2020 - Yılın En İyi Oyunları

Bu yılın yüzümüzü güldürenlerini analım

Bir yılın daha sonuna geldik. Bu yıl gerçekten bizler açısından zorlu bir yıl oldu. Pandemi süreci oyun dünyasını da epey etkiledi. Oyunlara ilginin oldukça yükseldiği bir dönemde, oyun dünyası da krizlerin pençesine düştü. Ama arada bizleri sevindiren, oynamaktan keyif aldığımız, yüzümüzü güldüren yapımlar da geldi her zaman olduğu gibi. Yılı ufak ufak kapatırken, bu yılın güzel yapımlarını da bir analım istedik; bir liste hazırladık siz sevgili Oyungezerlerimize.

Listeye geçmeden bir noktanın altını çizmek istiyorum; burada herhangi bir sıralama yok; yani “yılın en iyi oyunu şu, ikincisi bu, onuncusu da şu” demiyoruz. Daha sonraysa bizim için hangi oyunların yılın oyunu olduğuna dair ayrı bir yazımız olacak zaten.

Toplamda 15 oyunluk bir ana listemiz ve listenin sonunda da birkaç bonus oyunumuz var. Yılın oyunlarına dair yorumlarınızı da bekleriz diyerek listemize geçelim:

2020’NİN KARE ASI

Hades

Sonda söyleyeceğimi başta söylemiş olayım: Halen oynamadıysanız durduğunuz kabahat, koşa koşa gidin alın ve bu oyunu oynayın. Bu oyunu oynamamış olmak gerçekten büyük bir kayıp bana göre. Şu fiyata bir oyun alacaksınız, onlarca saat (hatta belki bazılarınız yüzlerce saat) oynayacaksınız, ama yine de doyamayacaksınız. Aklınızın ucunda hep o olacak, ilk fırsatta tekrar açıp oynamak isteyeceksiniz. Görselleri gayet güzel, müzikler enfes, seslendirme çok başarılı, aksiyona doyuyorsunuz. Oyunun temel mekanikleri o kadar iyi kurgulanmış ki, ders diye okutulur. İnanın sayfalar boyunca övebilirim bu oyunu. Yine de nasıl bağımlılık yaptığını anlamak için, bizzat tecrübe etmeniz en güzel yol.

Final Fantasy VII Remake

2019’da Resident Evil 2 Remake gelmiş ve hakikaten ses getiren bir yapım olmuştu. O zaman yeniden yapımlar için bir standart belirlediğini söylemiştik. Ama sadece 1 yıl sonra yeniden yapım konusunda yeni bir zirvemiz var artık: Final Fantasy VII Remake! Zaten orijinal oyun gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan birisiydi. Ama hazırla yetinmeyip oyunu yeniden yaratmayı başarmışlar, ortaya konulan işe ancak şapka çıkartılır. Şimdi spoiler olmasın diye detaylarına girmiyorum, ama ilk oyunda kısaca geçilen, çok da üzerine düşünmediğimiz bir sahne bile burada yılın en dramatik oyun anlarından birisi haline geliyordu. İlk oyundan belki pek çok kişinin adını bile hatırlamakta zorlandığı bazı karakterler, burada ete kemiğe bürünüyor, size acı tatlı anılar armağan ediyorlardı. FF XV ile aksiyona yanaştırdıkları çatışma sistemi burada da çok iyi bir şekilde işlenmişti. Müzikler konusunda bana göre bu yılın en başarılı oyunuydu. Görsel yönden zaten söylenecek bir şey yok, başarısı ortada. Yani hangi açıdan bakarsanız bakın, hepsinde zirveye oynayan bir yapım var karşımızda. Devam oyununu sabırsızlıkla bekliyoruz.

The Last of Us Part II

Çok tartışmalı bir oyun oldu; kimileri nefret etti, kimileriyse ölümüne savundu. İki uçtaki düşünceleri bir kenara bırakırsak, sevenlerin de sevmeyenlerin de haklı olduğu noktalar vardı. Şahsen ben de hikâye (anlatımı ve sunumu) konusunda sıkıntıları olan bir yapım olduğu kanaatindeyim. Ancak teknik olarak muazzam bir iş ortaya konulduğunu, atmosferi yansıtma konusunda gayet başarılı bir performans sergilediğini hepimiz kabul ediyoruzdur herhalde. Hikayesini sevmeyenlerin dahi kabul edecekleri bir nokta oyunun ele aldığı, kurguladığı dünyayı yansıtmak konusundaki başarısı olsa gerek. Detaylara gösterilen özen başlı başına takdiri hak ediyor. Ne denilirse denilsin, son yılların en başarılı yapımlarından birisi olarak bu listedeki yerini sonuna kadar hak ettiğini söylemek, hakkını teslim etmek gerek.

> The Last of Us Part II - İnceleme

Ghost of Tsushima

Şu oyun duyurulduğunda nasıl heyecanlandığımı dün gibi hatırlıyorum. Yıllar boyunca Ubisoft acaba AC serisini Japonya’ya taşır mı, samuraylı bir Assassin’s Creed oyunu görür müyüz diye bekleyenlerin cevabı Sucker Punch’tan geliyordu. Samuray filmlerine düşkün olanlar için bulunmaz bir nimetti işte. Ama bir yandan da endişeliydim, beklentiyi gereksiz yere yükseltmekten endişe ediyordum. Neyse ki böyle olmadı. Tsushima adası tam da hayallerimizdeki gibiydi. Etrafta uçuşan yapraklar, rüzgâr, ormanlar, göller, akarsular, tepelerde gezinip bulduğumuz tapınaklar … Sanki biz de oraya ışınlanıvermiştik işte. Samurayımız Jin’in birebir kapışmalarda tek bir kılıç hamlesiyle düşmanlarını alt ettiği sahneler filmlerden kopup gelmiş gibiydi. Kaplıcada dinlenip dinçleşmesi, bambularla kılıç talimi gibi detaylar da hoş düşünülmüştü, haiku yazdığımız sahneler de çok güzeldi. Ülkemiz oyuncuları adına hoş bir detay da oyunun Türkçe altyazılarıydı, bizi o havaya sokacak bir çeviri performansı sergilenmişti. Yani yapması gereken ne varsa layıkıyla yapan, başarılı bir oyun var karşımızda. Her şeyi yapmaya çalışıp da bocalayanları görünce, kıymetini bir kez daha anlıyor insan :)

> Ghost of Tsushima - İnceleme


GERİ BEŞLİ

Doom Eternal

Doom serisi zaten aksiyon oyunları denince ilk akla gelen serilerden. 2016 yılında çıkan ve seriyi yeniden başlatan oyunla yeniden ivme kazanmıştı. Ama Doom Eternal bunun epey ötesine geçti. Kimileri platform kısımlarından rahatsız olsa da aslında o kısımlar da oyuna ayrı bir hava, ayrı bir tempo katmıştı. Tempo demişken, oyunun öyle bir ritmi var ki, başından kalktığınızda kalp ritminizin eski haline gelmesi, zihninizin normale dönmesi biraz zaman alıyor. Müzikleri zaten tam gaz parçalar. Bir de oyunun hikayesi ile ilgili detaylar var, onlar da işin kreması olmuş. Kısacası, katıksız aksiyon arayanların ilk tercihi olmayı başardı.

> Doom Eternal - İnceleme

Animal Crossing: New Horizons

Felaket yılının parlayan yıldızlarından birisi oldu Animal Crossing. İnsanların psikolojilerinin allak bullak olduğu bir dönemde imdada yetişti. Evlere kapandığımız dönemde, dünyaya açılan pencere olmayı başardı. Normalde oyunlarla pek alakası olmayanları bile bu dünyaya çekti. Bu dünyanın bütün stresinden sıyrılıp kaçacak sanal bir dünya sundu oyun severlere. O kadar tatlı bir tecrübe vadediyor ki, ona sırtınızı dönmek, bu sevimli komşularla tanışma fırsatını geri çevirmek mümkün değil. Felaketle anılan senenin umut ışığı, mutluluk kaynağı gibi bir şey oldu. Dolayısıyla bu listede Animal Crossing’i de es geçemezdik.

Crusader Kings III

İncelemesinde ve ilgili haberlerde yeterince övmediysem, şansımı bir de burada deneyeyim :) Son zamanlarda büyük ihtimalle bu kadar detaylı bir strateji oyunu daha oynamadınız sevgili Oyungezerler. Avrupa, Orta Doğu ve Asya’da en ufak yönetim birimlerinden en büyük krallıklara kadar tercih edebileceğiniz onlarca hanedanlıkla yaşayabileceğiniz çok farklı tecrübeler sizleri bekliyor. Aldığınız her bir kararla hanedanınızın kaderini şekillendiriyor, sadece on yıllar değil, yüzyıllar boyu hüküm sürecek bir hanedan kurmaya çalışıyorsunuz. Oyunun her bir yanından detay fışkırıyor. Bunları şurada birkaç satırla anlatmak imkânsız. Siz en iyisi daha fazla oyalanmayın, gidip oynayın.

> Crusader Kings III - İnceleme

Yakuza: Like a Dragon

Bu seneyi bir Yakuza oyunu olmadan geçirsek olmazdı, neyse ki, Like a Dragon imdadımıza yetişti. Kazuma Kiryu ile o kadar uzun süre geçirdikten sonra yeni bir kahramana ısınmak biraz zor olacak tabii. Ama Ichiban Kasuga sahalara hiç de fena giriş yapmadı. Seri bir de sıra tabanlı çatışmalara geçiş yapıp neredeyse tam bir JRYO havasına büründü, bu da riskli bir hamleydi. Fakat bu konuda da sıkıntı yaşamadı. Sonuçta öyle ya da böyle bir Yakuza oyunuydu işte. Bir yandan bütün ciddiyetiyle bir hikâye anlatıp bizleri o drama ortak ederken olmadık yerlerde birbirinden absürt sahnelere imza atan, yine içerik dolup taşan, yapılabilecek onlarca şeyle saatlerimize ambargolar koyan klasik bir Yakuza oyunu. Daha ne isteriz ki?

Microsoft Flight Simulator 2020

Microsoft için bu yılın en büyük başarılarından birisi Microsoft Flight Simulator 2020 olsa gerek. Oyunun duyurulduğu günden itibaren hep merak edilen nokta, iddia edildiği gibi bütün dünyanın modellenip modellenemeyeceği, dünyanın her bir köşesine uçmamıza imkan verip veremeyeceği idi. Oyun çıktığında gördük ki; gerçekten de söylendiği gibi yapılabiliyormuş, Asobo Studio muhteşem bir teknik başarıya imza atmış. Oyunun sürekli güncelleniyor olması, oyuncu topluluğu tarafından da yeni uçak ve havaalanı modellerinin oyuna eklenmeye devam etmesi, daha uzun yıllar boyunca başka bir uçuş simülasyonuna ihtiyaç duymayacağımıza işaret ediyor. Bize de kokpite geçip o uçsuz bucaksız gökyüzünde, pamuk gibi bulutlar arasında süzülmek kalıyor :)

> Microsoft Flight Simulator - İnceleme


SON ALTILI

Wasteland 3

Klasik Fallout oyunları sevenlerin çok iyi bildiği, bir yandan da özlediği bir seriydi Wasteland. Sonuçta Fallout’un atası olarak kabul ediliyordu -ki bu tanımı hak eden bir yapımdı.  inXile, Wasteland 3 ile o kadar güzel bir geri dönüş yaptırdı ki seriye, artık daha önce tanımamış, duymamış olanlar da bu RYO klasiği ile tanışabilir, neden bu türün bu kadar sevildiğini bizzat tecrübe edebilirler. RYO denildiği zaman diyaloglarda alternatifler, tatmin edici düzeyde karakter gelişimi, dünyada olup bitenlere etki edebildiğini, olayların akışını değiştirebildiğini hissetme gibi şeyler bekleyenlerdenseniz, Wasteland 3 bunları hakkıyla yerine getiren bir yapım olarak karşınızda duruyor.

Demon’s Souls Remake

Souls oyunlarının atası yeni nesille geri döndü, hem de ne geri dönüş! Bu oyun gerçekten de bir yeni nesil oyun dedirtmeyi başardı. Yeni neslin sunduğu imkanlarla görsel yönden çok kuvvetli bir yapımın ortaya konması bir yana, teknik olarak da ciddi bir dönüşüm geçirmiş durumda. Sizleri atmosfere hızlı bir şekilde çekerken bir yandan da becerilerinizi test etmeyi başaran, Souls oyunlarına mesafeli oyuncuları bile seriye çekmeyi başarabilecek, dört dörtlük bir yeniden yapım ile karşı karşıyayız.

Half-Life: Alyx

Yıllar boyunca bekledik durduk, sonunda yeni bir Half-Life oyunu geldi ve pek çoğumuz oynayamadık :) Beklenen oyun bir VR oyunu değildi tabii. Çok kısıtlı bir oyuncu grubuna hitap etse de Alyx, yılın en önemli yapımlarından birisi olmayı başardı. Belki farklı alanlarda kendisinden daha başarılı örnekler bulunabilir, ama bütün özellikleri tek bir potada eritmeyi başaran, VR’da güzel bir aksiyon oyunu yapılabileceğini ortaya koyan bir yapım oldu Alyx. Bir VR oyunu ne kadar iyi olabilir sorusunun cevabı daha uzun bir süre boyunca Half-Life Alyx olarak kalacak gibi görünüyor.

Assassin’s Creed Valhalla

Assassin’s Creed serisi Origins ile yeni bir yola girmiş, Odyssey ile de bu yolda ileriye doğru ciddi bir adım atmıştı. Valhalla ise, belli ki üçlüyü tamamlamaya, ilk ikisinde eleştirilen noktaları törpüleyip istenenleri sunmaya gelmiş. Çıkışındaki bazı teknik sıkıntıları olmasa çok daha farklı şekilde anılacağı aşikar. Ama şu haliyle bile yılın en beğenilen oyunları arasına adını yazdırmayı başardı. Bundan sonra nerelere yelken açarlar bilemiyorum ama Viking teması, AC serisine çok iyi geldi.

> Assassin's Creed Valhalla - İnceleme

Desperados III

Şunu artık rahatlıkla söyleyebiliriz ki Mimimi Games, taktik strateji oyunları konusunda rüştünü ispat etti. Shadow Tactics ile bizleri Uzak Doğu’ya, Edo Dönemi Japonya’sına götürmüşlerdi. Desperados 3 ile de Vahşi Batı’ya döndük, gayet de güzel oldu. Bu seriyi layıkıyla devam ettirebilecek bir stüdyo olduklarını ispat ettiler. Özünde Shadow Tactics ile çok benzer bir oyun yapmışlar, ama burada temaya uygun bazı değişiklikler de söz konusu tabii. Şu oyunu gördükten sonra bir kez daha “Commandos serisine de el atsalar keşke” dedirttiler.

> Desperados III - İnceleme

Persona 5 Royal

Sadece birkaç yıl önce çıkmış bir oyun, üzerine bir bölüm ilave edilerek tekrar piyasaya sürülüyor. Bu şekilde söyleyince aslında sevinmek bir yana kızabileceğimiz bir durummuş gibi geliyor kulağa, öyle değil mi? Ama söz konusu Persona 5 olunca ve bir de eklenenlerle birlikte oyunun çehresinin ne kadar değiştiğini görünce, bu durum bir anda tam tersine dönüyor; gayet pozitif bir hal alıyor. Şu oyun ikinci defa çıkıyor olmasa hiç tereddütsüz yılın oyunu adayı olurdu.


YILIN BONUSLARI

Immortals Fenyx Rising

İlk tanıtımından itibaren Zelda’ya benzerliğinden dem vurduk, hatta oyun çıktıktan sonra da ödünç aldığı epey nokta olduğunu gördük. Ama yine de bu durum Immortals’ın yılın en hoş sürprizlerinden birisi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Görsel tarzıyla, esprili sunumuyla, kahramanımız başta olmak üzere Yunan Mitolojisinden karakterleriyle, barındırdığı pek çok görev/yan görev ve içerikle sevildi, beğenildi, bağırlara basıldı :) Yeni bir serinin de kapısını ufaktan araladı. Ubisoft, uzun bir süreden sonra ilk defa orijinal bir IP daha kazandırmış oldu listesine.

> Immortals Fenyx Rising - İnceleme

Ori and the Will of the Wisps

İlk oyun Ori and the Blind Forest herhalde oynayan herkesin güzel anacağı bir oyun olsa gerek. İkinci oyunundan da aynı performansı sergilemesi bekleniyordu, sağ olsun beklentileri boşa çıkarmadı. İlk oyuna göre ciddi bir dönüşüm geçirdiğini de belirtmek gerek. Aksiyon yönüne ağırlık verilen, hatta boss savaşlarıyla işi bir adım da ileri götüren bir oyun olup çıkmıştı bizim o şirin mi şirin oyunumuz. Belki bu durumu biraz yadırgayanlar da oldu (misal ben) ama bu haliyle de çok beğenildi. Sonuçta görsel yönünde kaliteyi muhafaza eden, oynanış kısmında üzerine koyarak ilerleyen bir oyun vardı ortada, bu da haliyle başarıyı beraberinde getirdi. Başladığı noktadan çok daha geniş bir oyuncu kitlesine hitap ettiğini, bundan sonrası için de merak uyandırdığını söylemek mümkün.

> Ori and the Will of the Wisps - İnceleme

Dreams

Şimdi üzerine bir ölü toprağı serpilmiş gibi sessiz kalsa da yılın ilk aylarının en güzel detaylarından birisiydi. “Kendin pişir kendin ye” konseptinin oyun dünyasındaki yansıması diyebiliriz :) Tek satır kodlama bilgisine sahip olmadan imza atılabilecek işleri gördükçe insanın iştahını kabartıyor. Ama tabii öyle muhteşem görünen sahneleri hazırlamak ilk başta göründüğü kadar kolay değil. Yine de insanın içindeki yaratıcılığı harekete geçirmek üzere sunulan muazzam bir araç oldu. Eski oyunların yeniden yapımlarının tasarlandığı, hatta yeni oyunların çıkmadan çıkış yaptığı bir platforma dönüştü. Önümüzdeki dönemde tekrar popülerlik kazanır mı, yine hayranlıkla izleyeceğimiz / oynayacağımız tasarımlara denk gelir miyiz, bekleyip göreceğiz. Bildiğim bir şey varsa o da isminin hakkını veren bir oyun olduğu.

> Dreams - İnceleme

Genshin Impact

Zelda ne büyük bir marka, oyun dünyası için ne kadar önemli bir yapımmış, bu sene herhalde bir kez daha tescil edilmiş oldu. Düşünsenize, aynı yıl içerisinde hem bir yan oyunu çıkıyor (Hyrule Warriors: Age of Calamity) hem de ondan esinlenen ve çok beğenilen iki oyun (Immortals ve Genshin Impact). Ubisoft’un Immortals Fenyx Rising’ine nazaran daha sürpriz bir oyun oldu Genshin Impact. Ücretsiz olarak sunulmasının etkisiyle mi dersiniz mobilde, PC’de, konsolda oynanabilmesi, yani hemen her oyuncu kitlesine ulaşabilmesinden mi, hızla popülerlik kazandı. Ama mesele kazandığı popülerlikte değil, oyuncuyu elinde tutabilmesinde. Sunduğu içerikle zaten onlarca saat oyalayabilecek oyunun daha da genişlemesi, Genshin Impact’in oyun severlerin elinden, dilinden düşmeyen bir oyun olmasını sağlıyor.

> Genshin Impact - İlk Bakış

Fall Guys

Yılın çılgınlıklarından birisi oldu hiç şüphesiz. Battle royale oyunları yanında halt etmiş; millet çılgınlar gibi birbirinin uçurumdan yuvarlanışını izlemeye ve o taca ulaşan kişi olmak için çırpınmaya ne kadar meraklıymış böyle :) Şakası bir yana, 2020, insanların eğlenmeye her zamankinden biraz daha fazla ihtiyaç duyduğu bir yıl olunca bu tür oyunlar da bünyelere ilaç gibi geldi işte. Rengarenk teması, sevimli kostümleri, onlarca kişiyle paylaşılan bir eğlence sunmasıyla dikkatleri çekmeyi başardı. Yüzlerimize tebessüm yerleştiren oyun sonrasında popülerlik tacını Among Us’a devredip biraz arka plana çekildi. Ama yapımcıları orada bırakmak niyetinde değil, yeni içeriklerle tekrar hareketlendirmek konusunda gayretliler. Oyun severler için de eğlenecek malzeme çıkar, fena mı?

> Fall Guys - İnceleme

YORUMLAR
zikinu
31 Aralık 2020 20:26

"Şahsen ben de hikâye (anlatımı ve sunumu) konusunda sıkıntıları olan bir yapım olduğu kanaatindeyim. Ancak teknik olarak muazzam bir iş ortaya konulduğunu, atmosferi yansıtma konusunda gayet başarılı bir performans sergilediğini hepimiz kabul ediyoruzdur herhalde." 

Bu mantıkla Cyberpunk'ın da orada olması gerekiyordu. Onunki tam tersi teknik sıkıntıları çok ama hikaye anlatımı muazzam, atmosfer konusunda da TLOU'yla yarışır (hatta bana göre yok eder Tlou yu ama neyse).

Jakku
zikinu
31 Aralık 2020 22:10

Niye Cyberpunk illa size göre bir yerlere girmek zorunda illa? Beğenmiyorsanız, eleştirilere kulak kapatıyorsanız gidin Cyberpunka övgüler düzen başka sitelere. 

Jakku
Jakku
2 Ocak 2021 14:06

zikinu

“Cogu yerde 'begenmiyorsaniz gidin' yazinca insanin senin elestirilerine kulak kabartasi gelmiyor yanlis anlama da.

Bunun sebebi de yorumlarki kişilere veya yazara neden katılmadığını argümanlarıyla ifade etmeden, bir şeyler ile itham eden kişilerden bıkmam. Fanboyların bu oyunu nasıl siz övmediniz şöyle yapmadınız diye yorumları doldurması hoş olmuyor yani.

Mesela ben Hitman serisini çok seviyorum hatta 2018’de çıkan Hitman 2’yi RDR2’den daha çok sevdim. Ama gidip oraya buraya siz nasıl Hitman 2’ye düşük puan verdiniz neden yılın oyunlarına koymadınız demedim. Hitman 2’yi benim için eğlenceli yapan unsurlar, herkesi eğlendirecek diye bir şey yok. Hitman 2’yi RDR2 ile karşılaştırdığımda ise RDR2 Hitman 2’yi ezip geçer oyun kalitesiyle. Önemli olan eğlenmek oyundan. Oyun ödülleri falan hep hikaye. Bırakıp biz eğlenmemize bakalım.

Türk oyun basınında ise takip ettiğim Merlininkazanı ve Oyungezer sadece. Oyungezer disqus’ı terk ederek bence hata yaptılar. Merlininkazanı ise anonim yorumlara izin verek sitelerinin bir çöplüğe dönmelerine yol açtı. Merlininkazanı’na kaç defa anonim yorumları kapatın kullanıcıları engelleme özelliği olan bir yorum sistemi getirin dedim ki nafile. Abuk sabuk konuşup, tartışmaya gram bir şey katmayan insanları gördükçe sinirim tepeme atıyor artık direk. Ondan dolayı da gidin başka sitelere diyorum. Elimde insanlarla düzgün bir şekilde tartışıp, konuşabilecem ortam kalmadı resmen. Mesela OGZ Yazarlarına Göre 2020'de Yılın Oyunu adlı yazıdaki cavegamer3530 kullanıcının yazdığı “Çokta önemliydi sizin ne düşündüğünüz zaten dandik dandik oyunları seçmişsiniz lmao” yazması ne tartışmaya katkı sağlıyor ne de kendisi neden bu oyunları dandik bulduğunu argümanlarıyla açıklıyor. Şansım olsa bu arkadaşı engeller bir daha yazdığı şeyleri görmek istemem ama şu an kullanıcı engelleme sistemi yok. Bu tarz kişilerin güzel tartışma ortamlarını zehirlemesine artık takatim kalmadı.

Daha fazla kişiye ulaştığından İngilizce yayın organlarında ise durum daha vahim ve bu yayın organlarının yorum kısımlarına girilmez bile. En son İngilizce olarak DarkSideOfGaming diye çapı daha küçük olan bir siteyi takip ediyordum yazarlar güzel yazılar yazıyordu ammavelakin sitenin kitlesi ırkçı, cinsiyetçi, küfürbaz, birbirlerine sürekli hakaret eden bir topluluk. Böyle şeylerle karşılaşınca ne oluyor arkadaş düzgün bir yer hiç mi bulamayacağım diyor insan.

zikinu
Jakku
2 Ocak 2021 12:57

@Jakku

"Yıl 2021 olmuş artık kalitesinden bağımsız olarak ağzına kadar bug'lı bir oyun kabul edilemez benim nezdimde. Mesela Wasteland 3'de buglı çıktı ama CP77 kadar 2dk'da bir bug karşılaşmıyordun çok daha nadirdi. Wasteland 3 iyi bir oyun olduğu halde buglarından dolayı yılın oyunlarında yer alacak ise sılamasının düşürülmesi ve puan verilecekse de puanın kırılması taraftarıyım."

