmak zorunda olduğunuzu rahatlıkla görebiliyorsunuz. Bir de belirli yerleri patlatmak, kasalardan para vs. çalmak gibi görevler de yer alabiliyor bu yapılacaklar listenizde. Ayrıca boss savaşları da bulunuyor, ama üzerine konuşulacak çok şey yok.
Envanterinizde 4 nesne yer alabiliyor -ki bunlardan birisi standart silahınız olan bıçak. Diğer nesneleri etraftaki kutulardan, kolilerden, öldürdüğünüz kişilerin üzerinden vs. toplayabiliyorsunuz. Bunlardan bazılarını fırlatma bıçakları, şok silahları, haplar, içkiler, para şeklinde sıralayabiliriz. Hangi nesneleri elinizde tutacağınız, hangilerini kullanarak hedefinize doğru yol alacağınız size kalmış. Bölüm içerisindeki bazı görevleri yapmak için belirli bir nesneyi kullanmak gerekebiliyor (İlk görevdeki molotof ile mühimmatı patlattığımız kısımda olduğu gibi), onu ayırt etmekte herhangi bir sorunla karşılaşmıyorsunuz, zira genelde o göreve yakın bir bölgede buluyorsunuz ilgili nesneyi. Bu arada farklı nesneleri bir arada kullanarak yeni silahlar oluşturabiliyorsunuz.
Görevleri yerine getirirken farklı yollardan gitmeniz mümkün. Ama her hâlükârda dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor, gizlilik. Bu neden önemli? Çünkü herhangi birini öldürürken, bir yeri patlatırken vs. görülmeniz halinde görgü tanıkları ortalığı ayağa kaldırabiliyor, polis olay yerine anında intikal ediyor ve sizi gördükleri anda da maceranızı kelepçelenmiş bir şekilde sonlandırıyorsunuz. Bir de korumalar bulunuyor görev bölgelerinizde. Sizi gördükleri anda üzerinize atılıyorlar (neden ki?). Eğer elinizi çabuk tutarsanız onları da etkisiz hale getirebilirsiniz tabii. Dikkat dağıtmak için sağda solda bulduğunuz paraları belirli bir noktaya doğur atabilir, yolunuz üzerinde bulunan korumaları veya görgü tanığı olabilecek kişileri bu şekilde de atlatabilirsiniz. Belirli cihazları bozarak hedeflerinizin bu cihazın yanına geldiğinde elektrik çarpması neticesinde ölmelerini sağlayabilir, bazı noktalarda patlamaları kullanarak dikkat dağıtabilir, peşinize takılabilecek kişilerin ya da hedeflerinizin yollarına tuzaklar kurabilir, ara yolları kullanarak belirli yerlere fark edilmeden sızabilirsiniz. Burada bir kısmını paylaştığım alternatifler size pek çok strateji geliştirme imkanını sunuyor. Bu arada 2. oyunla birlikte gelen "Party Vision" ve "Multi-Kill" gibi özellikler olduğunun da altını çizmiş olalım. Multi-Kill adından anlaşılacağı üzere birden çok hedefi aynı anda öldürmenizi sağlayan özellik iken, Party Vision bulunduğunuz yerdeki hedefleri ve etkileşime geçilebilir nesneleri görmenizi sağlayan bir nevi odaklanmış görüş yeteneği. Bu özellikler de oynanışı besleyen unsurlar olarak karşımıza çıkıyorlar.
Oyun ile ilgili eleştirilere gelecek olursak; daha önce başka oyunların da karşı karşıya kaldığı şekilde bu oyunun da tepki çektiği bir nokta bulunuyor, özellikle "okul katliamı" veya "parti cinayetleri" teması üzerinden eleştiriler geldiğini görüyoruz. Bu konularda hassasiyetin yüksek olduğu ABD gibi ülkelerdeki oyuncular tarafından, oyunun konusunun uygunsuz bulunduğunu, yapımcının sert ifadelerle eleştirildiğini söyleyebiliriz. Bu tarz "katliamlar" bu insanlar için çok hassas bir konu belli ki, dolayısıyla oyunların bu yönlerine karşı daha toleranssız oluyorlar. Bunun sadece bir oyun olarak değerlendirilemeyeceği, bunların bu tür katliamları normalleştirdiği veya kabul edilebilir gösterdiği yönünde yorumlara denk gelebilirsiniz siz de yapacağınız araştırmalarda. Bana kalırsa bunlar uç tepkiler. Yine de insanların hassasiyetini anlayabiliyorum.
Aslında yapımcılar da bir anlamda bu konuyu göz önünde bulundurup bir adım atmışlar denilebilir. Sadece kafası atıp katliam yapan adam temasından çıkartıp bir hikâye içerisine oturtmaya; öldürülen karakterleri de uyuşturucu tacirleri gibi "sakıncalı" tipler arasından seçerek ve işi bir anlamda bir uyuşturucu çetesiyle mücadele noktasına taşıyarak Party Hard 2'nin, masum insanların katledildiği bir oyun olarak nitelendirilmesinin önüne geçmeye çalışmışlar. Fakat çabalarının yeterince sonuç vermediği görülüyor. Belki bunda etkili olan bir nokta da hikâyenin yeterince iyi işlenmiş, kuvvetli bir hikaye olmaması olarak zikredilebilir. Daha detaylı ve güzel sunulmuş bir hikaye ile insanların bu konuya gösterdikleri tepkinin önü alınabilirdi belki.
Ufak ufak toparlayalım. Party Hard 2, ilk oyunun üzerine koyarak yoluna devam ediyor. Çok büyük bir atılımdan bahsetmesek de yerinde birkaç hamle ile ilkine göre daha iyi bir oyunla karşımıza çıkmış yapımcılar. Seri devam ederse, bir sonraki oyunun daha iyi olabileceğine dair umut veriyor.
Başlıklar
- İlk oyuna yerinde rötuşlar ve ilaveler yapılmış
- Stratejik çeşitlilik
- Katliam teması bazı oyuncuları rahatsız edebilir
- Hikâyenin çok kuvvetli olduğunu söylemek pek mümkün değil