Beta - The Mighty Quest For Epic Loot

Macera, şan, şöhret, para hepsi tamam ama güzel kızlar yok.

 

 Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.

Kabaetlerimi tehlikeye atacak kadar maceracı biri olsaydım bunu ne için yapardım acaba? Onur, doğruluk, barış, iyilik?.. Mehhhh... Doğruyu söylemek gerekirse şan, şöhret ve çil çil altınlar elime kılıcı alıp ne idüğü belirsiz yaratıkların olduğu karanlık mahzenlere girerdim. Sonra emekli olduğumda ve siz büyüyüp doğruluk için savaşmaya maceraya çıktığınızda +1 sihirli kılıcı size 1000 altından satacağım dükkanı kurmuş olurdum (bundan sonra oyunlarda iyilik için savaşırken ve alış veriş yaparken satıcıyı gördüğünüzde beni hatırlayın). Nihayet sonunda benim kafa yapıma göre bir oyun da geldi: The Mighty Quest For Epic Loot.

Sinan bugünlerde benim şahsi Noel Babam gibi çünkü ne kadar istediğim oyun varsa beta anahtarlarını gönderiyor (ben de iyi bir çocuk oluyorum). TMQFEL (oha!) fantastik bir dünyada geçen hack&slash tarzı bir oyun. Dövüş sistemi Diablo'ya çok benzerken ondan farklı olarak kale kurma ve başka kalelere saldırma gibi günlük maceracı işleri ile uğraşıyorsunuz.

BAŞKASININ MALINA GÖZ DİKMEK, İŞTE BÜTÜN MESELE

Oyuna başlarken üç maceracıdan birini büyücü, şövalye ya da okçudan birini seçiyorsunuz ve vaktinde çok zengin olmuş ama bu yükselişi büyük bir düşüşle sonlandırmış büyülü bir krallığı yağma işine girişiyorsunuz. Burayı yağmalayanlar bir tek siz de değilsiniz, diğer oyuncular da bu süreçte sizin rakibiniz oluyor. İşin güzel tarafı yağmalamaktan başka kendi kalenizi de kurabiliyorsunuz ve görevlerden kazandığınız bütün zenginliğinizi bu kalede sakladığınız için onu korumak da size düşüyor.

Bilgisayarın kontrolünde olan tuzak dolu kaleleri işgal edebildiğiniz gibi aynı zamanda diğer oyuncuların kalelerine de çöreklenebiliyorsunuz. Tahmin edersiniz ki gerçek oyuncuların hazırladığı kaleler gerek tuzakları olsun gerekse içeriye koydukları yaratıklar olsun geçilmesi çok daha zor oluyor. Eğer size verilen zaman içerisinde hazine odasına ulaşabilirseniz görevi başarı ile tamamlamış sayılıyorsunuz. Eğer süreyi aşarsanız karşı oyuncu kazanmış sayılıyor ve sizden "Fame" yani ün puanı alıyor. Bu da sizin dünyadaki sıralamanızı etkiliyor.

BAŞKASININ SİZİN MALINIZA GÖZ DİKMESİ, DAHA BÜYÜK BİR MESELE

İşin güzel tarafı dekorasyon ve strateji unsurlarının iç içe olması. Kalenizi uzun uğraşlar sonunda büyüterek genişletebiliyorsunuz ki bu da yağmacıların hazine odanızı bulmasını zorlaştırıyor. Kalenizin içine çeşitli yaratıkları zekice koyarak ise saldıranları yavaşlatmaya çalışıyorsunuz. Tuzaklar döşüyorsunuz, yeni yaratıklar araştırıyor var olanları ise geliştiriyorsunuz.

İŞİN İÇİNE GERÇEK PARA DA GİRİYOR

İsterseniz kalenizin tarzını da değiştirmeniz mümkün ama bu olay için yeşil kristaliniz olmalı ve onu da gerçek para ile satın alıyorsunuz. Evet oyun ücretsiz ama yapımcının da para kazanması lazım değil mi? Bir araştırmayı hızlandırmak ya da bina yapımını çabuklaştırmak için de bu yeşil kristali kullanabilirsiniz. Tam olarak cep telefonu oyunlarını hatırlatan bir özellik.

TMQFEL günlük, eğlenceli bir oyun olacak gibi duruyor. Zorlu kaleleri en hızlı kimin geçeceği gibi yarışlar ne kadar tutar bilmiyorum ama oyunun daha uzun soluklu olması için kesinlikle bir şeylerin daha eklenmesi gerektiği hissini duyuyorum. Her ne kadar kapalı beta olmasına rağmen baya baya bitmiş bir oyun oynadım diyebilirim. Gelince mutlaka göz atın diyebileceğim oyunlardan biri.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum