Video oyunları söz konusu olduğunda firmalar kaçınılmaz olarak trendleri takip etmek zorunda kalıyorlar. Örneğin bir ara MOBA’lar modayken, sonrasında Hearthstone’un başarısı ile birlikte kart oyunları ardı ardına gelmeye başladı. Battle Royale furyasının da yavaş yavaş dinmeye başladığı bu dönemde oyun geliştiricileri “yeni büyük türün” oto-savaş oyunları olduğuna kanat getirdiler.
Aslen Dota 2 içinde bir mod olarak başlayan bu tür, savaş alanına yerleştirilen birimlerin kendi kendilerine savaşmaları üzerine çalışıyor. İçin içinde biraz şans da var biraz strateji de… Şimdiye kadar Valve, Riot Games gibi devleri peşinden sürükleyen bu furya süpriz bir şekilde Hearthstone semalarında da yer almayı başardı.
Hearthstone’un Battlegrounds modu masaya bırakılan kartların birbirleriyle savaşmaları üzerine kurulu. Verilen tüm güçlendirmeler ve yan özellikler kartın üzerinde kalırken, kaybeden taraf kartların seviyesine göre can kaybediyor. Canı biten oyuncular elenirken doğal olarak son kalan da kazanmış oluyor.
Battlegrounds’da asıl oyundaki gibi sınıflar yok ama çeşitli özelliklere sahip karakterler var. Oyunun başında 3 karakterden birini (Beta’da bu paket alarak açılıyor) seçiyorsunuz ve taktiklerinizi onun özellikleriyle birleştirmeye çalışıyorsunuz. Örnek olarak Stitches 60 canla başlarken, Nefarian 2 gold harcayarak o round bütün düşmanlarına 1 hasar verebiliyor. Benzer oyunların aksine bu mod pasif sinerjilerden değil de kart özellikleri üzerinden gidiyor. Oyunda para biriktirmek gibi bir kavram yok. Bütün oyuncular oyunun her anında aynı paraya sahip oluyorlar ve oyuncular arasındaki farkı seviye sistemi belirliyor. Seviye atlanmayan her el, atlama masrafını bir altın düşürüyor. Dolayısıyla erken seviye atlayan oyuncular yüksek seviyelere daha kolay ve kısmen daha ucuza ulaşabiliyorlar.
Kartların fiyatı ise her seviyede 3 altın. Dolayısıyla yüksek seviyede çok kart toplamanın da bir dezavantajı yok. Dilerseniz düşük seviyede olabildiğince kart toplayıp güçlendirerek de kazanmaya çalışabilirsiniz ama bu strateji çoğu zaman pek iyi işlemiyor.
Blizzard, Battlegrounds ile neredeyse birbirinden farkı olmayan oto-savaş oyunlarının aksine farklı bir yaklaşım tercih etmiş ama oyunun beta olmasından dolayı şimdilik dengeden bahsetmek mümkün olmaz. Oyunda bazı karakterlerin gerçekten çok güçlü olmasının yanı sıra, Underlords ve Team Fight Tactics’de olduğu gibi başlardaki zayıf seviyeli kartları ileride oyuna etki edemiyor. Bu sebeple olabildiğince hızlı level alıp son seviyelere atlamaya çalışmak daha mantıklı hale geliyor.
Mech, Beast ve Murloc gibi aynı ailedeki kartlarla uyumlu temalar yapmak mümkün ancak çoğu uzun vadede zayıf kalıyor. Gerek oyunu oynayan yayıncılardan, gerekse de şahsi deneyimlerimden görebildiğim kadarıyla çoğu zaman Demon bazlı desteler rahatlıkla oyunu kazanıyorlar. Elbette bunun oldukça komplike bir oyunun daha ilk haftası olduğunu da unutmamak gerek. Blizzard kaçınılmaz olarak yeni kartlar ekleyecek ve mevcut olanları da dengeleyecektir.
Hearthstone Battlegrounds bu haliyle oldukça yüksek potansiyel vaat etmesiyle dikkatimi çekse de henüz Underlords ve Teamfight Tactics gibi oyunlarla boy ölçüşebilecek derinliğe sahip değil. Gerek oynama kolaylığı, gerekse de benzerleri gibi telefon ömründen ömür yemeyecek olması sebebiyle daha kolay yaygınlaşabileceğini düşündüğüm bu mod için biraz daha zaman gerekiyor. İlerisi ise hiç belli olmaz. Battlegrounds’un büyüyüp Hearthstone’u solladığını bile görebiliriz.
Hi there! Are you a learner? Do you need help of high level of assignment writing services for the students? Our assignment pro authors provide the best paper help. Get the best writers help from www.craftanessay.com/custom-research-papers company at the lowest prices!