E3 2019'daki Electronic Arts sunumunda çoğu oyuncu Anthem ile ilgili de bir şeyler görmeyi bekledi aslında. Sonuçta oyun EA ve BioWare tarihinin en sorunlu çıkışlarından birini yaptı, oyuncu sayısı yaşanan sorun ve sıkıntılardan dolayı ciddi ölçüde azaldı. Bir de bunun üzerine yapılacağı söylenen yeniliklerin ve yol haritasının gecikmelerle karşılaşması Anthem'in geleceğinin sorgulanmasına neden oldu.
Özellikle de EA'in E3'te Anthem'i pas geçmesi acaba Anthem'den ümidi kestiler mi sorularının sorulmasına neden oldu ancak Electronic Arts CEO'su Andrew Wilson'ın açıklamalarına bakarsak durum hiç de öyle değil.
Wilson, GameDaily sitesine verdiği uzun röportajda Electronic Arts olarak Anthem'in arkasında olduklarının altını çizmiş.
Andrew Wilson oyunun çıkışının büyük hayal kırıklığı olduğunu kabul ediyor, ama oyunun özünde yeterince güçlü olduğunu ve bu yüzden hem EA'in, hem de BioWare'in oyunun arkasında olmaya devam edeceklerini, oyunun ileride çok özel ve çok güzel bir şeye dönüşeceğine inancının tam olduğunu ifade ediyor.
"Fikri mülkler nesiller boyunca yaşar, ben de Anthem'i yedi ile on yıllık bir süreçte düşündüğüm zaman oyuncular da dahil olmak üzere çoğumuzun arzu ettiği başlangıcı yakalayamadığımızı kabul ediyorum. Ama ekibin çok özel ve çok güzel bir şey yakalayacağına inanıyorum, çünkü bunu yapabileceklerini gösterdiler." diyen Wilson, Anthem'in en büyük sorunlarından birinin iki farklı oyuncu grubuna hitap etmeye çalışmak zorunda olması olduğunu söylüyor.
Bir tarafta eski oyuncular var ve bunlar BioWare'e ün kazandıran tek kişilik epik bir hikaye bekliyorlar, diğer yandan Destiny 2 tarzı çok oyunculu looter shooter oyunlarının hastası olan bir grup da var. Wilson, bu iki grubu aynı potada bir araya getirmeyi tam olarak beceremediklerini kabul etmiş: "Verdiğimiz söz birlikte oynayabilecek olmaktı ama bu, pek de işe yaramadı."
>Anthem, BioWare'in En Düşük Puanlı Oyunu Oldu - Biz de Tüm BioWare Oyunlarını Sıraladık
Wilson, laf arasında oyunun sorunlu çıkışını BioWare'in ününe ve Anthem oynanışının bu üne ters düşen kısımlarına da bağlıyor aslında. "Bir yandan uzun süredir bizlerle olan has BioWare kitlesi var, diğer yandaysa 12 yaşında, BioWare oyun yapmaya başladığında henüz hayatta olmayan oyuncular var.. bu ikisinin bir BioWare oyunu nasıl olması noktasında farklı beklentileri var" demiş Wilson. "Bu yüzden BioWare de evrimleşmeli, genişlemeli ve markanın esnekliğini test etmeli. BioWare ekipleri her gün işe gelip eski ve yeni oyunculara dinlemeye ve o oyunculara verdikleri sözleri yerine getirmeye çalışmaya devam edecekler. Anthem'de bugün gördüğünüz şey de tam olarak bu".
Mass Effect Andromeda ve Anthem başarısızlıklarına rağmen Electronic Arts'ın BioWare'in arkasında durması ve Anthem'e hala daha uzun ömürlü bir proje gözüyle bakması güzel bir şey aslında. Kim bilir, belki de bir şekilde şu oyunu küllerinden doğurmayı başarır BioWare.
7-10 haftadır o. çeviride yanlıslık olmasın. :)