Destiny 2: Lightfall - İlk Bakış

Light’ın köprüden önceki son çıkışı

Konu Destiny olduğu zaman şöyle bir refleks geliştirdiğimi fark ettim: Genellikle eski bilgilerden ya da tecrübelerden ön yargıya sahip olanların huyuna suyuna gitmek için “Ya aslında öyle değil, bak inan çok değişti.” diye şirinlikler yapmak. Fakat Facebook’taki %100 doğru bilgilerin olduğu bir sayfada (çünkü siyah arka plan üzerine beyaz yazı yazıyorlar, kesin doğrudur yani) Einstein’in “Ön yargıyı parçalamak atomu parçalamaktan zordur” diye bir laf gördüm. Bu cümle benim “frekansım” artık. Çünkü The Witch Queen’le 5 milyon yeni oyuncunun katıldığı bu DVO artık ağzıyla kuş da tutsa yaranamaz. Demek ki hitap etmiyor. Örneğin KPOP dinleyen insanların ne kadar eğlendiğini görüyor, onların eğlencesine ortak olmak istiyorum fakat bir türlü olmuyor. Fakat sağda solda “AĞBİ KPOP DA B*K GİBİ YA!” diye öfke saçmıyorum.

Sert bir rantla girdim biliyorum ama cidden çok canımı sıkmaya başladı bu durum. İnsanlar live service oyunların sayısının artması nedeniyle Destiny’e çok yükleniyorlar ama Bungie bu işi gerçekten çok iyi oturttu. Live service oyunların kötü olmasının sebebi gerçekten içeriğin bir sonra gelmesi mi yoksa ana oynanış elementlerinin katlanabilir olmaması mı? Ya da başka bir yerden bakalım: İnsanlar Destiny 1’i değil de Destiny 1 oynadığı zamanları özlüyor olabilir mi? Bu konular işi bambaşka bir yere getirir, odağımı tekrardan Destiny 2’nin bir sonraki ek paketi Lightfall’a çevirmek istiyorum çünkü fiyat etiketi hariç keyfim çok yerine.

Cyber… Wave?

Lightfall’ın fragmanını izlediğinizde göze çarpan ilk şey hikâye, oynanış gibi elementler değil sanat tasarımı oluyor. The Witch Queen’in öve öve biteremediğim bir sanat tasarımı vardı, durum Lightfall’da da geçerli olacak gibi. Lightfall ilk duyurulduğundaki haliyle şu an arasında epey fark var. Fakat The Witch Queen’in kendine has, özgün bir sanat tasarımı varken Lightfall biraz daha vaporwave ile cyberpunk kırması, neonun hâkim olduğu ilginç bir tasarım seçmiş. Tabii ki çirkin olduğunu iddia etmiyorum. Hatta Destiny için yeni bir kan bile diyebilirim. Destiny’nin açık dünyasında ilk defa bir şehir tecrübe edeceğiz mesela. Neptün’ün Neomuna şehri tüm güzelliğiyle oyuncuyu karşılıyor. The Witch Queen misali her yerinden stil akıyor ona bir itirazım yok. Sadece öpözgün bir şey gördükten sonra konsept görmek biraz afallattı diyelim.

The Witch Queen’in sonunda nihayet The Witness’ın neye benzediğini görmüş (artık spoiler sayılmaz Bungie bütün pazarlama stratejisini buna göre şekillendiyor çünkü) ve bir de üstüne raid’de müritlerinden sadece biri olan Rhulk’u öldürmüştük. Geçtiğimiz sezonda da Calus’un artık tamamen The Witness ile yekpare olduğunu öğrenmiştik. Artık Cabal’lar tamamen Darkness’ın gücü tarafından “kutsanmış” ve tüm bunları yapan da The Witness’ın ta kendisi. İşleri heyecanlandıran kısım işte tam da burası. Bu ek paketde doğrudan The Witness’la çarpışacağımızı düşünmüyorum (Tüm saga’ya nokta koyacak The Final Shape diye bir ek paket daha gelecek çünkü) dürüst olmak gerekirse. Fakat artık sona bu kadar yaklaşmanın verdiği bir iç gıdıklanması yok desem yalan olur.

Lightfall’ı ilginç kılan bir diğer şey de Cloud Strider adı verilmiş yeni NPC’ler. Bu NPC’lere dair çok bir bilgi yok fakat şöyle bir teori var: Bu yeni karakterlerin lore’u tek ek pakette kadar anlatılamayacak kadar uzun imiş. Bungie’nin geliştirdiği tek kişilik oyunda da bu karakterlerin lore’u anlatılacakmış. Fakat tekrar etmekte fayda var, bu resmi bir açıklama değil sadece insanın olmasını istediği bir hayran teorisinden başka bir şey değil…

Together we “Strand”, divided we fall

The Witch Queen içerik olarak şahane bir ek paketti gerçekten. İyi bir hikâye anlatıyordu, içeriği hem nitelikli hem de nicelikliydi. Tüm bunlara rağmen biricik bir sorunu vardı: Yeni bir hasar türü eklemiyordu. Bu “hasar türlerinin” önemli olmasının nedeni de farklı sınıflara farklı alt sınıflar ve dizilimler sağlaması. Lightfall’da o sorun da çözülecek efendim! Strand adındaki bu hasar tipi de tıpkı Statis gibi Darkness kökenli. Lore konusunda değişik şeyler göreceğimiz anlamına geliyor bu da. Warlock’lar Architect, Hunter’lar Threadrunner ve Titan’lar Tyrant süperlerine kavuşacak. Fakat sadece bu da değil. Bu yeni alt sınıf sayesinde bomba slotunu harcayarak İSTEDİĞİNİZ YERE kanca atma imkânınız olacak. Eh kancaların Destiny’e bu kadar geç gelmesi bile ayıp artık ya…

Yeni raid ve zindanlara dair zerre bilgi yok desem yeridir. Özellikle raid hakkında o gün gelene kadar hiç konuşmuyorlar, bunu bir adet haline getirdiler. Lightfall 1 sene boyunca 4 sezona (Sezon 20, 21, 22, 23) ve bildiğimiz kadarıyla 2 zindana, biri tamamen yeni, biri eski raid’in yenilenmişi oynaması ücretsiz 2 raid’e ev sahipliği yapacak. Uzun lafın kısası bütün bir sene boyunca bizi oyalayabilecek içerik oyunda bulunacak.

Takdir edersiniz ki Bungie teknik şeylerden de bahsetti. 2017’de çıkmış bir oyundan bahsediyoruz, tabii ki sürekli olarak teknolojilerini güncel tutmalılar ve motorlarını geliştirmeliler. Bunlara ek olarak artık hiçbir ek paketin sunset’lenmeyeceğini, yani endirekt tabirle “silinmeyeceğini” duyurdular. Bu oyunun başına gelmiş kötü şeyleri tek bir kişiye yıkmak ne kadar doğru bilmiyorum ama Luke Smith’ten sonra oyun daha bi’ güzelleşti sanki be…

YORUMLAR
Parolamı Unuttum