Google Stadia, oyun deneyiminin üç tarafını bir araya getirmek gibi iddialı bir hedef ile girdi gündemimize. Oyunculara Chrome uygulamasını yükleyebildikleri her cihazdan oyun oynama deneyimi sunacak sistem, geliştiriciler için oyun tasarlama sürecini başka bir boyuta taşımayı hedefliyor. Yayıncılar adınaysa daha etkileşimli bir yayın tecrübesi vadediyor. Bunları yaparken kullanılacak başlıca 4 özellik de sunum esnasında tanıtıldı. Dilerseniz bu özelliklere kısaca bir göz atalım:
Stream Connect
Stadia sadece istediğiniz cihazda oyun oynamanıza değil, aynı ekranda birden çok oyuncunun oynamasına da imkan verecek. Stream Connect isimli bu özellikle, herhangi bir performans kaybı yaşanmadan aynı ekranda oyun deneyimi imkanı sunulacak oyunculara. Üstelik oyuncuların, oyun dünyasının çok farklı köşelerinde olmaları da herhangi bir sorun teşkil etmeyecek.
Style Transfer ML
Google, makine öğrenme (machine learning) konusunu öteden beri çok önemsiyor, bunu diğer uygulamalarından biliyoruz. Şimdi Style Transfer ML ile bunu oyun geliştiricilerinin kullanabileceği bir özellik olarak Stadia'ya entegre etmiş durumdalar. En naif ifadesiyle Style Transfer ML, seçilen şablonların hızlıca tasarlanan oyun dünyasına uygulanabilmesi şeklinde özetlenebilir. Şöyle ki, dilediğiniz bir görüntüyü seçip onu oyunun görsel tarzı olarak belirleyebiliyorsunuz; dilerseniz ünlü bir tablo, dilerseniz sunumda da gösterildiği gibi Pac-Man'den bir ekran görüntüsü. Seçtiğiniz görsel, tasarladığınız oyun dünyası üzerine uygulanıyor, yani o görselin stili oyuna transfer edilmiş oluyor bir başka deyişle. Buna benzer özellikleri daha önce çeşitli uygulamalarda görmüş olabilirsiniz, kimi fotoğraf işleme araçlarında veya Facebook'un derin öğrenme kullanan Caffe2go uygulamasında mesela. Ama burada Google'ın çalışmasının boyutunun büyüklüğü ön plana çıkıyor; tabii bir de bu teknolojinin oyun tasarımı açısından nasıl bir fayda sağlayabileceği konusu.
State Share
Oyunun herhangi bir anında ekran görüntüsü paylaşmak tek başına düşünüldüğünde çok da önemli bir özellik gibi görünmüyor. Ama State Share özelliğini diğerlerinden ayıran bazı detaylar mevcut. Tam olarak adının karşılığı olacak şekilde oyunda o andaki durumu paylaşmaya yarıyor bu özellik. Oyunda bulunduğunuz yer, karakterinizin o anki durumu gibi detaylı bilgiler paylaşılabiliyor bu özellikle. Bunu ister diğer oyunculara oyunda bulunduğunuz yer hakkında bilgi vermek için, ister sonra kaldığınız noktadan devam etmek üzere, ister rakiplerle kıyaslama yapmak için kullanabilirsiniz. Burada paylaşılabilecek bilgiler, geliştiricilerin tanımladığı özellikler olacak. Dolayısıyla, oyun geliştirilme aşamasında işin içine bir de böyle bir boyut dahil olmuş oluyor bu özellikle.
Crowd Play
Yayıncılar için çok önemli bir özellik olacağı düşünülen Crowd Play, halihazırdaki canlı yayın tecrübesini daha etkileşimli bir hale getirme potansiyeline sahip. Yayın esnasında izleyicilerin de oyuna katılmasına imkan veren bu özellikle, yayıncı ile izleyici arasındaki sınırların silikleşeceğini ve ortak bir oyun deneyiminin tecrübe edilmesine kapı aralanacağını söylemek mümkün.