Oyun mu değil mi sorunsalı.
Devamını okuTartışmalı bir konu olsa da çoğu oyuncu Battle for Azeroth’dan memnun ayrılmadı. İçeriğin fazla tekrar bazlı oluşu, senaryo olarak da çoğu kişinin tahmin ettiği gibi biten anlamsız bir Alliance-Horde savaşına sahne oluşunun bunda payı vardı elbete. Ben ve benim gibi pek çok oyuncu bir sonraki World of Warcraft ek paketine ait bütün heyecanımızı kaybetmişken, Blizzard öyle bir sinematikle çıkageldi ki Warcraft ile uzaktan yakından alakası olan hemen hemen herkesin dibinin düştüğünü tahmin edebiliyorum.
Panele geçmeden önce şunu da belirtmem gerekiyor; Blizzard Sylvanas etrafındaki olay örgüsünün neredeyse tamamını uzun süredir planlıyordu. Voljin’e yeni şef olarak Sylvanas’ı seçmesini söyleyen o ses, Valkürlerin yine Sylvanas’a gelişi, Forsaken dahilinde yeni bir yol bulabilecek karakterlerin ortaya çıkışı hep bunu gösteriyor. Bunca zamandır bir yere varmayacak gibi duran olay örgülerinin bir anda bir araya gelişi de bu heyecanı yaratan ana nedenlerden biri.
Panelde duyurulan en önemli yeniliklerden biriyle başlayalım; Level 500’e kadar gidecek gibi görünen bu güçlenme mevzusunun eli ayağı biraz daha toparlanmış sonunda. Ek pakete geçiş öncesinde 120 seviye karakterlerin tamamı 50’ye düşecek. En yüksek seviye ise 60 olarak belirlenmiş. Eskiden yeni bir karakter geliştirmek için neredeyse haftalar ayırmak gerekirken artık yeni sistemle bu çok daha kolay hale geliyor.
Oyuncular 1-10 arasını yeni hazırlanacak özel bir bölgede deneyimleyecekler. Sonrasındaysa Chromie ile konuşarak istedikleri ek paket senaryosunu oynayarak seviye atlayabilecekler. “Ben Arthas dönemini görmek istiyorum” diyorsanız o kısım Wrath of the Lich King’de. “Yok ben Panda diyarında sakin bir deneyim arıyorum” diyen oyuncular ise Mists of Pandaria paketinin içeriğini baştan sona oynuyor olacaklar. 50. Seviyeye geldiklerindeyse yolları onları kaçınılmaz olarak Shadowlands’in kapısına bırakacak.
Shadowlands’den de uzun uzun bahsedildi ancak oraya girmeden önce küçük detaylardan da bahsetmemek olmaz. Yeni gelen ırk ve modellere ek olarak, eski ırklar için de yeni modeller ve değişimler gelmişti. Blizzard bu konuda bir adım daha atmış ve yeni özelleştirme seçeneklerini Shadowlands ile birlikte oyuna eklemiş. Her sınıfın kendine ait farklı seçenekleri olacak. Örneğin Cüceler vücutlarını Wildhammer klanına ait dövmelerle kaplayabilirken, Undead’ler ise açıktaki kemiklerini saklayabilecekler. Açıkca söylenmedi ama ileride oyuncular farklı görevlerden ek değişiklik seçenekleri de kazanabilirler gibi geldi bana.
Shadowlands’e geçiş ise yapımcıların deyimiyle öyle bir gemiye atlayıp maceraya atılır gibi olmayacak. Shadowlands tam anlamıyla ölüler diyarı. Yani Bwomsandi’nin, Valkürlerin ve öldüğümüzde bizi dirilten Ruh iyileştiricilerinin bulunduğu bir alan. Shadowlands tam anlamıyla tek bir yer de değil. Panelde normalde Shadowlands'in çok fazla alanı olduğundan ancak bizim sadece beş bölgede Sylvanas ve bölgedeki diğer güçlerle karşılaşacağımızdan bahsedildi. Oyundaki bölgelerin isimleri Oribos, Maldraxxus, The Maw, Reveneth, Bastion ve Ardenweald olarak belirlenmiş.
Yapımcılar bölge sisteminin nasıl işlediğini uzun uzun anlattılar ama açıkça baktığımızda Ravenloft dünyasına benzetilebilir. Her bölgenin kendi sahibi var ve bu kişiler oradan sorumlular. Duruma göre liderler değişebilse de bu çok sık görülen bir durum sayılmaz. Shadowlands dediğime de bakmayın örnek olarak, Bastion aslında oldukça huzurlu bir yer. Kyrian grubu tarafından yönetiliyor. Huzur ve bilgelik arayan ruhlar kendilerini burada buluyorlar. Uther’ın şu an burada bulunduğu söylendi mesela. Yapımcılar uzun uzun isim vermeseler de Warcraft evreninde kaybettiğimiz pek çok kahramana Shadowlands dahilinde denk gelebileceğimizi de belirttiler.
Oyunda her bölgenin bir hamisi var ve bu liderlerle anlaşılması durumunda oyuncular bir genel, bir de sınıflarına özel yetenekler kazanıyorlar. Seçilen hami veya bölgedeki başka karakterlerle “soulbind” olmak mümkün. Yani ruhların birleşiymiyle birlikte yeni özellikler ve yetenekler kazanabiliyorsunuz. Verilen örneklerden bir tanesi “Kibir” olarak gösterildi. Kibir sayesinde eğer canınız düşmanınızdan fazlaysa ekstradan kritik saldırı yapma şansı yakalıyorsunuz. Bu tarz deneyimler ve tercihler Shadowlands’in hem ana karakterle hem de alt’larla tekrar tekrar oynanmasını mümkün kılacak gibi duruyor.
Shadowlands üzerine oldukça düşünüldüğü ziyadesiyle belliydi. Panelde her karakterin anima’sı olacağından bahsedildi. Anima ruh gücüne denk geliyor. Dünyaya etki eden Varian ve Arthas gibi karakterlerin daha güçlü Anima’ları varken, bir tavernada ömrünü yemiş tiplerin ise zayıf animası oluyor. Özetle hayat sonrasında bile bir kast sistemi var, ben buradan bunu çıkardım. Bahsedilen kişilerin ikisi de asil soydan gelen, istediği gibi dünyayı değiştirebilecek tipler zaten. Hancının oğlu ne yapsın yazık günah :)
Oyunda ise Azerite ve benzeri kastırmalı sistemlerin yerini Anima alıyor. Oyunda çeşitli görev ve etkinliklerle Anima gücü kazanmak mümkün. Lakin bu önceki oyunlardaki gibi her gün gir görev yap, Azerite farmla kafasında olmayacakmış. Aldığımız anima güçleri elimizde kalacak ve oyun buna göre şekil alacak. Artık oyuncuları her gün oyna girmek için farklı bir yöntem bulacaklar mecburen.
Sylvanas’ın nasıl bu kadar güçlendiği de panelde konuşulan konulardan biri oldu. Zaten bu noktada onun Shadowlands tarafından destek aldığı açık bir gerçekti. Battle for Azeroth’daki savaşın çıkma nedeni de aslında Sylvanas’ın ölümlerden güç almak için kurduğu bir planmış. Tarafı fark etmeksizin yaşanan tüm ölümler o esnada Sylvanas’ı güçlendirmiş. Videoda Sylvanas’ın önünde durduğu arkadaşın ismi de The Keeper. Şimdilik ne olduğunu ve amacını bilmiyoruz maalesef.
Oyunun son bölgesinin The Maw olacağı söylendi. Burada saklanabileceğiniz bir köy veya Heartstone atılabilecek bir inn olmayacak. Dolayısıyla bölgeye girmek ve bölgede ölmek de riskli kavramlar olacak. Sinematik videoda Icecrown’ın tam üstünde gördüğümüz yerin ismiyse Tower of the Damned, yani Lanetlenmişler Kulesi. Bu kule belki de uzun süredir WoW’a gelen en özgün şey olabilir çünkü aynı Diablo’nun zindanları gibi rastgele oluşuyor ve hiçbir zaman aynı zindana iki kere girmiyorsunuz. Burayı ister tek başınıza isterseniz de arkadaşlarınızla oynama şansınız olacak.
Uzun süredir Warcraft’ın yerinde saydığını düşünen bir oyuncu olarak ben bu sefer ikna oldum diyebilirim. Oyuncuyu tekrarlayan görevlere veya grind'e boğmayacak, kontrolü tekrar bizlere veren bir ek paketi hepimiz bekliyorduk. Uzun süredir hazırlanan ama bir yere varmayan hikayenin de geliştiğini göz önüne alırsak bence bu sefer Legion gibi unutulmayacak bir ek paket bizleri bekliyor olacak.