Bak senin bu yorumuna lafim yok. Benim dedigim gibi derdim yayin organlariyla. Cunku tutarli olmalarini bekliyorum ben. Neyse ya cok uzatmaya gerek yok son soz Engin'de.

zikinu
Jakku
2 Ocak 2021 12:51

@Jakku

Varsayimlara ve ilk sen basladigin icin soyluyorum, gercekten can sikicilar. Elestirilere kulak kabartmadigim yok, ama oyun acikladiklari gibi olmadigi icin kotu olmuyor maalesef. Beklentiniz olmamis cok uzuldum. Ama ben de inanilmaz otesi muthis bir oyun demiyorum zaten, en az Last of Us 2 kadar hakki var orada olmaya diyorum. Favori oyunum falan da degil. Hatta Hades'in ve FF7 Remake'in daha iyi oyunlar olduklarini gonul rahatligiyla soylerim.

Cogu yerde 'begenmiyorsaniz gidin' yazinca insanin senin elestirilerine kulak kabartasi gelmiyor yanlis anlama da.

zikinu
Jakku
2 Ocak 2021 12:39

@Engin Vural

Insanlarin tutarli olmasini beklemek hata sanirim artik, ne zaman boyle bir sey soylesek ad hominem yapiyorsunuz diyip kapaniyor. O zaman oyun bahsettiginiz seyleri dogru yapsaydi ama yine hata kaynasaydi 10 yilin oyunu olurdu herhalde?

Ben oyunun baska hatasi yok da demedim yalniz. Var, ama dogru yaptigi seyler yanlis yaptigi seylerden cok daha fazla (karakterler, yan gorevler, hikaye anlatimi gibi). Tamam beklentiniz karsilanmadi buna yapabilecegimiz bir sey yok. Oyunu oldugu sekilde degerlendirince bu listeye en az Last of Us 2 kadar girmeyi hak ediyor. Ha soyledikleri olsaydi gercekten inanilmaz bir oyun olurdu, ama su an zaten bayagi iyi bir oyun. Hades ya da FF7 Remake kadar iyi mi? Hayir.

Onun disinda, PC versiyonunu GTX 1660TI'li laptop'imda oynadim, hic 40 fps'in altina dusmedi High-Medium ayarlarda.

Jakku
Jakku
2 Ocak 2021 12:37

Yıl 2021 olmuş artık kalitesinden bağımsız olarak ağzına kadar bug'lı bir oyun kabul edilemez benim nezdimde. Mesela Wasteland 3'de buglı çıktı ama CP77 kadar 2dk'da bir bug karşılaşmıyordun çok daha nadirdi. Wasteland 3 iyi bir oyun olduğu halde buglarından dolayı yılın oyunlarında yer alacak ise sılamasının düşürülmesi ve puan verilecekse de puanın kırılması taraftarıyım.

CP77 ise vadettiklerini yapsaydı, hem iyi bir immersive sim'e yakın bir oyun hem de iyi RPG elde ederdik ki tadından yenmezdi. Ama yine ağzına kadar buglarla çıksaydı ben eleştirilerimi sakınmazdım. Şu an bile oyun bozuk olduğu halde metacritic ve opencritic sayfalarına girdiğin zaman 90-100 gibi rakamları bu oyuna veren medya şirketleri yine 100'leri yine verirdi. Ha Oyungezer ne yapardı onu bilemiyorum. Ona Engin Abi cevap versin :D

zikinu
Jakku
2 Ocak 2021 12:27

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Jakku
Jakku
2 Ocak 2021 12:09

zikinu

Birinci eleştirilere kulak kabartmıyorsan bir de bir eleştiriyi benden dinlenmende sıkıntı bulmayacağını düşündüm. Çünkü CP77 yılın oyunları arasında yer almayı hak edecek bir kalitede değil. Sonuçta yorumlar kısmı tartışma için var. Kaldıramıyorsanız eleştirileri, hiç girmeyin yorum işine.

İkincisi Oyungezer'in senin tabirinle "hafif ikiyüzlülük" veya ikiyüzlülük yaptığını düşünmüyorum. Sırf favori oyununuz birileri tarafından yüceltilmedi diye bu onları iki yüzlü yapmaz.

zikinu
Jakku
2 Ocak 2021 11:46

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Jakku
Jakku
2 Ocak 2021 11:17

Engin Vural

Yapımcıların sürekli röportajlarda konuştuğu seçimler etki edicek, görev yapısında çok iyi geliştirmeler yaptık, görev yapısı çok iyi olacak, üstüne üstlük bu sözlerini oyunun başlarındaki Royce ile olan etkileşimin farklı sonuçları olduğu üzerinden anlatmaları doğal olarak bizde oyunda herhalde böyle 5-6 tane farklı sonu olan iyi yazılmış görev olsa geri kalan görevlerde bu görevler kadar dramatik farklı sonuçlar sunmasa da isteyen istediği gibi RPG oyununu oynar zannettik ki RPG hayal oldu. Altını çize çize bahsettikleri bu oyun bir RPG lafını bir yerlere çerçeveletmek istiyorum ki unutmayayım bu yalanı. Diğer yalanları da Relase when it's ready. It just works'ün yanına nur topu gibi iki tane daha yalanımız eklendi.

Arka plan hikayeleri de dediğiniz gibi sıkıntılıydı. Arka plan hikayeleri de oyunda aşırı gereksizdi çünkü altını doldurmamışlardı. Ben zannediyorum ki Meredith Stout ile romantik ilişki için illa corpo falan olmak lazım gibi arka plan hikayelerine özel kalacak olan görevler, opsiyonlar olacak peki ne aldık onun yerine? Yine hiçbir şeye etki etmeyen, iki tane fazladan cümle söylüyor karakterimiz. Karakter demişken biz niye oyunun başında neden o kadar uğraştık, karakter oluşturduk ki? Nerdeyse hiç görmedim karakterimi. Hatırlarsanız oyunun sonunda ve 2018 oynanış videosunda Witcher 3’deki gibi karakteri dışardan gösteren sinematik geçişler vardı. Doğal olarak insan diyor isterseniz koyabilirdiniz bu sinematiklerden.

Oyunun teknik olarak tek sonu olduğu ve bu sonun iyi son olmadığı konusunda da haklısınız. Oyunda seçim olmadığından oyunun sonunu da etkileyecek herhangi bir etken de olmuyor maalesef. En azından iyi bir son koyabilirlerdi sonuçta yıl olmuş 2077 çareler tükenmez herhalde diyor insan. Bir de hani zaten pisliğin tekiyiz, öldürmediğimiz kişi kalmadı neden biz de Johnny'nin bize yaptığını başkasına yapamıyoruz sorusu geldi aklıma mesela. Böyle bir sonla evil ending alabilirdik. 

 

Engin Vural
Jakku
2 Ocak 2021 03:05

zikinu

"Hafif ikiyüzlülük" nasıl oluyor bilmiyorum ama Cyberpunk 2077'yi yılın oyunları arasında saymadım diye ikiyüzlü olarak ilan edildiğimi gördüm ya, söyleyecek söz bulamıyorum.

"x oyunu da bug'lıydı, onu beğenenler şimdi bu oyunu eleştiriyorlar, o zaman bu oyuna haksızlık ediliyor" şeklinde bir savunma "ad hominem" oluyor. Siz oyuna yöneltilen eleştirilere bir yanıt vermek yerine doğrudan oyunu eleştirenleri hedef tahtasına oturtmayı tercih ediyorsunuz. Halbuki sizden beklenen, varsa eleştirilerin yersiz olduğuna dair argümanlarınızı ortaya koymaktır.

Benim adıma hiç sorun değil, Cyberpunk 2077'nin neden benim için yılın oyunları arasına giremeyeceğini sayfalar dolusu yazabilirim. Mesele sadece bug veya glitch meselesi değil.  Daha oyunun ilk yarım saatinde anlamış olmanız gerekirdi nasıl bir aldatmacayla karşı karşıya kaldığınızı. 3 farklı arka plan hikayesi olacak, oyunun senaryosu buna göre değişecek dediler mi bize mesela? Dediler. Ne oldu peki? Sadece giriş bölümü değişti, bir de arada diyaloglara arkaplanla ilgili birkaç cümle eklendi -ki onlar da doğru düzgün bir etki göstermiyordu. Nomad karakterle gelip hackerların kralı olmuyor muydunuz mesela? Veya yıllarca plazalarda takılıp durmuş Corpo karakterinizi bir anda sokakların bıçkın delikanlısı, tek yumrukta milleti yere seren bir kas yığını haline getirmiyor muydunuz? Bunlar size de saçma gelmedi mi? Oyundaki karakter yeteneklerine, geliştirmelere, silahlar konusuna hiç girmiyorum bile (oyunun hemen başlarında bazı yetenekleri alarak önünüze geleni rahatlıkla haklayabileceğiniz bir karakter oluşturabiliyorsunuz, bu da mı sorun değil?)

Bu arada bir şehir efsanesini daha çöpe atalım artık; "PC'deki hali" deyip durmayalım lütfen. Yahu PC optimizasyonu çok mu iyiydi yani? 2000 serisi ekran kartlarında dahi yeri gelip 15-20 fpslere düşen bir oyundan bahsediyoruz. Yani herkesin 3000 serisi ekran kartı alması, buna uygun bir sistem toplayıp CP2077 övme şenliklerine katılması lazımdı size göre, öyle mi? Peki oyun çökerten hatalar PC'de yok mu? PC'de bug, glitch yok muydu? PC'de arayüzü muhteşem miydi? PC'de yapay zeka bir anda akıllanıyor muydu? Karton şehir bir anda canlanıveriyor muydu? Araçlarla ve NPC'lerle ilgili sorunlar mucizevi bir şekilde çözüme mi kavuşmuştu? PC versiyonuna RYO ögeleri mi eklenmişti? Yoksa Doom ile yarışacak bir aksiyon oyunu oluyor da benim mi haberim yok? Bakın bir arkadaşımız paragraflar dolusu sıralamış eleştirilerini, bunların hangi birisi PC versiyonunda ortadan kalkmıştı, söyler misiniz?

Oyunun farklı sonları var öyle değil mi? Pek de öyle değil. Çünkü aslında tek bir son var, her türlü o noktaya varıyoruz, a mı b mi, onu da zaten final sahnesinde seçiyoruz. Oyun boyunca yapıp ettiklerinizin doğru düzgün bir etkisi yok. Metro oyunlarını oynamış mıydınız? Herhangi bir şekilde bu alanda iddiası olmamasına, gayet çizgisel bir senaryo sunmasına rağmen oyun boyunca aldığınız kararlar, yaptığınız tercihlerle belirlenen iki ayrı son sunmayı başarıyordu o oyunlar. CP 2077, onların yaptığını yapmak için bile gayret göstermemiş gibi duruyor şu anda. Yakuza serisin oynadınız mı hiç? Kamurocho belki Cyberpunk 2077'deki Night City'nin 50de 1i kadar. Ama çok daha canlı, çok daha sahici bir harita olmayı başarıyor. O ufacık haritada yapılabilecek onlarca şey var; ama Night City'de hiç bir etkinlik yok. Yahu CoD Black Ops Cold War'da bile oyun makinelerinde nostaljik oyunları oynayabiliyorduk, onu bile yapmamışlar, boş boş duruyor öyle oyun makineleri. Yıllar öncesinin oyunlarında bile bir berber var, burada sürüsüne bereket çip takabildiğimiz V'nin saç modelini bile değiştiremiyoruz :) Bunlar da mı sizi rahatsız etmedi?

Bunlar gibi onlarca eleştiri getirebilirim. Ama sanıyorum bu kadarı yeterli olmuştur. Şimdi bütün bu sorunlar yokmuş gibi davranmak, birilerinin gönlünü hoş tutmak için CP2077'yi yılın oyunları listesinde saymak sorun olmayacaktı, ama saydığım bu sıkıntılar nedeniyle bu listede kendisine yer vermemek "ikiyüzlülük" oluyor öyle mi? Takdiri okurlarımıza bırakıyorum.

Engin Vural
Jakku
2 Ocak 2021 03:03

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Jakku
Jakku
1 Ocak 2021 23:49

zikinu

Öncelikle Syrim övdüğümü veya sevdiğimi nereden biliyorsun? Sykrimi bugları olsa da ve o bugları üzerinden kaç yıl geçmiş olsa da special edition'da bile düzeltilmemiş olan oyunu gidip bu oyunu alıp bu rezilliklere sesini çıkartmayan, üstüne üstlük yere göğe sığdıramayan kullanıcılardan birisi değilim. Kimse kusura bakmasın, parayı sokaktan toplamadığımız gibi bana bozuk oyun satan firmayı da sonuna kadar eleştiririm. Şimdi gelelim neden CP77’nin neden iyi bir oyun olmadığını, ham olan çok fazla özelliğinin olduğunu düşünmemde.

Takdir edersin ki sen de ben de oyunun çok iyi, akılda kalan karakter yazımı var ve hikayesi birçok oyuna göre çok iyi ancak oyunlar sadece hikayeden ibaret değildirler ve birçok farklı yönleri vardır. Benim sıkıntım bu farklı yönlerden olan oyunu oyun yapan gameplay dediğimiz oynanışta. (Söylenen yalanlara, tutulmayan sözlere hiç girmeyeceğim yoksa 2 sayfa daha yazı yazmam gerekir.)

Bence oyunun çok büyük dizayn sıkıntıları var. İlk önce bunları sıralayacağım sonra neden oyunun birçok özelliğinin ham, bitmemiş ve iyi olmadığı daha fazla ayrıntı vererek açıklayacağım.

Öncelikle oyuna pasifist oynama özelliği sözde konsa da düzgün bir oyun dizaynı ile de desteklenmemiş ki haliyle bu oyundaki bazı dizayn seçimleri aşırı sırıtıyor ve oyunu hoş göstermiyor benim gözümde.

Skill ağacı iyi değil. Çoğunlukla yüzde bilmem kaç ne kadar yok kritik artır yok hasar artırdan oluşan pasif özellikler ağacı resmen. Düzgün bir şekilde oynanışı değiştiren, yeni bir şey katan düzgün bir skill yok oyunda. Aktif beceri sayısı aşırı az ayrıca iyi bir dengeleme yapılmamış bu yüzden zorda oynasan dahi (Oyunu zorda oynadım bu arada) oyun bir bazı skilleri açınca aşırı kolaylaşıyor ve herkese tek atmaya başlıyorsun. Özellikle bazı skilleri peşpeşe alınca özellikle kritik şans ve kritik hasar gereğinden yüksek değerlere çıkıyor. Oyun güncellemelerle bir yere kadar dengelenir ama aktif skill azlığı her zaman orada kalacak.

Üretim sistemi nerdeyse gereksiz çünkü oyun looter shooter gibi sürekli sana daha iyi silahlar, zırhlar verince üretim yapmak manasızlaşıyor. Eşyaları demonte etmek oyunun ekonomisini tamamen bozuyor. Bunu internette kolay para kasmanın yollarını ingilizce olarak aratırsan ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsin.

Araç sürüşlerine gelirsek motor sürüşü iyi, arabalar eh işte. Buna laf edilcek çok şey yok. Bir simülasyon oynamıyoruz sonuçta. Yeterli miktarda araba çeşidi var zaten.

Oyunda yapay zeka aşırı salak. NPC’ler açık dünyada ateş ettiğin zaman kafanı çevirince kayboluyor. Vadettikleri polis sisteminin gramı oyunda yok. İnsanlara ateş etmeye başlayınca peşine takılan polisler sürekli arkanda spawn oluyor. Resmen oyun açık dünyada asayişi bozma, polisi peşine takma çünkü biz polis, aranma sistemini eklemedik diyor resmen. Çatıdan sıktığın zaman ise çatıda, antenlerin tepesinde spawn olan polisler görmek de pek hoş olmuyor.

Gelelim optimizasyona. Oyunun PC’de iyi çalıştığını düşünmüyorum. Oyunun FPS değerleri üzerinde çalıştığı donanıma ve verdiği göreselliğe nazaran düşük. Açık dünyaya çıktığın zaman ve NPC’ler ekrana dolmaya başlayınca garip bir şekilde FPS aşırı düşüyor. Mesela çölün ortasında Aldecatoslarlayım ateşin etrafında statik bir şekilde oturup herhangi bir route, iş atanmamış NPC’lere kafamı çevirince FPS deli gibi düşmeye başlıyor. Yıl olmuş 2020 hala iki tane NPC yapay zekası tasarlayamıyorlarsa bıraksınlar bu işi lütfen. 2006 yapımı Hitman Blood Money The Murder Of Crows görevinde ekranda onlarca NPC’yi gösterebiliyorsa, 2012 yapımı Hitman Absolution China Town’daki görevde harita ağzına kadar NPC doluyken FPS düşmesi falan yoksa ve bu oyunlar yıllar önce bu işi kotarabiliyorsa kusura bakmayın da bir zahmet CP77’i eleştirelim. Sürekli karşılaştığımız bug ve glitchlere girmiyorum bile bilmeyen yok artık ve bu buglar maalesef kabul edilebilir bir seviye değil. Konsol sürümleri ise direk oyunculara hakaret niteliğinde. Intel işlemciler için olan optimizasyon bayrağı yüzünden Non-AVX 6 ve daha az çekirdekli CPU’lardaki sıkıntıyı çıkıştan sonra düzeltmeleri de hayret verici. Hiç mi CPU/GPU kullanımına bakmadılar acaba bu sistemlerde.

Panam ile olan görev zincirindeki son görevde benim oyunum buglandı (game breaking bug dediğimiz olay) ve Panam’in son görevini biteremedim. Sürekli de can barı kayboluyordu, reload yapmaktan bıkmıştım.

Pasifist olayını açmam gerekirse de sana sıkı bir Dishonored, Deus Ex oyuncusu olarak Cyberpunk geliştiricilerinin, yöneticilerinin de birçok kez röportajlarında, oyun gösterimlerinde bahsettiği, oyunun birçok başarımında yazan “etkisiz hale getir” özelliği olan kimseyi öldürmeden oyunu bitirme / oynama özelliğinden bahsediceğim. Eğer bir oyun oyuncuya hem herkesi öldürerek oyunu bitirme hem de kimseyi öldürmeden oyunu bitirme (pasifist oynanış) vadediyorsa belli dizayn kriterlerini yerine getirmek zorundadır. Ayrıca pasifist oynanış çoğu zaman gizliliği de beraberinde getirir. Peki bu dizayn kriterleri nedir diye sorarsak bunlardan ilki silah tiplerinde oyunun ölümcül (lethal) ve ölümcül olmayan (non-lethal) ikiye ayrılmasıdır. Cyberpunk'ın burada yapmayıp direk es geçtiği şey oyuncuya ölümcül olmayan silah tipi sunma olayı. Oyun power, tech ve smart silahlar olmak üzere çok güzel bir ölümcül silah skalası sunuyor ki özellikle smart silahlar gayet güzel ancak oyunda en azından bayıltıcı ve uyutucu dart atan silahlar, elektro şok veren silahlar ve bomba slotuna takabileceğimiz bubi tuzaklarını oyunda görmek isterdim ki maalesef oyuna bir tane bile yok. Bence bu çok büyük bir eksik.

