Fallout 4’ün herkese göre değişen pek çok artısı ve eksisi var hiç kuşkusuz. Ama en büyük eksiği diyaloglarının yetersizliği. Daha doğrusu Mass Effect’le birlikte hayatımıza giren o dönek diyalog tekerleği. Özellikle de benim gibi serinin eski oyunlarını ayıla bayıla oynayanlardansanız.
Neden derseniz Fallout deyince akla sayısız diyalog seçeneği gelirdi eskiden. Sizden yardım isteyen birine “evet, hayır ve şaka yap” dışında pek çok karşılık verebilirdiniz. Örneğin konu hakkında daha fazla bilgi talep edebilir, işin arka yüzünde yatan kirli işleri öğrenebilirdiniz. Sahip olduğunuz yeteneklere göre gözünü korkutabilir, ikna edebilirdiniz. Sorunu farklı yeteneklerinizle, atıyorum bilgisayarlarla ilgili bilginizden yola çıkarak vereceğiniz bir cevapla çözebilirdiniz. Ya da istediğinin tam tersini yaparak ona kötülük bile edebilirdiniz.
Neyse ki Todd Howard da bizim gibi düşünüyormuş gibi görünüyor. Kendisi Gamespot’la yaptığı bir röportajda şu sözleri sarf etmiş:
“Yeni şeyler denemeyi seviyoruz ve bunlardan bazıları başarılı oldu. Fallout 4’teki çatışma sisteminin çok iyi olduğunu düşünüyorum; bence gayet başarılı bir şekilde işliyor. Ancak bununla birlikte diyalog sistemine getirdiğimiz yeniliklerin o kadar da iyi işlemediği oldukça bariz. Ama bunu neden denediğimizi biliyorum; güzel, interaktif sohbetler elde etmek için. Fakat oyundaki diğer şeylere nazaran daha başarısız oldu. Geri bildirimleri topluyoruz. Ben uzun vadeli düşünürüm.”
Howard röportajın sonraki kısmında hatalarından ders çıkarmaya çalıştıklarını ve Far Harbor’da oyunculara daha fazla özgürlük tanımayı denediklerini belirtmiş. Umarım sadece bununla kalmaz ve gelecekteki RYO’larında rol yamaya gerçekten de imkân tanıyan bir diyalog ağacıyla karşımıza çıkarlar.
















