Braid'in Yaratıcısı Jonathan Blow Kendi Programlama Dilini Geliştiriyor

Blow yine kendisine iş çıkarmış

2008 yılında piyasaya çıkan müthiş oyun Braid bir anlamda bağımsız oyunların yükselişine ön ayak oldu desem yalan olmaz. Hiçbir dış destek olmadan, tamamen bağımsız biçimde kendi parasıyla finanse ettiği Braid ile onlarca ödül kazanan ve 6 milyon doların üzerinde gelir elde eden Jonathan Blow bu anlamda sektörün önemli isimlerinden birisi. Hatta kendisi 2012 yılında Indie Game: The Movie isimli belgesele de konu olmuştu, Netflix'te de yer alan bu belgeseli izlemenizi kesinlikle öneriyorum.

Blow şimdi de oyun geliştiricileri için C++'ya alternatif bir programlama dili geliştiriyor olmasıyla gündeme geldi. Blow'un 2014 yılından beri üzerinde çalıştığı aracın ismi Jai ve bu programlama dili yıl sonundan önce kapalı beta aşamasına geçecek.

Jai şu an üretkenlik anlamında %15'lik bir performans artışı sağlıyormuş ama Blow bunun %50-80 arasına ulaşmasını bekliyor. Blow'un Jai'yi geliştirirken üç ana amacı var: programcıların yaşam kalitesini geliştirmek, sistemleri basitleştirmek ve programcılara yalnızca küçük bir miktar kodla büyük işlevsellikler geliştirme imkanı vermek.

Blow Gamelab'e verdiği röportajda C++'nın "karmaşık" olduğunu söyleyerek devam etmiş: "İnsanlar programlama dilinin karmaşık bir ekosistem olması gerektiğini düşünüyor. Ben oturup da bir yıl boyunca bir ekosistemi öğrenmek istemiyorum ki, doğrudan 3D grafiklerimi kullanmak istiyorum".

Blow, Jai'nin ileride AAA oyunlar geliştirebilecek kadar güçlü bir dil olmasını umduğunu da ekliyor. Oldukça iddialı konuşan Blow bakalım aklındaki fikirleri hayata geçirebilecek mi? Henüz ortada somut bir şey görmediğimizden yorum yapmak için henüz erken. Ama AAA olmasa da, özellikle bağımsız oyun geliştiricilerinin veya oyun geliştirmeye hevesli gençlerin rahatça ve hızlıca öğrenebilecekleri bir dil yaratmayı başarırsa ileride isminden daha sık söz ettirebilir.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum