Dungeons & Dragons, Irk Terimini Kullanmayı Bırakıyor

Yerine hangi terim gelecek acaba?

Haziran ayının sonlarında Dungeons and Dragons kural tasarımcısı Jeremy Crawford, henüz duyurulmayan bir D&D ürünüyle ilgili bilgiler paylaşmış ve bu bilgilerdeki cümlelerinde 'race' yani 'ırk' terimini bir kez bile kullanmamıştı. Haliyle bu durum ilgi çekince takipçilerinden biri Crawford'a "Irk kelimesini kullanmadığınızı fark ettim. WOTC, bu kelimeyi daha isabetli başka bir kelimeyle mi değiştirmeyi planlıyor?" sorusunu yöneltti.

Crawford'un cevabı bu düşünceyi destekler nitelikte olunca da dün ResetEra'da açılan başlıkta oyuncular yeni kelime önerilerinde bulunmaya başladılar.

Crawford'a yöneltilen soru, ırk kelimesi yerine tür (species) kelimesinin daha isabetli olacağını söylüyordu ve Crawford da buna "eğlenceli bilgi: tür kelimesi en az 14. yüzyıldan beri kullanılan bir kelime ve bu da genel olarak D&D'nin beslendiği zaman dönemi" cevabını verdi.

Ancak Resetera'daki tartışmada da species kelimesinin biraz fazla bilimsel kaçtığı söylenmiş ve ancestry, lineage, kin, folk gibi öneriler yapılmış. Aslında bu önerilerin çoğu isabetli değil, ama gerçekten de D&D'deki Irk kelimesi çok uzun zamandır yanlış kullanılıyordu :)

Biz de RYO'lardan alışkınız; Irk seçimi yaparken karşımıza İnsan, Cüce, Elf, Orc, Dragonborn, Minotaur, Godlike vs vs gibi çok farklı seçenekler çıkar. Halbuki bilimsel olarak İnsan bir Tür, Irk değil. Irk dediğimiz şey aynı biyolojik Tür içerisinde yer alan ve küçük genetik farklılıklar taşıyan topluluklara verilen isim.

Yani bu şekilde düşününce Species kelimesi doğru anlama çok daha yakın, ama biraz fazla bilimsel terim koktuğu konusunda ben de hemfikirim.

YORUMLAR
allalla
6 Ağustos 2020 13:22

Sıkıntı yok. Çıkarın da bir göz atalım erken erişimde.

Parolamı Unuttum