[ Beklediğimiz Indie'ler köşemizde takip listemizde olan ve çıkmasını sabırsızlıkla beklediğimiz indie oyunları ilgi çekici beş maddede tanıtmaya çalışıyoruz. ]
Castlevania’yı alın, bolca Soulslike’a bulayıp pişirin. Üzerine Ori’nin sanat tasarımıyla biraz süsleme yapın. Afiyet olsun!
> Kickstarter Doğumlu: Mandragora, Soulslike ve Castlevania serilerini seven bir ekibin kafasındaki tutku dolu bir projeyken Kickstarter desteğiyle hayat bulan bir oyun. 110,00$ hedefle yola çıkıp 275,000$ toplamışlar. Beklediklerinin üstünde gelen ekstra bütçeyle de ekibi büyütmenin yanında oynanabilir 2 tane yeni sınıf, karakter kişiselleştirme, canlı kaydedilen senfonik müzik gibi tonla ekstra özellik eklemişler. Hatta en son açılan hedefte benzer türde bir diğer oyun olan Salt and Sanctuary’den The Queen of Smiles’ı da dahil etmişler.
> Derin Karakter ve Kişiselleştirme Özellikleri: Oyunda birbirinden farklı oynanış stillerine sahip 6 sınıf olacak. Vanguard, klasik kılıç-kalkan ikilisi sevenlerin gönlünü hoş tutacak şövalyemiz. Spellbinder, uzun mesafeli ve entropi büyüsü kullanan büyücü sınıfımız. Atik ve gizlilik sevenler için Larcenist, orta menzilli ve ateş büyüsü kullananmak isteyenler için de Heretic var. Doğa büyüsünü kullanan druid benzeri Warden ve tank gibi dolaşan dövüşçü-rahip Inquisitor’lar da Stretch Goal’den eklenen iki sınıf. Her sınıfın farklı özellikleri olacak ama aynı zamanda kendi içinde puanları ve hatta yetenek ağaçlarıyla daha da bir detaya inebileceksiniz. Ayrıca oyun sizi başta belli bir rotaya yönlendirecek olsa da istediğiniz yolu seçme konusunda serbest bırakacak. Tutup da kocaman bir savaş çekici kuşanan, ağır zırhlı büyücü olabileceksiniz yani.
>Hikaye Odaklı Bir Tecrübe: Faelduum’un karanlık ve acımasız dünyasında ulaşabileceğimiz birden fazla son olacak. Gezip göreceğiniz yerler klasik Soulslike ve Metroidvania oyunlarındaki gibi birbiriyle iç içe geçmiş ve bağlantılı olacak şekilde tasarlanıyor. Buraları gezerken karavanımız ve bize bu karavanda katılan karakterlerle birlikte seyahat edeceğiz. Bu karakterler maceranızdaki tehlikelere göğüs germenize yardımcı olacak geliştirmelerin yanında hikâyenize de ortak olacaklar. Ayrıca hikâye ve dünyanın yaratımında oyun dünyasının efsane bazı isimleriyle birlikte çalıştıklarını da açıkladılar. (Bunlardan bir tanesi Brian Mitsoda mesela)
>Terleten Dövüş Sistemi: Hikâye ne kadar mühimse, akıcı ve zorlayıcı bir dövüş sistemi de bir o kadar önemli bu tarz oyunlarda. Mandragora’da da 60’tan fazla düşman, 10 tane büyük boss savaşı ve 5 tane mini-boss karşılaşması olacak. Ama en önemlisi, yapımcıların “zor ama adil” mantığını benimsiyor olması. Böylece başarısız olduğunuzda oyun sizi öldürmeye karar verdiği için değil, kendi hatalarınız yüzünden başaramamış olacaksınız ve başarılı Soulslike örneklerinde olduğu gibi hatalarınızdan ders alıp kendinizi geliştirme fırsatı yakalayacaksınız.
>Müzikler Septicflesh'ten Christos Antoniou'ya Emanet: Yapımcıların aklında en başından beri oyunun destansı ve karanlık müziklerini yapması için Yunan metal grubu Septicflesh’ten Christos Antoniou varmış. Kendisine oyunun müziklerini yapması için ulaştıklarında severek kabul etmiş. Üzerine ne türde bir iş ortaya çıkacağını merak ediyorsanız kulaklarınız bayram etsin diyerek şu örneği paylaşmışlar.
MANDRAGORA
Tür: Aksiyon RYO
Platform: PC, XSX, PS5, NS
Yapım: Primal Game Studio
Dağıtım: Marvelous Europe
Çıkış Tarihi: Belli Değil
Steam Sayfası: Mandragora
Fazladan yatırım alınca parayı yemeyip baya yatırım yapmışlar. Hele Septicflesh baya şaşırttı doğrusu. İstek listesine atalım bakalım ama bu türde artık baya oyun çıkmaya başladı. Hepsine yetişemiyoruz.
Zaten oynayacağım bir oyundu, Septicflesh detayıyla iyice süperleşti.