IO Interactive'in CEO'su Hakan Abrak'tan Samimi Açıklamalar

IO neredeyse aramızdan ayrılıyormuş

Hitman serisi oyun dünyasının en köklü isimlerinden. Fakat bu durum IO Interactive'in işini "kolaylaştırmıyor". Geçtiğimiz günlerde Edge ekibine konuşan IO Interactive CEO'su ve kurucu ortağı Hakan Abrak, stüdyonun oldukça zorlu dönemlerden geçtiğini açıkladı.

Stüdyo için en sorunlu proje, Hitman Absolution olmuş. Oyunun geliştirilme sürecinin 7 sene sürdüğünü ve belirlenen bütçeyi aştıklarını dile getiren yönetici, bunun kendileri için çok zor olduğunu paylaşıyor. 7 yılın sonunda gelinen noktada ise tüm trendlerin değiştiğini ve iki yıl süren zorlu bir mesai sürecinin devreye girdiğini belirtmiş.

Maalesef Absolution bu çabalara rağmen maddi anlamda isteneni verememiş.

Tabii ki kötü gidişat burada bitmiyor. En nihayetinde Hitman: World of Assassination olarak tanıyacağımız proje ise 2016 yılında geliştirilmeye başlanmış. Abrak, bu noktada Square Enix'in Life is Strange ile yaptığı "episodik" yaklaşıma sıcak bakmaya başlamış. Fakat oyuncular bu durumdan pek memnun kalmamış.

Abrak, Square Enix'in 2017'de yatırımını kesmesini "anlayışla" karşıladığını şu sözlerle ifade ediyor:

"Böyle bir stüdyoyu işletmek için ayda milyonlarca dolar harcamanız gerekiyor. Ve açıkçası, mali verilerimize baktığımızda, IO neredeyse on yıl üst üste para kazanmamıştı."

Stüdyonun 1 dolarlık teklifler bile aldığını dile getiren yönetici, IO'nun bağımsızlığını almasının önemini de paylaşıyor. Gelecekte bir James Bond oyunu ile karşımıza çıkacak stüdyo, bir de MMORPG geliştirmeye başlamıştı.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum