Fallout 76'da ''Pislik Yapmanın'' Bedeli Ağır Olacak

PvP yapmak istemeyen bir oyuncuyu öldürmenin faydası yok, zararı çok.

 Todd Howard, QuakeCon 2018'de Fallout 76'nın PvP sistemiyle ilgili bazı açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalar arasında en ilginç detay ise PvP'ye rızası olmayan bir oyuncuyu öldürmek üzerineydi. 

Online oyunlarda "griefing" dediğimiz karşı oyuncuları oyundan soğutacak seviyeye getirme eylemine bir çare olarak kulağa fena gelmeyen bir yöntem bulmuşlar. Fallout 76'da PvP'ye kapalı bir oyuncuyu öldürdüğümüz zaman hem herhangi bir ödül almayacağız, hem de kellemiz için bir ödül konulacak. Yetmedi mi? Bu ödülün tahsilatı da kendi cüzdanımızdan çekilecek. Yani PvP'ye rızası olmayan bir oyuncuyu öldürmek bize sadece zarar olarak dönecek.

PvP Ödülleri

Oyunda kavga/savaş başlatmayı da bir bar kavgasına benzeten Howard, "İlk başkta bir oyuncuyu vurduğunuzda hasarınız normalde olması gerekenin çok altında oluyor. Sanki barda birine bulaşıp "Dayak mı istiyorsun?" der gibi. Yani başta küçük hasarlar veriyorsunuz. Bu saldırıların devamını getirirseniz hasarınız normale dönüyor. Öldürdüğünüz oyuncu PvP'ye açıksa ve sizden yüksek seviyedeyse daha çok ödül kazanıyorsunuz. Düşükse de haliyle daha az ödül alıyorsunuz. Ölen tarafa da intikam hakkı doğuyor ve intikam alabilirse normalde elde edeceği ödülün iki katını kazanıyor." dedi.

Peki Oyuncu Savaşmak İstemezse?

Tabii her oyuncu bu tatlı sataşmalara bizim gibi yanıt vermek zorunda değil. Klavyesinden, oyun kolundan uzakta olan veya kapışma havasında hissetmeyen bir oyuncu hiçbir şey yapmak zorunda değil. Howard konu hakkında devamını getirdiği açıklamada "PvP yapmak istemeyen bir oyuncuyu öldürürseniz hiçbir ödül almıyorsunuz ve başınıza 'cinayetten aranıyor" ilanı konuluyor. Yani ödül yok, kazanç yok, tecrübe puanı yok." dedi.

Online oyunlarda bu tür "Şerefsizlik"(Todd Howard'ın ifadesini aynen aktarıyorum sevgili Oyungezerler kızmayınız) yapanlara karşı geliştirdikleri sistemin başarılı olacağından emin konuşan Howard, "Bu tip pislikleri yapan oyuncular haritada kırmızı bir yıldız olarak gözükecekler. Onları herkes görebilecek ve ödülü toplamak isteyen her oyuncu için hedef olacaklar. Üstelik ödül de katilin cebindeki kapaklarla ödenecek. Üstelik katiller haritada diğer oyuncuların gelişini de görmeyecekler." dedi.

Tüm bunlara ek olarak pasifist modu da seçenekler arasında yer alıyor. Yani yanlışlıkla birilerini vurmak istemiyorsanız bu modu aktif ederek mermilerinizin hasar vermesini engelleyebileceksiniz. Tabii yine de öldürülebilir olacaksınız. 

Sanırım Fallout 76 için duyduğum ilk keyifli haber bu olabilir sevgili Oyungezerler. İlginç bir mekanik, ancak eminim bu mekaniği uygulayan bir MMO illa ki vardır.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum