Birkaç yıldır büyük bir merakla beklediğimiz “komşu stalk’lama oyunu” Hello Neighbor nihayet bu hafta piyasaya çıkıyor.
Evinde bir “şey” saklayan komşumuzun gizlerini açığa çıkarmaya çalıştığımız oyun, sizin oynayış şeklinize göre kendini geliştiren bir yapay zekaya ev sahipliği yapmakta.
Dynamic Pixels oyunun çıkışı öncesi kısa bir fragman yayınladı. Ben de aklımdaki birkaç soruyu oyunun yapımcısı Alex Nichiporchik’e yönlendirdim.
Hello Neighbor "öğrenen bir yapay zekaya" sahip. Bu tam olarak ne demek oluyor?
Yapay zekâ sizin eylemlerinizden çıkarımlar yapıp, bunlara karşılık vermeye çalışıyor. Evi devamlı olarak tarayıp, oyuncunun değiştirdiği şeyleri arıyor ve tuzaklar hazırlıyor.
Bence jump-scare taktiğiyle oyuncuları korkutmak bir korku oyunun gidebileceği en kolay yol. Hello Neighbor'un açık oynanış yapısıyla, senaryoya bağlı gelişen korku anları arasındaki dengeyi nasıl kurdunuz?
Bir bombanın patlayış anını göstererek izleyicileri şoke edebilirsiniz. Ya da sadece bombayı gösterek, izleyicilerin birkaç dakika sonra ne olacağını düşünmelerini sağlayabilirsiniz. Şok ve gerilim arasındaki fark bu işte. Biz size Komşu'yu gösteriyoruz. Kim olduğunu biliyorsunuz, evin içinde gezdiğini biliyorsunuz. Bir rutini olduğunu ve sizi gördüğü an peşinize takılacağını biliyorsunuz. İşte gerilimi böyle sağlarsın. Hello Neighbor'un oynanışının büyük bir kısmı senaryo dışı ve anlık gelişmekte.
Hello Neighbor'u ön plana çıkaran özellikleri neler?
Sanat tarzı ve temeli. Sanat tarzı Pixel, temeli de Hitchcock.
Hello Neighbor bu cuma PC ve Xbox One için dijital raflardaki yerini alacak.