Bu akşamki The Phantom Pain sunumunun ardından Hideo Kojima canlı olarak internetten sorulan soruları yanıtladı.
Çok keyifli bir muhabbet döndü gerçekten. Mesela bir oyunun yeniden yapımı ile uğraşmaya soğuk baktığını ama yapacak olsa ilk MGS'yi yapacağını söyledi. The Phantom Pain'de onu en çok heyecanlandıran özelliğin oyunun çizgisel olmayan yapısı olduğunu belirtti. Konu oyunların dışına çıktı, bir film karakteri olmak istese kim olacağı sorusuna Mad Max 2'deki Max olmak isteyeceği cevabını verdi vs.
Söz tabii döndü dolaştı, P.T.'ye ve Silent Hills'e geldi (olaya yabancıysanız sizi şuraya alalım). P.T.'nin farklı bir oyun olmadığını, zaten açılımının da Playable Teaser olduğunu söyledi Kojima. İlk kez oynanabilen bir teaser yapmak istemiş ve ortaya P.T. çıkmış. Şöyle de ilginç bir şey var, P.T.'nin amatör bir stüdyodan çıkmış izlenimi vermesi gerekiyormuş ve Fox Engine bu iş için fazla güçlü gelmiş. Oyunun görsel ve oynanışsal kalitesini düşürmekte çok zorlanmışlar ^_^
Bunun dışında aslında P.T.'nin son bulmacasını kasten aşırı zor yapmışlar ki çözülmesi zaman alsın. Çözülmesinin 1 hafta civarı süreceğini tahmin etmişler ve yarım günde çözülünce güzel bir şaşkınlık yaşamışlar.
Ve Kojima güzelce gaz vermeyi de ihmal etmiyor. "Filmleri istediğiniz kadar korkunç yapabilirsiniz çünkü izleyici dayanamazsa gözlerini kapatabilir ve olay bittiği zaman açabilir. Oyunlarda bu mümkün değil, o nedenle oyuncunun oyunu kapatıp gitmemesi için normal olan şey, oyunlardaki korku öğesini bir yerde sınırlamaktır. Ama bizim hiç de öyle bir niyetimiz yok. Altınıza işeten değil altınıza s.çtıran bir oyun yapacağız. Yanınızda yedek pantolon bulundurmayı ihmal etmeyin."
Saygılarımı sunuyor, üstüne bir şey diyemiyorum.
















