Geçtiğimiz gün Borderlands ve Borderlands 2'nin olumsuz inceleme bombardımanına tutulmuş olması tartışmaları da beraberinde getirdi. Bildiğiniz gibi oyuncular Borderlands 3'ün kısıtlı süreliğine de olsa Epic Games Store'a özel olacağının açıklanmasından pek de memnun kalmamışlar ve tepkilerini Gearbox'ın önceki oyunlarına olumsuz inceleme yağdırarak göstermeye kalkmışlardı. Steam tam da daha önceden duyurduğu gibi olumsuz inceleme bombardımına karşı aldığı önlemleri sonradan da olsa devreye soktu ve oyunların genel inceleme ortalamaları "konu dışı incelemelerden" temizlenerek tekrardan yükseltildi. Steam'in bu konudaki yeni politikasıyla ilgili haberimizi aşağıda okuyabilirsiniz:
Ancak bu bombardıman olayı Gearbox'ın kurucusu ve CEO'su Randy Pitchford'un hiç de hoşuna gitmedi ve "incelemelerin bu şekilde hatalı biçimde kullanılmasının mümkün olması ve Steam'in bunu düzeltmek için hızlı adım atmaması 2K'nın verdiği karardan mutlu olmama ve Gearbox Publishing'in Steam'e yaklaşımını yeniden değerlendirmeme neden oluyor" şeklinde konuştu. Yani bu tür şeyler olursa oyunlarımızı Steam'e çıkarmak için nedenimiz kalmaz demeye getirdi.
Vlambeer kurucularından Rami Ismail de benzer bir görüşle Pitchford'u destekledi ve sayıları giderek artan inceleme bombardımanlarının geliştiriciler için ciddi bir sorun olduğunu ve "bu sorunun mevcut olmadığı" platformların geliştiriciler açısından daha çekici olduğunu belirtti. Geliştiricilerin açısından bakarsak böyle düşünmekte çok da haksız sayılmazlar, yayıncının aldığı bir karar dolayısıyla farklı platforma geçiş yapıyor, ancak son derece başarılı önceki oyunlarınızın yerin dibine sokulduğunu izlemek zorunda kalıyorsunuz. Aslında burada dikkat çekilen nokta bir oyunun olumsuz inceleme bombardımanına tutulması değil, söz konusu tepkinin adresi olan oyunun dışındaki oyunların bombardımana tutulması.
Ancak, bu görüşe karşı olan geliştiriciler de var ve bunlardan biri de Half-Life 2, Portal ve Left 4 Dead gibi oyunlar üzerinde çalışmış olan ünlü isim Chet Faliszek.
Faliszek, Ismail'in yorumlarına oyuncuların neden bu yöntemi seçtiklerini anladığını söyleyerek karşılık verdi.
Counterpoint: Review bombing is making it clearer and clearer that players have no effective means of communication with developers where they feel their voices will be heard so they use the one avenue available to them.
— Chet Faliszek (@chetfaliszek) April 3, 2019
We can throw out reviews or we can fix communication. //t.co/y8IdydAyOl
Faliszek diyor ki "inceleme bombardımanları oyuncuların seslerini geliştiricilere duyurmak için başka bir yöntemi olmamasından kaynaklanıyor, bu yüzden ellerindeki tek silahı kullanıyorlar". Faliszek, incelemeleri kaldırmaktan ziyade oyuncularla geliştiriciler arasındaki iletişimin düzeltilmesinin daha iyi bir çözüm olacağı görüşünde.
Ismail de buna "geliştiricilerle oyuncular arasındaki iletişim hiç bu kadar doğrudan olmamıştı, Twitter ve Twitch gibi platformlara sahibiz" şeklinde cevap verdi. Yine de bir geliştiriciye Twitter'dan yorum yazmakla, inceleme bombardımanı gibi kitlesel bir hareketle dikkat çekmek arasında önemli derecede fark bulunuyor tabii.
Aslında gerçekten de iki tarafın da haklı olduğu bir tartışma bu, Steam'in bombardıman konusunda atmış olduğu adım son derece olumlu ve Borderlands örneğinde de işe yaradığını görüyoruz. Ancak oyuncuların da tepkilerini gösterebilecek bu tür mekanizmalara ihtiyaç hissettiği de bir gerçek.