League of Legends Arayüz Değişikliğine Gidiyor

Riot sürekli güncelliyor durduramıyoruz


Çıktığı günden beri görsel olarak devamlı kendisini yenileyen League of Legends, arayüz (HUD) değişikliğine gidiyor.


Daha önce karakter modellemeleri, eşya ve şampiyon resimleri güncellenmişti. Son sezona girerken de harita komple yenilenmişti. Eski günlerden geriye kalan tek şey olan oyun arayüzü de bu değişim rüzgarından etkileniyor. İsterseniz öncelikle Riot bu değişim hakkında neler diyor ona bakalım daha sonra resimler üzerinden değişiklikleri yorumlayalım.


Bu güncelleme, var olan kullanıcı arayüzünün evrilmiş bir sürümü. Daha iyi düşünülmüş yerleşimi, okunaklılığı ve ek özellikleriyle oyunun anlaşılırlığını arttırarak LoL tecrübenizi daha iyi desteklemeyi hedefliyor. Oyun alanını kapamayan ve bilgileri, oyuncuların bunları gerçek hayatta nasıl kullandığını temel alarak veren, daha sade bir arayüz yapıyoruz.

Bu değişikliklerin hepsinin arkasında tonla gözlem ve oyun içi deneme var; ama elbette gereğince gelişmeleri için sizin görüşlerinize de ihtiyaç duyuyoruz.


TAKTİKSEL MEVZULAR

lolyeni1

"Taktiksel" dediğimiz zaman, özellikle çatışma sırasında verdiğiniz; ulti kullanmak ya da iksir içmek gibi anlık kararları etkileyen bilgilerden bahsediyoruz. Bunlara; takımınızdaki Janna tarafından korumaya alınmak veya rakip bir şampiyon tarafından Tutuşturulmak gibi, şampiyonunuza yapılan şeyler de dahil.
Bu tür bilgileri ekranın ortasına yerleştirdik, çünkü oyuncunun ana görüş alanı orası. Ayrıca "bekleme süresi yeni bitti" ve "seviye atlatılabilir" gibi bilgileri gözünüzü savaştan ayırmadan fark edebilmeniz için görselleri epeyce yeniledik.


STRATEJİ ÜRETMEK

lolyeni2

Stratejik bilgiler, oyuncuların oyuna daha kapsamlı bakmasını sağlıyor. Uzun vadeli kararlar verebilmek için oyunun genel durumunu ve haritanın öbür ucunda olanları anlamanızı kolaylaştırıyor.

Örneğin, ilk dönüşünüzde AMK Kılıcı almaya yetecek kadar minyon kestiniz diyelim. B'ye basmadan önce şu sorulara yanıt bulmalısınız: Koridorların itilme durumu nedir? Ormancıları nerede? Desteğiniz 6. seviye oldu mu? Rakibinize kıyasla koridoru ne kadar takip edebiliyorsunuz? Ejderha çıkmış mı? Oyun ilerledikçe, belki bir takım çatışmasından çıkar çıkmaz şu soruların yanıtını almanız gerekecek: Takımımdan kim hayatta? Kaç rakip katlettik? Yeniden doğmalarına ne kadar var? O zamana kadar ne yapabiliriz?
Şu anki panelde bu bilgiler ekranın üst sağ köşesindeki mini haritadan sol köşeye, hatta Tab tuşuyla açılan menüye kadar bir sürü yere dağılmış durumda. Güncelleme ile, bu soruların cevaplarını oyuncuların doğal olarak sürekli gözlemlediği mini haritanın çevresine topluyoruz. Bu yerleşimin bir tür stratejik komuta merkezi yarattığını ve genel harita farkındalığını arttırdığını düşünüyoruz.

DAHA KULLANIŞLI, DAHA ANLAŞILIR

lolyeni3

Son olarak, güncelleme, genel kullanıma ilişkin bazı istekleri yerine getiriyor. Skor panosunun düzenini değiştirdik. Böylece iki takım yatay olarak diziliyor ve istenirse her iki takımın aynı pozisyonda oynayan oyuncuları karşı karşıya gelecek şekilde dizilebiliyor. Yeni skor panosu artık eşyaları bedellerine göre sıralıyor. Böylece kimin sağlam vurduğunu, ya da kimin gereğince tanklayabileceğini bir bakışta görebiliyorsunuz. Son olarak, takımların kulelerine ilişkin bilgileri de skor panosuna sıkıştırdık. Böylece Tab tuşuna basar basmaz neredeyse tüm önemli bilgileri görebiliyorsunuz.

Öncelikle görsel olarak yeni arayüzün başarılı olduğunu söyleyebilirim. Alışılmışın dışında olması elbette ilk başlarda sıkıntı yaratacak. Hatta çoğu kişi 1. seviyede kule altı dalıp öldüğünde arayüze suç atacak. Resimlerden görebildiğim kadarı ile kullanışlı olduğu kesin. Keşke can ve mana barlarını yeteneklerin üzerine koysalardı demeden edemedim. Usta bir oyuncu olmadığım için takım savaşlarında çoğu zaman kendimi kaybediyorum. Gerçekten. Nerede olduğumu, kim olduğumu bilemiyorum. Bu tip durumalarda barlara bakarak ne durumda olduğumu görürüm. Benim gibi yetenek fakiri oyuncular için daha göz önünde olması iyi olurdu. Estetik olarak biraz fazla sıkıştırılmış gibi dursa da göz alışır. Önemli olan estetik değil, işe yaraması zaten.

Arayüz güncellemesi PBE'ye geldiğinde deneyimlerimizi paylaşacağız. 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum