Hearthstone - En Şirin 30 Kart

Hearthstone’un En Değerli 30 Kartı

184px-Soulfire529 Gold0 – Soulfire Tam bir el bombası. Genelde warlock ile oynadığımdan olabilir, ama elinizde hiç mana harcamadan rakip minyonlara veya kahramana 4 zarar verebilme gücü olması hakikaten nefis bir şey. Tamam elinizdeki kartlardan birini kaybediyorsunuz ama warlock’ın gücü zaten bolca kart çekebilmesinde yatıyor. Hem öncesinde elinizi boşalttınız mı, en ufak bir kaybınız olmadan çakıyorsunuz 4 zararı. Zoo Warlock oynayanlar için enfes bir kart.

1 – Leper Gnome Gnomeları zaten severdik, ücüş bücüş, mini minnacık. Leper Gnome’ları ise daha fazla seviyoruz artık. Özellikle ilk tur oynadığınızda, hatta coin sayesinde ortaya iki tane bıraktığınızda maça 1-0 önde başlamanız garanti. Hem diğer kahramanı manasını bu minyonları ortadan kaldırmak için kullanmaya zorluyor, hem de garantili 2’şer zarar veriyorsunuz. Diyelim rakibin iki canı kaldı, karşınıza da dağ gibi tauntlar dikti, çekiyorsunuz leperi ve imkanınız varsa kendiniz öldürüveriyorsunuz (mesela Fireblast ile). Son anda Leper + Power Overwhelming ile kayba giden oyunu kazandığımı bilirim.

1 – Angry Chicken Niye gülüyorsunuz ki? Bu gerçekten de kızgın bir tavuk. Arena’da bile karşınıza seçenek olarak geldiğinde “üff ne gereksiz” dediğiniz bu kart bazı sınıfların ellerinde tam bir canavara düşünüyor. Düşünün druid ile oynuyorsunuz, önce Mark of the Wild ile 3/3’e çeviriyor, sonra bir kez kafasına vuruyorsunuz. Tebrikler, artık 8/2 tauntlu bir tavuğunuz var. Tavığımızın bu yeteneğinden faydalanmanızı sağlayacak Blessing of Kings, Shattered Sun Cleric, Defender of Argus gibi bir çok kart mevcut.

184px-Power Overwhelming170 Gold1 – Power Overwhelming Tamam, Blessing of Kings de +4/+4 veriyor ve sonrasında minyonumuz da ölmüyor. Ama bunun 1 manalık bir kart olduğunu fark ettiniz mi? Örneğin sonlara doğru Leeroy ile birlikte kullanıp rakibe 10 vurabilirsiniz. Minik minyonlarınızın karşısına konulan dev taunt’u öldürmek için bütün minyonlarınızı feda etmek yerine zaten ölecek olan bir tanesini PO ile güçlendirip sorunu kökünden çözebilirsiniz. En güzelini ise sona sakladım. Void Terror ile kullandığınızda manyak oluyor bu kart. Önce bir minyonu PO ile güçlendirip rakibe vuruyorsunuz, diyelim elinizde 7/5’lik bir minyon oldu. Hemen ardından VoidTerror ile tüm o gücü absorbe ediyorsunuz. Kayıp yok. Kazanç aynı turda hem rakibe vurduğunuz 7 zarar, hem de ortaya koyduğunuz 10/8’lik VoidTerror.

2 – Ironbeak Owl Bu baykuşçuk değeri en az bilinen ufaklıklardan biri olabilir rahatça. Rakibiniz üzerinde hem silence kullanıp, hem de ortada bir minyona sahip olabileceğiniz en ucuz kart bu. Ucuz diye başlarda kullanmayıp ortaya ve sonlara doğru saklarsanız rakibinizin çoğu planını alt üst edebilirsiniz. Bu kartın en güzel taraflarından biri de yine ucuzluğu sayesinde diğer bazı kartlarla aynı turda kullanabilmeniz. Örneğin daha 4. turda Ancient Watcher (biliyorsunuz bu kart ‘saldıramaz’ özelliğine sahip) ile birlikte kullandığınızda bu kartın saldıramaz özelliği ortadan kalkıyor ve 4/5’lik bir canavara sahip oluyorsunuz. Ayrıca Beast statüsünde olduğu için Hunter’ların pek çok kartıyla da acayip bir sinerjiye sahip.

184px-Knife Juggler422 Gold2 – Knife Juggler 2 mana değerindeki kartlar arasında en sevdiğim kart olan KnifeJuggler rakibin bütün ilgisini bir anda üstüne çeken, çekmezse rakibi buna çok güzel biçimde pişman eden bir kart. Bıçak atma yeteneği yalnızca sizin oynadığınız minyonlarda değil, ‘ortaya çıkan’ minyonlarda da tetikleniyor ki bu çok önemli bir özellik. Mesela Mirror Image mi kullandınız, iki bıçak birden atıyor Juggler. Unleash the Hounds ile 4 tane tazı mı çektiniz, 4 bıçak, tak tak tak. Snake Trap secret’i kullandınız ve rakip Juggler’a vurmaya mı kalktı, ortaya çıkan 3 yılan 3 tane de bıçak demek. Hele bir de o bıçaklar Juggler’a vurmaya kalkanı öldürürse görün eğlenceyi.

2 – Equality Bir Paladin’in sizi ortadan silmek istediğinde kullanabileceği çok sayıda kart var ama bunların en belalısı resmen beleş (yalnızca 2 mana) bir kart olan Equality. İsterse ortadaki tauntlu minyonlarınızın 10 sağlığı olsun, handlock oynuyor ve iki giant ile duvar örmüş olun. Paladin’in yapması gereken tek şey Wild Pyromancer + Equality veya Equality + Consecration kullanmak. Bir anda böyle bir güç karşısında ne kadar aciz olduğunuzu hissedeceksiniz.

3 – Questing Adventurer Doğru kullanıldığında rakibin işini tek başına bitirebilecek güce sahip biri bu maceracı. Özellikle de bir tauntun arkasına sakladığınızda saldırı ve savunma değerleri öyle hızlı yükselmeye başlıyor ki siz bile şaşıracaksınız. Örneğin 3. turda ortaya bu minyonu bırakıyorsunuz. Dördüncü turda önce Coin kullanıyor (Adventurer 3/3 oldu), önce Blessing of Might (Adventurer 7/4 oldu), sonra Blessing of Kings (Adventurer 12/9 oldu) ile pastanın kremasını koyuyorsunuz. Daha dördüncü turda ortada 12/9 vurabilen bir kart olması acayip. Hele bir de DivineShield verirseniz, of offf diyorum. Bu kart ucuz büyüler kullanan Rogue destelerinde, ya da ucuz minyonlarla rush yapan destelerde (hunter veya warlock olabilir) harikalar yaratıyor.

184px-Unleash the Hounds317 Gold3 – Unleash the Hounds Bu kartı oynarken “unleasssh the HOUNDS” diye bağırmak insana süper hissettiriyor, siz de denemelisiniz. Saldım tazıyı, gitti yedi adamı kartı resmen. Her ne kadar dün gelen yamayla mana maliyeti 2’den 3’e çıkarılmış olsa da bu kartın asıl gücü hiçbir zaman mana maliyetinde değildi ki. Hunter’ın diğer kartlarıyla olan acayip sinerjisi hala devam ediyor, 5. turda değil de 6. turda yiyiverirsiniz rakibinizi, ne olacak yani? Starving Buzzard + UTH, hatta yanına bir Timber Wolf veya Scavenging Hyena ile dehşet kombolar yapabilirsiniz. Bu kartla yapabileceğiniz en keyifli kombolardan biri ise finisher olarak önce Leeroy çekmek, karşı tarafa +2 minyon eklendikten sonra UTH kullanmak. Böylece normalden iki fazla tazınız olacak.

3 – Frothing Berserker İnanılmaz bir warrior kartı. Benim gibi rush destesiyle oynayanların en büyük korkularından biri. Tam kontrolü sağladığımı düşünüyorum, ortada 4 tane minyonum var çünkü. Frothing Berserker giriyor oyuna ve rakibim Whirlwind kullanıyor. Bütün minyonların zarar görmesi, hatta bazılarının ölmesini bıraktım, karşımdaki Frothing Berserker bir anda 6/4’lük bir canavara dönüşüyor. Hele bir de taunt arkasına saklandıysa durdurması iyice zorlaşıyor. Yılanın başını küçükken ezeceksin demişler; bu trollü görür görmez ne yapın, edin, ortadan kaldırın.

3 – King Mukla Tabi alışmışız 8-9 manalıklegendary kartlara, Mukla’yı görünce burun kıvırıyoruz. Hatta belki de açtığınız desteden Mukla çıkınca “ohh ne güzel disenchant ederim şimdi ben bunu, gelsin dustlar” demiş bile olabilirsiniz. Halbuki Coin kullanarak ortaya daha 2. turda 5/5 bir minyon bırakmanın rakibi nasıl alt üst edebildiğini görmeniz lazım. Bu gücün bir karşılığı var, o da rakibe iki tane muz vermek :) Yalnız buna da hemen kötü bir şeymiş gözüyle bakmayın, özellikle de bir Hunter’a karşı oynuyorsanız ve Buzzard ile zaten eline fazlaca kart çekmişse iki kart da siz vererek elini doldurabilir ve desteden yeni çektiği kartların boşa gitmesine neden olabilirsiniz. Ama eğer bahtsız bedevi biriyseniz rakibinize fazladan iki kart vererek Twilight Drake’inin sağlığının artmasına veya Giant’ını 2 tur önceden çekmesine de neden olabilirsiniz. İşte risk budur.

184px-Hex270 Gold3 – Hex Rakibiniz oynadığında sizi sinir eden kartları şöyle bir düşünün. Eğer bir shaman’a karşı oynuyorsanız cevabınız Hex olmalı. Elinizde ise Ragnaros, ister Ysera olsun. İster 8/8 tauntluk canavarı ortaya bırakmış, ister bütün imkanlarınızı kullanıp deli gibi güçlendirdiğiniz bir minyon olsun ortada. Vıraak sesini duyduğunuz an sinirinizin zıplamasına engel olamayacaksınız. O çok güvendiğiniz kartınız bir anda hiçbir işe yaramayan bir kurbiş haline dönüşecek çünkü. Yalnızca 3 mana harcaması benzerleri arasından sıyrılmasını sağlıyor Hex’in.

3 – Murloc Warleader Siz de murloc destesiyle karşılaşınca siniri bozulanlardan mısınız? Adamlar resmen daha 4. turda tahtayı birbirinden güçlü minyonlarla doldurabiliyorlarsa bunun en büyük sorumlusu bu Warleader denen şahıstır. Zaten birbirinden beleş murloc minyonları oynuyorsun, bir de bunlara +2/+1 gibi tamamen anlamsız bir güç kazandırıyorsun. Tabi şimdi “e o zaman sen de oyna” dediğinizi duyar gibiyim ama kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapmayacaksın. Önce etik.

3 – Lightning Storm Muhtemelen oyundaki en iyi AoE büyüsü Lightning Storm. Rakip shaman’dancazır cuzur sesler gelmeye başladığı anda “eyvah” dedirten bir büyü. Hele bir de karşınızda ucuz minyonlarla sizi sarmaya çalışan bir rakip varsa sinirden ağlatabilirsiniz kendisini. Eğer tablada spelldamage totemi varsa veya kendiniz bu tür bir minyon çektiyseniz iyiden iyiye güçlenen Lightning Storm’un (düşünsenize 7 manalık Flamestrike zararını 3 manayla verebiliyorsunuz) tek eksisi bir sonraki turu 2 mana eksik oynayacak olmanız, ama tablanın karşı tarafını tümden temizleyebiliyorsunuz buna hayli hayli değecektir.

184px-SI-7 Agent286 Gold3 – SI:7 Agent SI:7 Agent gerçekten de başarılı bir ajan; sadece 3 mana karşılığında ister bir minyona, ister rakibin kendisine doğrudan 2 zarar verebilmek, sonra da ortada 3/3 bir minyona sahip olmak çok acayip bir şey. Hatta elinizde Coin varsa kombo efektini tetikleyeceğinden daha ikinci turda oyuna sokabiliyorsunuz kendisini. Eli ucuz büyüler ve minyonlarla dolu Rogue destelerinin rakibi sürekli olarak baskı altında tutmasını sağlayan bu kart, değer bakımından benzerlerinden kat kat üstün.

4 – Defender of Argus Desteniz taunt yönünden zayıfsa, ya da handlock tarzı bir desteyle oynuyorsanız Defender of Argus en sevdiğiniz kart olacaktır. İki tane Mountain Giant çekip araya Defender of Argus’u yapıştırdınız mı kendinize resmen geçilmez bir kale yaratmış oluyorsunuz. Rakibiniz de 9/9 iki minyondan nasıl kurtulacağını kara kara düşünmeye başlıyor haliyle. Benzer bir etkiyi daha ucuz (yalnızca 2 mana) olan Sunfury Protector ile de sağlayabiliyorsunuz ama özellikle ranked oyunda +1/+1’in ne kadar değerli olduğunu söylememe bilmek gerek var mı?

4 – Leeroy Jenkins Oyundaki belki de en iyi finisher kart. Canınız tek hanelere inip de sıra rakibe geçtiğinde “nolur elinde Leeroy olmasın’ diye düşündürüyor olması çok şey anlatıyor aslında. Bir kere oyunun sonlarında charge inanılmaz gerekli bir özellik. Mana maliyeti son derece düşük, yani yanında başka kartlarla, hatta güçlendiricilerle kullanabiliyorsunuz. Leeroy’u +3 saldırı veya +4/+4’le rakip üzerine göndermek acayip eğlenceli. Tabi karşı tarafa da iki tane 1/1 whelp verdiğinizde “öldüremeyeni öldürürler gülüm” mantığı işliyor burada. O yüzden bu kartı pek de erken kullanmamaya özen gösterin ki komik duruma düşmeyin.

184px-Water Elemental274 Gold4 – Water Elemental Şu kart nötr bir kart olsa eminim her destede kendine %100 yer bulurdu. Kendisi 4 mananın satın alabileceği en iyi minyon, çünkü hem çok sağlam sağlık miktarı var; hem de rakibin bu minyona saldırırken iki kere düşünmesini gerektiriyorlar. Adamın size vurması demek, bir sonraki tur o minyonunu kullanamaması demek. Biliyorsunuz donmuş kahramanlar sonraki turda silahlarını kullanamıyorlar; dolayısıyla silah kuşanmış olan rakip bile doğrudan bu minyona vurmaya çekiniyor. Karşınızdaki Warrior’ın kafanıza (veya minyonunuzun kafacığına) Gorehowl’u indirememesi hayatınızı kurtarıp oyunu lehinize çevirecek hamle olabilir.

4 – Polymorph Bir mage ile oynarken o çok güvendiğiniz minyonun bir anda kuzu kuzu melemeye başlayacağına iki kez şahit olacaksınız, buna emin olun (bir keresinde arenada 4 polymorph yemiş biri olarak söylüyorum bunu). 4 manayla en iyi minyonlarınızı bile güçsüzleştirmeleri yetmiyormuş gibi bir de Fireblast sayesinde yok da edebiliyorlar. Akıllı bir mage orta turlarda Polymorph’unu harcatmak için yapacağınız numaraları yemeyecek, bu güçlü ortadan kaldırma büyüsünü son turlara saklayacaktır.

4 – Dark Iron Dwarf Rush türü destelerin vazgeçilmezi olan Dark Iron Dwarf 4 mananın alabileceği en sağlam minyonlardan biri. Kendi başına bile yeterince güçlü (4/4) olmasının yanı sıra o turda bir başka minyonu +2 zarar ile güçlendirmesi apayrı bir olay. Bu güçlendirme geçici olduğundan ortada minyonunuz olmasa bile gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz bu kartı. Hatta diyelim ki Priest ile oynuyorsunuz, karşıdaki minyonlardan birine +2 verip Shadow Word: Death ile öldürebilirsiniz bile.

184px-Gadgetzan Auctioneer131 Gold5 – Gadgetzan Auctioneer Sırf şu kart üzerine kurulmuş bir deste yapısının olması bile bunun ne kadar işe yarar bir kart olduğunun kanıtı. Evet, evet, Miracle Rogue destelerinden bahsediyorum. Rogue’ların o kadar çok ucuz büyüsü var, hatta büyülerini bedava hale getiren başka büyüleri var ki tek turda sayısız kart çekip kafanıza sayısız büyü indirebiliyorlar bu Auctioneer sayesinde. Auctioneer’ın saldırı değerinin 4 olması, Priest’ler tarafından avlanamayacağı anlamına da geliyor. Hele bir de işiniz bittiğinde Conceal ile gizlerseniz (bu bile kart çektirecek) rakibinizi ağlatabilirsiniz.

5 – Gurubashi Berserker Bu minyon bazı diğer kartlar ve kahraman yetenekleriyle öyle bir sinerji içinde ki, rakibinizi bir anda neye uğradığına şaşırtmanız mümkün. Senaryomuz şu, warrior ile oynuyoruz. 5. turda ortaya bunu bırakıyor, sonra da 0 manayla Inner Rage kullanıyoruz. Berserker bir anda 7/6 bir minyona dönüşüyor. 2 manalık Rampage de koyduk mu 9/8! Farklı bir senaryo, mage ile oynuyor ve ortaya bıraktığımız Berserker’a kendi Fireblast’ımız ile vuruyoruz. Priest ile oynuyor ve hem saldırısını arttırıyor, hem de iyileştirerek iyice hayvan bir minyon olmasını sağlıyoruz. Oyuna soktuğunuzda başkasına 1 zarar veren Elven Archer gibi kartlarla da güçlendirebileceğiniz Berserker saniyeler içinde rakibinizin korkulu rüyası haline gelebilir.

5 – Faceless Manipulator Elinde en güçlü ne varsa ben de aynından istiyorum. Arenada elinize legendary gelmedi diye üzülmenize gerek yok. Faceless Manipulator’ı son turlara kadar saklıyorsunuz ve rakibiniz nihahaha diye ortaya Ragnaros’u bıraktığında aynısından kendinize de yaratıveriyorsunuz. Ya da daha fazla mı eğlenmek istiyorsunuz. Ragnaros’u ortaya bıraktıktan sonraki tur bir kopyasını daha çıkarmaya ne dersiniz? Rakibinizin tüm planlarını saniyesinde bozabilecek potansiyeldeki bu karttan en iyi biçimde faydalanmak için sabırlı olmanız gerektiğini unutmayın yeter.

184px-Doomguard507 Gold5 – Doomguard İki kart kaybetmek mi? Kimin umurunda! Doomguard rakibin tüm dengesini rahatça bozabilen bir minyon, hem aynı tur saldırabilmesi, hem de 5/7 gibi acayip sayısal değerlere sahip olması kendisini warlock destelerinin en güçlü kartlarından biri haline getiriyor. Yüksek sağlığı sayesinde ortadaki 5 sağlıklı tauntları falan rahatça ortadan kaldırdıktan sonra bile hayatta kalabiliyor. Warlock ile kazandığım oyunların çoğunda son turda Doomguard veya Leeroy çekmiş olmam bir tesadüf olamaz bence.

6 – Savannah Highmane Hunter’san hiç durma, at sepete! Destesinde bu kart olmayan Hunter arkadaşlar kusura bakmayın ama çok şey kaçırıyorsunuz. Tüm sınıflar arasında 6 mana karşılığında kullanılabilecek en değerli kart bu ve Hunter’ların diğer kartlarıyla da inanılmaz bir sinerjisi var. Ortada Tundra Rhino’nuz varsa oyuna soktuğunuz an rakibin kafasına 6 vurabilecek bir kart bu. Houndmaster ile 8/7 duvar örebilecek bir kart. Eğer ortada Timber Wolf veya Starving Buzzard varsa öldüğünde ortaya çıkan iki tane 2/2 minyonla hem saldırı gücünüzü devam ettiren, hem de iki tane kart çekmenizi sağlayan bir kart. Bir keresinde iki Savannah’ı Dostum, Savannah Highmane kullanmamak için çılgın olman lazım

6 – Siphon Soul Herhangi bir minyonu anında ortadan kaldırmak dendiğinde aklıma iki kart geliyor, biri Assassinate, biri Siphon Soul. Assassinate’i 5. turda, Siphon Soul’u ise 6. turda kullanabiliyorsunuz ve ikincisinde bir de ekstradan 3 sağlık kazanıyorsunuz. Warlock gibi gücünü sağlığını kurban etmekten alan bir sınıf için bu 3 sağlığın ne kadar değerli olabileceğini anlatamam. Ayrıca karşıdaki minyon ister hem taunt, hem divine shield, hem de bilimum efsunlarla süslenmiş olsun; kafasına Siphon’u yediği anda yok olup gidecektir. Eğer isterseniz kendi minyonlarınız üzerinde de kullanabilirsiniz de… Ne gerek var?

184px-Ragnaros the Firelord503 Gold8 – Ragnaros the Firelord Bay fayrbipörrrrcccdddlafını duyar duymaz içinizden “hasss” diye geçiriyorsanız bendensiniz. Çoğu oyun Ragnaros çekildikten kısa süre sonra bitiyor ve bu pek de tesadüf değil. Bu bombardıman makinesi acayip öncelikli bir hedef ama eğer elinizde karşı önlem olarak Hex, Big Game Hunter vs gibi kartlar yoksa işiniz bitti. Silence yapayım derseniz o da işe yaramıyor çünkü bu sefer de kendisi gelip vuruyor kafanıza. Oyundaki en güçlü finisherkartlardan birisi, imkanınız varsa mutlaka yaratın bu kartı.

9 – Lord Jaraxxus You face Jaraxxus, Eredar Lord of the BurningLegion! WoW’daki en akılda kalıcı ve en karizmatik repliklerden birini söyleyen Jaraxxus artık evinizde, yanı başınızda. Yani ne desem bilmiyorum, bir maçın gidişatını komple çevirebilen tek bir kart söyle deseniz cevabım Jaraxxus olur. Bir kere Gul’dan’ı bir kenara atıp bu efsaneyi yönetmek acayip keyifli. Sağlığınızı 15’e çıkarmasını mı söylesem, kahraman yeteneği olarak yalnızca 2 mana karşılığında 6/6 Infernal çağırmasını mı, yoksa eline 3/8’lik bir de silah aldığını mı söylesem. Yalnız dikkat etmeniz gereken bir iki nokta var. Jaraxxus demon olduğu için rakibiniz warlock’sa (veya kartınızı çalmış bir priest) Sacrificial Pact ile sizi anında öldürebilir. Ayrıca Repentance secret kartını kullanan bir paladin de sağlığınızı anında 1’e düşürebilir. Aklınızda olsun da sonra üzülmeyin.

10 – Pyroblast Arenada çektiğinizde sevinç naraları atmanızı sağlayan bu kart için bile Mage oynanır. Bir de erken turlardan birinde bu kartı çekerseniz ‘bir an önce onuncu tur gelsin de adamın kafasına çakayım 10 zararı’ diye düşünmeye ve ona yönelik oynamaya başlıyorsunuz. Aynı şekilde rakibiniz de elinizde bu kartın olabileceği ihtimaline karşı daha dikkatli oynamaya veya işinizi onuncu tur gelmeden önce bitirmeye çalışıyor. Mesela Warlock ile oynuyorsanız Life Tap yaparsa ölebileceğini bildiğinden iki kez düşünmek zorunda kalıyor. Tabi siz yine de Paladin’lere karşı oynarken dikkat edin, eğer son turda Secret kullanırsa anlayın ki o Eyefor an Eye ile Pyro’nun aynısını size yedirmek için fırsat kolluyor olabilir.

184px-Mind Control401 Gold10 – Mind Control İşte bence oyundaki en pislik kartlardan biri, umutları yıkan, ekran karşısında sövdüren bir kart. Polymorph’tur, Hex’tir, bir yere kadar. Onlar da güvenip ortaya koyduğunuz en sağlam minyonunuzu bir anda cücüğe çeviriyorlar ama Mind Control bunu bir adım öteye taşıyor işte. 10 mana gerektiriyor olması çok da büyük bir sorun değil çünkü özellikle büyük Legendary kartlar 8-9 manaya anca çekiliyor biliyorsunuz. O kadar umut bağladığınız Ysera’yı 9. turda ortaya sürüyorsunuz ve karşınızdaki priest bir sonraki turda Ysera’yı kendine alıyor. Karşısına demirden ağ ördüm, ne biçim koydum tauntu diyorsunuz, taunt bir anda priest’in eline geçiyor. Priest’e karşı oynuyorsanız elinde bu karttan en az 1 tane olduğunu bilecek ve oyunun sonlarına doğru büyük minyonlarınızı ortaya sürmekten çekinmeye başlayacaksınız. Kötü bir his.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum