Reaper of Souls yaması sonrası ilk büyük güncelleme olan Patch 2.1.0’ın temel getirileri detaylandırıldı. Henüz yamanın ne zaman geleceğine dair tam bir tarih verilmese ve burada anlatılan şeylerin kimileri değişebilecek olsa da, yamanın getirecekleri genel haliyle şu şekilde.
En başta gelen en büyük yeniliğe bu haberin esas konusuna göz atalım; Sezon Sistemi.
Sezonlar, oyunculara periyodik olarak hesaplarında yeni bir sayfa açma şansı verecek. Her sezonun kendine has Legendary eşyaları ve ödülleri olacak. Eğer sezon yarışına katılmak ve baştan karakter kasmak istemezseniz bile sezon bitiminde özel Legendary eşyalar normal loot havuzuna katılacak ve sezon liderlik tabloları sezon dışı karakterlere açılacak, yani boynu bükük kalmayacaksınız.
Conquest: Her sezonun başlangıcıyla beraber, oyuncuların o sezona özel Conquest başarımlarını kazanma imkânı olacak. Conquestler, oyundaki Actları birer saatte bitirmek yada Mathael’i level 70 Torment 6 zorluk seviyesinde öldürmek gibi zorluk olarak değişken hedefler sunacak. Bir Conquest için ayrı bir Leaderboard olacak, o Conquest başarımını ilk kazanan 1000 kişi liderlik sırasına ismini kazıyacak. Her sezon hedeflenen 10-15 farklı Conquest sunmak.
Greater Rift: Kendine has bir anahtarı olacak olan yeni Rift türü. Normal olanların Rift Guardian bossları öldürüldüklerinde Greater Rift Key düşürebilecekler. Bunu Nephalem Obelisk’te kullandığımızda Greater Rift açılacak, ancak normal Riftlerden farklı olarak partideki diğer oyuncuların Rift’e katılabilmek için kendi anahtarlarını harcamaları gerekecek.
Normal bir Rift’e göre en büyük fark, Greater Rift’i tamamlamak için zamana karşı yarışmamız. Bu yüzden oyuncuların zaman kaybetmemesi için normal yaratıklar eşya düşürmeyecek; bütün loot Rift Guardian’dan düşecek. Katları geçtikçe Rift zorlaşacak ve ölmenin cezası daha ağır olacak; cesedimizde dirilemeyecek yâda Town’dan diğer oyunculara teleport olamayacağız, sadece Checkpoint’te devam etme şansımız olacak. Rift tamamlama barı da karşınızdaki yaratığın zorluğuna göre dolacak. Ayrıca zorluk sistemi de farklı bir sistem kullanacak; süre bitmeden Rift’i tamamlarsanız sonraki seviyeye geçeceksiniz, hatta zamanlamanız çok iyi olursa birkaç seviye atlayabileceksiniz. Süre sona erdiğinde ise skorlar liderlik tablolarına yansıtılacak.
(Ufak bir not olarak araya sıkıştıralım; normal bir Rift’i açmak için gereken Rift Stone sayısı beşten bire düşecek ve yaratık zorluğuna göre bar doldurma durumu burada da geçerli olacak.)
Greater Rift sisteminin tek ödülü tabii ki skor tablosunda kapışmak olmayacak; gemcrafting hastası bir insan olarak beni en çok heyecanlandıran olay, Legendary Gem sisteminin geliyor olması. Henüz üzerinde çalışıldığı için Public Test sunucularında sonradan gözükecek ve kullanım şekilleri değişmeye epey müsait olan Legendary Gemler hakkında söylenenler şöyle;
Legendary Gemler, Legendary eşyalardaki turuncu yazılı gördüğümüz özelliklere benzer faydalar sunacak ve onları istediğimiz kadar geliştirme imkânına sahip olacağız. Sadece yüzük ve kolyelere takılabilir olacaklar ve kendilerini geliştirmek için yine Greater Rift tamamlama yoluna başvuracağız.
Liderlik Tabloları: Greater Rift ilerlemelerinden, Sezon başarımı puanlarına ve Conquest başarımlarına, pek çok farklı Liderlik Tablosu oyunculara sunulacak. Hardcore ve Softcore, sezon içi ve sezon dışı karakterler için farklı başlıklar altında toplanacak olan bu tablolar klan içi, bölge çapında ve arkadaşlarınız arasında oldukça detaylı istatistik bilgiler verecek. Ayrıca Greater Rift tablolar (sınıfa özel) solo, 2 kişi, 3 kişi ve 4 kişi olmak üzere farklı dallara ayrılacak(bazı liderlik tabloları sezon dışı karakterler için olan versiyonlara sahip olmayacak).
Sınıflara dair şu an belli olan en büyük değişiklik, Dexterity statının artık Dodge Chance yerine Strength gibi Armor sağlayacak olması. Epeydir Elite Affixlere faydasız olduğu için hakkında yakınılan Dexterity, sonunda güvenilir bir defans sağlayacak. Normalde armor sağlayan Sieze the İnitiative gibi pasif özellikler yeniden tasarlanacak. Ayrıca sınıflar arası dengeleme çabaları da devam edecek. Özellikle yakın zamanda hasar verme konusunda yetersiz kalan Monk’ta epey değişiklik olmasını bekliyoruz.
Ayrıca iyileşme özelliği sağlayan eşyaların önemi ve faydası oldukça artacak, Healing Globe bağımlılığı azaltılacak.
Cesspools adı verilen yeni bir mekân çeşidi de Riftlere eklenecek.
















