BioWare'in Anthem'den sonra çıkacak olan oyununun Dragon Age 4 olacağını biliyoruz ve zaten bizim bildiğimiz kadarıyla çok uzun bir süredir bu oyun üzerinde çalışılmaktaydı. "Neresi iptal olmuş, The Game Awards'ta duyurdular ya" diye düşünmüş olabilirsiniz, ancak TGA'da gördüğümüz oyun Dragon Age 4'ün orijinali değil, ikinci versiyonu.
Orijinal Dragon Age 4, 2017 yılında Anthem uğruna iptal edilmiş ve oyun üzerinde çalışan kaynaklar da Anthem'e aktarılmış.
Bu da bizi şu soruya götürüyor aslında, peki iki Dragon Age 4 arasında ne fark var? Baştan söyleyeyim, cevap pek de hoşunuza gitmeyebilir.
Orijinal Dragon Age 4'ün kod ismi Joplin'miş ve Inquisition DLC'sinin hemen ardından, 2015 yılında geliştirilmeye başlanmış. Başında Mark Darrah ve Mike Laidlaw'un bulunduğu ekip oyun için konsept tasarımlarına girilmişler ve ana fikir Tevinter Imperium için çalışan casuslar etrafında şekillenmiş. Oyun dünyası, oyuncuların verdiği kararlara göre şekillenecek ve oyun da size bu kararlar etrafında hikaye anlatacakmış. Oyunda soygun görevlerinin olması falan planlanmış mesela ve düşünülen her şey de bunun tek kişilik, hikaye tabanlı bir rol yapma oyunu olması yönündeymiş.
Kotaku'ya konuşan ve ismini vermeyen bir geliştirici "Harika bir şey üzerinde çalışıyorduk. Dragon Age: Inquisition'dan daha küçüktü belki ama oyuncu seçimlerine, yol arkadaşlarına ve derinliğe çok daha fazla önem veriyordu. O oyunun gün yüzü göremeyecek olmasına çok üzülüyorum." demiş orijinal Dragon Age 4 hakkında.
Joplin'in geliştirilmesi 2016 yılında sekteye uğramış çünkü çalışanlardan bazıları Mass Effect: Andromeda'ya destek vermek üzere görevlendirilmiş, 2017'de ise Anthem'in iş gücü ihtiyacı ortaya çıkınca proje toptan iptal edilmiş.
Bize duyurulan yeni Dragon Age 4'ün kod ismi ise Morrison ve bu oyun Joplin'i kaldığı yerden devam ettirmiyor. Aksine Electronic Arts, oyunun 'games as a service' mantığına daha uygun olmasını talep etmiş, yani yayınlandıktan yıllar sonra bile gelişen ve yayıncısına para kazandıran cinsten. Dragon Age: Inquisition'da kullanılan araçlar bir kenara bırakılmış ve yeni oyun Anthem'in kodları üzerine geliştirilmeye başlanmış. Yeni Dragon Age 4, "uzun vadeli oynanış ve gelir hedefleyen canlı servis bileşenine" sahip olacakmış. Hatta bazı çalışanlar bu oyunu "ejderhalı Anthem" olarak adlandırıyormuş.
Ancak yine stüdyo içinden bazı kaynaklar da ana hikayenin tek kişilik bir deneyim olarak tasarlandığını, çok oyunculu kısmın ise 'servis' mantığıyla oyuncuları uzun süre oyuna bağlayacak cinste sunulacağını belirtmişler. Böyle deyince akla Mass Effect'in çok oyunculu kısmı geliyor akla, eğer durum böyleyse çok da kötü olmayabilir. Ancak Anthem gibi tam anlamıyla bir 'games as a service' mantığını benimserse o zaman Dragon Age 4'te ciddi bir hayalkırıklığı yaşama ihtimalimiz var.
Bilmem siz hangisini tercih ederdiniz? Alıştığımız tarz, tek kişilik hikayeye odaklanmış bir Dragon Age mi, yoksa çok oyunculu, belki içinde eşya kutuları ve mikro ödemeler olan, sürekli olarak içeriklerle güncellenecek bir Dragon Age mi?