Gears 5 ile buluşmaya 2 aydan az bir süre kaldı. Oyunun teknik testi bugün itibariyle sona eriyor. Bu vesileyle multiplayer kısmına göz atma şansına erişti serinin takipçileri. Multiplayer oynamayı tercih eder misiniz etmez misiniz bilemem, ama The Coalition, Gears 5’in şu ana kadarki en büyük oyunları olacağını, oyunun her bir parçasının önceki Gears oyunlarına göre daha geniş ve daha çok özellik barındıracak şekilde tasarlandığını söylüyorlar.
The Coalition’ın paylaştığı bilgilere göre, oyunun senaryo modu, PvE ve rekabetçi modları şimdiye kadar seride yapılanlardan daha büyük, daha kapsamlı olacak. Oyunun multiplayer tasarım direktörü Ryan Cleven’ın Game Informer’a verdiği röportajda, ekibin bu oyun özelinde büyük hedefleri olduğunu, geçmiş Gears oyunlarında bulunmayan e-spor özelliğinin de geliştirildiğini söylüyor. Ve bu çerçevede, çıkış sonrası içeriklere yönelik olarak yeni bir yaklaşım geliştirdiklerini de ifade ediyor.
Gears of War 4’te oyuncular eşleştirmeli maçlar için bulunan her haritayı kullanabilirken, özel eşleşmeler belirli içerikleri satın alan oyuncular için erişilebilir oluyordu. Bu sefer, her oyuncu oyunun çıkışından sonra paylaşılacak içeriklere erişebilecek ve bunun için ek bir ödeme yapmak zorunda kalmayacakmış. Bu sayede oyuncu tabanının bölünmemesi ve multiplayer topluluğunun daha uzun süre yüksek düzeylerde seyretmesi hedefleniyormuş.
The Coalition, oyuna Arcade Mode adlı yeni bir multiplayer modu da eklemiş durumda (test versiyonunda oynanabiliyor bu mod). Aynı zamanda Escape co-op adlı bir mod da bulunacak oyunda.
Ve benim gibi oyunlarda tek kişilik senaryo modunu tercih edenler için ilgi çekebilecek kısma gelelim. Gears serisi içerisindeki en uzun hikaye modu ile geliyor serinin bu son oyunu. Cleven noktayı şu şekilde koymuş:“Gears 5, bugüne kadarki en geniş, en büyük Gears of War. Bugüne kadar yaptığımız en büyük senaryo modu, en geniş PvE, en geniş versus modu ile geliyor”
Gears 5, 10 Eylül’de PC ve Xbox One için çıkıyor.
Gears'ın köklü değişikliklere ihtiyacı var artık. En büyüğü demek pek doğru bir pazarlama ifadesi değil bu seri için. Oynanış zaten tıpatıp aynı, ufak değişiklikler haricinde, tüm hikaye modunda aynı düşmanları kesip biçmek tad vermiyor. Harita büyüse, fazladan iki ''Act'' daha olsa ne farkeder. 4'te bir iki farklı tasarıma sahip bölüm dışında diğer oyunlardan ayıran özellik yoktu. Bari yaratmaya çalıştığınız şu potansiyelli evrene sağlam hikayeler armağan edin. KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPIN FERGUSON ABİ!