[ Haftalık Beklediğimiz Indie'ler köşemizde takip listemizde olan ve çıkmasını sabırsızlıkla beklediğimiz indie oyunları ilgi çekici beş maddede tanıtmaya çalışıyoruz. ]
" Yolsuzluğun kontrolden çıktığı, cinayetlerin çözümsüz kaldığı, çocukların sadece dans etmek istediği bir kıyı kasabası olan Revachol West'te görev yapan, gözden düşmüş bir dedektif teğmeni canlandırıyorsunuz. İpuçlarını takip edecek, şüphelileri sorguya çekecek veya muhteşem görsellere sahip şehri dolaşıp sırlarını ortaya çıkarmaya çalışırken kaybolacaksınız. "
Böyle yazıyor Disco Elysium'un Steam sayfasının girişinde ve bize de bu yeni izometrik rol yapma oyununu merakla beklemek kalıyor. Beklediğimiz indie oyunları kısaca tanıtacağımız yeni yazı dizimize hoş geldiniz. Disco'cuğum, sen de geç şöyle baş köşeye otur bakayım.
> Disco Elysium’un grafiklerine bakınca klasik izometrik RYO’ların izinden yürüdüğünü görmek açıkça mümkün. Ama kendisi kesinlikle 1990’lardan fırlamış bir oyun gibi olmayacak, tam aksine izometrik RYO türünü daha da ileri nasıl götürebiliriz sorusunun cevabını vermeye hazırlanıyor kendisi. Klasiklerden beslenip, yeniliklerle beslenen böyle bir oyun merak edilmez mi?
> Yolsuzluğun kontrolden çıktığı, faili meçhul cinayetlerin sıradanlaştığı bir kasabada hala daha görevini yapmaya çalışan bir dedektifi oynayacağız Disco Elysium’da. Kapıları tekmelemek, şüphelileri sorguya çekmek serbest. Ama öncesinde hafızamızı geri kazanmamız ve kafamızdaki çığlıklarını duyduğumuz seslerin kaynağının ne olduğunu anlamamız lazım.
> Oyunun el/göz uyumu, görsel hesaplama, empati, acı eşiği gibi isimler içeren yetenek sistemi son derece orijinal, düşüncelerimizi biriktirebildiğimiz bir envanterimiz bile var. Oyunda karakterimizin yaşadığı tüm duygular, şüpheler, anılar, düşünceler içgüdüsel olarak tüm diyalogların önemli bir parçası olacak. Kafamızdaki sesler kelimenin tam anlamıyla bizimle konuşacak, bu sesler ve düşüncelerin yönlendirdiği konuşmalarla olayları anlamaya çalışacağız. Aklınıza Hellblade geldiyse doğru düşünüyorsunuz demektir.
> Sürekli olarak sesler ve içgüdülerle mücadele edeceğimiz Disco Elysium’da görevleri nasıl çözeceğimiz de bizden çok beynimize bağlı. Eğer karşımızdaki adamı sorgulamayı beceremezsek beynimizin otoriter yani ağırlığını koyacak, baskınlaşmaya başlayacak ve hareketlerimizi yönlendirecek. Beyninizin size “sen nasıl bir adamsın, bir işi de beceremiyorsun” diye fısıldadığını düşünsenize.
> Disco Elysium gerçek anlamda açık uçlu bir oynanış sunacak, yeteneklerimizi ve düşüncelerimizi geliştiriş tarzımız hem soruşturmalarımızda daha önce görmediğimiz yollar açacak, hem de karşımıza yeni diyalog seçenekleri çıkaracak. Dolayısıyla karakter gelişimine bağlı olarak şekillenecek hikayeye baştan başlayıp farklı yeteneklerle ilerlemeye kalktığımızda tamamen farklı bir deneyimle karşılaşacağız. İyi polis, kötü polis, sert polis, acımasız polis, anlayışlı polis, duygusal polis… Seçenekler çok fazla.
DISCO ELYSIUM
Tür: İzometrik RYO
Platform: PC
Yapımcı: ZA/UM
Dağıtımcı: Humble Bundle
Çıkış Tarihi: 2019 (tam tarih belli değil)
Şu oyun artık çıksa da doya doya oynasak. Takip etmeye başladığımızda adı bile farklıydı, No Truce with the Furies diye biliyorduk kendisini :)
Bu yazının adı Beklemekten Ciğerimizin Solduğu Indie'ler de olabilirmiş :)