İkici dizayn kriteri aksiyon / combat. Eğer oyunu oynadıysan bilirsin ki oyunda bazen (altını çiziyorum her zaman değil) bir kişiye ateş edip öldürmek istediğin kişi her zaman ölmüyor ve yerde kıvranıyor ve gidip son vuruşu yapmaysan o kişi ölmüyor. Burada yapımcılar bize söylemek istediği şu aslında biz kimseyi öldürmeden bitirme şansı koyduk ama hem çevre dizaynı hem de görev dizaynını tam anlamıyla kimseyi öldürmeden oynamaya göre tasarlamaklamak hem uzun süreceğinden hem de işleri zorlaştıracağından daha basit olan ancak bir saçmalık ve tembellik misali olan olan birisi siz öldürüyorsunuz ama aslında öldürmüyorsunuz dizaynını oyuna koyduk diyorlar. Kafasına bir şarjör sıktığın kişi yerde kıvranıyor, şahane di mi? Peki bu saçma dizayn dışında combat nasıl dersen ne çok iyi ne de çok kötü yani ortalama. Quick hacklemede en azından non-lethal (contagion quick hacki mesela) seçeneğimiz var en azından ama netrunner buildi yapmadığın zaman yine patlıyor oyun orada çünkü hackleme bazlı gitmediğin zaman tek seçeneğin herkesi yakalayıp bayılt kalıyor ki işte bunu non-lethal silahlarla tamamlayabilirlerdi ama yapmadılar.

Üçüncü dizayn kriteri de görev yapısıdır. Görevler oyunucuyu aksiyona itmemelidir ki oyuncu istersen çatışmaya girerek istemezse de gizli bir şekilde çatışmaya girmeden görevi tamamlayabilsin ancak özellikle bazı görevlerde oyun sizi direk aksiyona sokuyor ve gizliliği tamamen öldürüyor. Böyle olunca elinde hem non-lethal silah yok hem de aksiyona zorla sokulunca bütün pasifist oynanışın içine ediliyor ayrıca gizliliğin bozulması da cabası.

zikinu
Jakku
1 Ocak 2021 12:43

İkiyüzlülüğü sevmem de pek. Böyle bug'ından dem vurup iğrenç oyun diyenlerin hepsi zamanında Skyrim denen bug çuvalını yere göğe sığdırmamış insanlar.

Ha eleştirilere de kulak kapattığımız yok. PS'te Xbox'ta rezil oyun. CDPR'ın göz göre göre yalan söylemiş olduğu gerçeğini de unutmuyorum. Ama PC'deki oyunu düşününce bazı insanların hafif ikiyüzlü davrandıkları görülüyor. Lafım sana değil bu arada, birçok yayın organının kendisine, ki buna oyungezer de dahil.


cavegamer3530
31 Aralık 2020 12:58

Bence en iyisi Ghost of Tusushimaydı hikayesi atmosferi reknkleri ışıklandırması manzarası olsun çok iyiydi bana göre tek eksiği grafiklerdi yakından çok kötü gözüküyordu herşey ışıklandırma ve renklerle kurtarmışlar gibiydi oyunu birde ghost yada onurlu samurai yolundan gidebileceğimiz iki farklı son olsaydı çok güzel olurdu oyun zorluyordu bir tarafa yönelmeye.

Gilium
31 Aralık 2020 03:05

Teknik açıdan sıkıntıları olsa da bence cyberpunk'da kesinlikle listede olmalıydı

Perseus
30 Aralık 2020 21:26

last of us'ın oldugu listede cyberpunk yok mu cidden

Decypher
Perseus
31 Aralık 2020 11:45

Cyberpunk 2077 hele bir düzelsin de, onu küllerinden doğan anka kuşu gibi 2021'in en iyi oyunları arasına alırız :)

zikinu
Decypher
31 Aralık 2020 20:27

Öf @Jakku.

Jakku
Decypher
31 Aralık 2020 12:23

Decypher Bence bug temizlenmesinden başka bir gelişme bekleme. Oyunun yapay zekası düzelmeyecek. Şu an tamamen bir kötü şakadan ibaret olan polis sistemi düzelmeyecek. Sözü verilmiş olan özellikler oyuna hiçbir zaman gelmeyecek. Bize söylenmiş yalanlar hiçbir zaman unutulmayacak. Nerdeyse oyunun her gösterim, röportaj videolarında altını çize çize bu oyun RPG dedikleri halde elimizdeki RPG olmayan oyun mucizevi bir şekilde bir anda RPG olmayacak. Vasat combat ve sürüş dinamikleri iyileşmeyecek. Tamamen bir saçmalık ve dengesizlik abidesi olan skill sistemi düzelmeyecek. Bozuk, optimizasyonu berbat bir oyunun bize tam fiyattan sattıkları değişmeyecek. Şu an kadar en oyuncu düşmanı şirketler arasında yer alan EA'in bile yapmadığı oyunun bozuk olduğunu saklamak için bazı platformlara inceleme kodu göndermeme olayı sadece kendini her daim oyuncu dostu olarak tanımlayan CDPR tarafından yapıldı. Adamlar bildiğin oyunun durumunu saklayıp ilk gün satışları düşmesin diye konsol sürümlerinin durumunu çıkış gününe kadar sakladılar, konsollara inceleme kodu göndermediler. Sözde oyuncu dostu olan CDPR her defasında bize oyun hazır olduğunda çıkacak yalanları artık sökmez bize. Bunlar unutulmayacak, tabi koyun değilsen orası ayrı.

It's just works. Relase it when it's ready.

gamingbolt.com/cyberpunk-2077-will-launch-when-its-ready

 


Jakku
Perseus
31 Aralık 2020 11:13

Çünkü o kadar iyi bir oyun değil CP77.

Jakku
Jakku
31 Aralık 2020 16:13

Eksik bulduğum kısımları yukarıda yazdım. Katılmıyorum size maalesef.

Perseus
Jakku
31 Aralık 2020 14:44

yarım, rpg olmayan haliyle bile şu listedeki tüm oyunlardan daha iyi cyberpunk. ah bir de pazarladıkları gibi sağlam bir rpg olsaydı. oyunda gerçekten büyük eksi olarak gördüğüm tek nokta bu. aynı zamanda kızmadan da edemiyorum çünkü oyunun çok daha iyi olması için çok büyük bir potensiyeli var.


Parolamı Unuttum