Altı yıl… Az buz değil; altı yıldır yepyeni bir Halo tecrübesi için bekliyorum. 2015’te Halo 5’in çıktığı dönemi hatırlıyorum da, o dönem İzmir’e tekrar taşınmıştım ve internet altyapısı olmayan bir evde oturuyordum. Gelmeden önce Metal Gear Solid V’i ön siparişlemiş ve önceden indirmiştim ki geldiğimde internetim olmasa da oynayabileyim. Ama aynısını Halo 5’te yapma fırsatım olmamıştı. O yüzden çıktığı gün direkt teknoloji marketlerin sitelerini kurcalayıp bana nispeten yakın ama hâlâ uzak olan bir tanesinin şubesine gidip bakmış ve ardından sipariş vermiştim. Bir hafta kadar geciktim ama oynadım.
Bunu niye anlattım peki? O dönemde Halo 5’in sadece hikâyesini oynayabilmiştim ve internete de düzgün erişimim olmadığından görüşüm “Hikâyesi hayal kırıklığı olsa da bölüm tasarımı ve genel olarak oynanışı iyi”ydi. İnternetin verdiği tepkiyi görünce de afallamıştım haliyle. Şimdiyse altı yıl sonra yeni bir Halo oyununun çıkışını internetle beraber tecrübe ediyorum. Ve yine beni afallatan olaylardan biriyse bu sefer herkesin (en azından çok oyunculu kısmı için) bayağı olumlu tepki vermiş olması.
Yıllar sonra, herkes mutlu!
Evet, temmuz ayının sonunda 343 Industries sonunda Halo Infinite’i tecrübe etmemize olanak sağladı bu “Teknoloji İzlenimi” ile. Oyunun neredeyse alfa versiyonu olabilecek bir versiyonuydu ve bu sürecin büyük bir kısmı botlarla çatışarak geçti. Ufak birkaç saatlik de PVP açtılar ve bu etkinliğe davet edilen herkesin yeni Halo’yu tecrübe edebilme fırsatı oldu. Dediğim gibi eski Halo’culardan tutun seriyle taze tanışmış olanlara kadar herkes bu etkinlikten bayağı pozitif ve sonunda umutlu bir şekilde ayrıldı. PVP’nin açılmasıyla ağzımı kırdılar ama ben de genel olarak bayağı mutlu ayrıldım, evet.
Bu etkinlikte Halo Infinite’in yeni üç haritasını, birkaç yeni silahı, bazı eski silahları, botların nasıl çalıştığını ve her ne kadar tam olarak temsil etmese de Halo Infinite çoklu oyuncusunun nasıl olacağını genel olarak tecrübe etme fırsatı geçti elimize. Hepsi hakkında diyeceğim çok şey var ama malum bu versiyon bayağı eski ve büyük ihtimalle yakınlarda doğru düzgün bir beta da olabileceğinden dolayı fazla da üstünde durmak istemiyorum bazı şeylerin.
Ama üstünde durmak istediğim şeylerin başında haritalar var. Halo 5’in çoklu oyuncusunu çok sevsem ve hissiyat olarak diğer Halo’lardan çok daha iyi olduğunu düşünsem de bazı haritaların tasarımları ruhsuz, kopuk ve anlamsız hissettiriyordu. Bu etkinlikteyse Live Fire, Recharge ve Bazaar adında üç tane farklı konseptte, farklı haritalar gördük ve 343 Industries cidden sağlam bir iş yapmış tasarım olarak. Live Fire çoğu FPS oyununda gördüğümüz, klasik “antrenman alanı” haritası. Bir nevi Call of Duty 4’teki Killhouse kıvamında. Okuması basit, neyin nerede olduğu akılda kalıcı ve tasarım olarak gayet “temiz”. Recharge ise kapalı bir ortamda geçen, biraz Halo 5 tadında bir harita. Yükseklik olarak değişkenler olduğundan Halo Infinite’le gelen kancayı da ilk defa bu haritada tecrübe edebildik. Bazaar da her ne kadar “yakınmak için yakınan” kitle tarafından eleştirilip “Halo değil” dense de Halo 2’de karşılaştığımız New Mombasa atmosferinde, tasarımdan dolayı da bolca Sniper montajlarının parçası olabilecek kıvamda bir harita.
Anlayabileceğiniz üzere bu etkinlikte bulunan üç haritanın da kendine has bir özelliği, bir hissiyatı ve Halo’yla bir bağlantısı vardı. 343i’nin kafasında özellikle bir tasarım fikri olduğu bariz bir şekilde ortada; daha basit, daha “arena shooter” gibi hissettiren haritalardı bunların hepsi de. Etkinlik bittikten sonra da kafamdan geçen tek şey de “Umarım bu kaliteyi diğer haritalarda da korurlar” oldu. O yüzden fazla da gaza gelmemeye çalışıyorum.
ilahların hissiyatıysa gerçekten harikaydı. Böyle bir etkinlikte bile çoğu silah dengeliydi, fazla “OP” hissettiren herhangi bir şey yoktu. Halo 5’te yedek silah olması gereken tabancanın aşırı güçlülüğünden sonra Infinite’te eski rolünü geri almış olmasını görmek sevindirdi. Assault Rifle ise Halo 5’ten sonra Halo’nun bir süredir ihtiyacı olan “giriş silahı” olmuş bir nevi. Halo’ya ilk defa giriyorsanız ya da yıllardır oynuyorsanız da rahatlıkla kullanabileceğiniz, ne yaptığınızı bildiğiniz sürece ustalaşırsanız da bayağı etkili bir silah olabilecek gibi duruyor zor anlarda. Ama beni genel olarak memnun eden silah Battle Rifle’dı. Zaten neredeyse her Halo oyununda gördüğüm gibi kaptığımdan el alışkanlığım var ama Infinite’te kullanması acayip tatmin edici olmuş. Aslında genel olarak tüm silahları kullanması tatmin edici hissettiriyor, sanırım silah seslerinin değişip daha tok ve “vurucu” hissettirmesinden dolayı olsa gerek. Yeni silahlardan da şimdilik DMR ile AR kırması olan ağır taramalı tüfek Commando beni en çok tatmin edenlerden oldu. Nişan almayı becerebildiğiniz sürece her mesafeden etkili ve düşmanları avlamak da acayip eğlenceli. Kullanmayı becerebiliyor olsaydım sanırım Skewer’ı da severdim herhalde; bildiğiniz koca kızgın bir demir atan ve düşmanı neresinden vurursanız vurun tek atan bir nişancı tüfeği/roketatar kırması ama getirisi bu kadar iyi olunca kullanmasını da bayağı zor yapmışlar.
Klasik ama taze
Bunun dışında klasik Halo oynanışını değiştiren şeyler de var haliyle. Mesela Halo 4’ten bu yana Halo’nun bir parçası olan koşma özelliği Infinite’te de bulunuyor. Botlara karşı savaşırken “En azından Halo 5’teki gibi koşarken kalkan dolmasını engelleselermiş” diyordum. Ancak PVP tecrübesinden sonra kalkan da dolmasaymış çatışmalardan şarjör değiştirmek için bile kaçabilmek bayağı zor olurmuş demek zorunda kaldım. Kancanın gayet havalı ve kullanışlı olduğundan bahsetmeme gerek bile yok ama benim en çok ilgimi çeken değişiklik artık haritada bulduğumuz görünmezlik, ek kalkan vs. gibi ek özellikleri aldığımız gibi kullanmak zorunda olmayışımız. Mesela görünmezliği gördünüz, etrafta düşman da yok diye almazlık yapmak zorunda değilsiniz. Alıp (ölmediğiniz sürece) istediğiniz zaman kullanabiliyorsunuz. Bu da maçlara ekstra bir taktik katmanı katıyor. Özellikle bunun Halo rekabetçi ortamında inanılmaz eğlenceli ve dengeleri değiştirebilecek bir yenilik olacağını düşünüyorum.
Ek olarak 343i bize Halo Infinite’in karakter özelleştirme kısmını ve Battle Pass’ini de birazcık gösterdi fakat bunun hakkında detaylı bir şekilde oyun çıkmadan konuşmayı biraz anlamsız buluyorum seçeneklerin ve Battle Pass’in kısıtlı olmasından dolayı. Ama karakter özelleştirme Halo 5’ten sonra çok ama çok daha detaylı ve klasik Halo’ları andıran bir versiyon olmuş. Bazı oyuncular yapay zekâ olayından ve genel olarak çok konuşmalarından haklı olarak şikayetçi olsa da ben oyunu oynayacak yeni kitlenin hoşuna gidebileceğini düşünüyorum. Bir de malum çoklu oyuncu ücretsiz olacak, 343i para kazanabilecekleri her seçeneği değerlendirecektir.
Kısaca, en azından şimdilik, Halo Infinite’in çoklu oyuncu kısmı bayağı bir iyi görünüyor. 343i bu sefer imkansızı başarmış ve hem eski hem de yeni Halo kitlesini tatmin edebilecek bir iş çıkarmış. Tabii bunların hepsi oyunun tam halinde ve hikâye modunun nasıl olacağına göre de değişebilir ama komik bir şekilde Xbox’ın duyurduğundan bu yana pek ümidimin olmadığı tek oyun olan Halo Infinite sonunda beni de heyecanlandırmayı başardı.