Advertisement

Machinarium'un Geliştiricisi, Sürpriz Biçimde Yeni Oyunu Pilgrims'i Yayınladı

Bir mini inceleme

Portföyünde Machinarium, Samorost, Chuchel gibi birbirinden süper oyunlar bulunan Amanita Design, yeni oyunu Pilgrims'i sessiz sedasız biçimde aniden yayınlayıverdi. Oyunu o kadar sürpriz biçimde çıkardılar ki ben de dün gördüğümde şaşırdım, nasıl daha önce duymadım diye. Meğer kimse duymamış :)

Oyun PC'ye ek olarak Apple Arcade'de yayınlanmış bu arada, eğer iOS kullanıcısıysanız ve Apple Arcade aboneliğiniz varsa oradan da göz atmayı tercih edebilirsiniz.

Pilgrims, stüdyonun diğer oyunlarından farklı, değişik bir adventure oyunu. Amanita zaten böyle denemeler yapmayı seviyor. Yine o çok sevdiğimiz grafik tarzı, birbirinden komik karakterler ve seslendirmeler var oyunda. Bir oturuşta bitirilebilecek kadar kısa bir oyun ama, benim bitirmem yaklaşık bir saat sürmüş. Ancak yüksek derecede tekrarlanabilirliği var.


Oyunun başında bir kart oyununda ruhunu şeytana kaybeden bir rahip görüyoruz. Bu, oyundaki 'görevlerden' sadece biri, yani o rahibi bir şekilde şeytana teslim etmek gerekiyor. Oyun haritası farklı farklı bölgelerden oluşuyor ve her bir bölgede o ana kadar açtığımız karakterlerden birisini kullanabiliyoruz. Her karakterin olaylara verdiği tepkiler, problemleri çözüş tarzı farklı. Örneğin en baştaki elemanımız kamp işlerinden iyi anlıyor, sonradan açtığımız dilenci teyze ise insanları güldürmekte, şaklabanlık yapmakta başarılı. Elinde silahıyla bize katılmaya ikna ettiğimiz eleman ise grubun güçlüsü, milletin burnuna burnuna vurabiliyor.

Biraz inceleme yazısına dönüştü gibi ama sıkıntı yok, öyle devam edelim, hatta sonda not bile vereyim :) Pilgrims'in olayı başarımlarında yatıyor aslında. Oyunda 45 tane başarım var ve bunları her sahnede yaptığınız veya yapabileceğiniz farklı işlerle kazanıyorsunuz. Örneğin oyunu bitirmek için gerekli olan kılıcı almak için kraldan aldığınız bir kese altını da verebilirsiniz, bulduğunuz elması da. Her ikisinin de başarımı farklı. Üzgün adamı dilenci teyzenin şaklabanlıklarıyla da mutlu edebilirsiniz, kampçı elemanın beceriksizliğiyle de. Ayıyı kafa yapan mantarlı çorbayla da etkisiz hale getirebilirsiniz, farklı yollarla da.

Zaten oyunun tanıtımında geçen şu cümle çok güzel: "Oyuna Ayak Uydur: Oyunu yenme! Oyunla eğlen! Belirlenmiş çizgisel bir yol izlemek zorunda değilsin; birbirinden farklı işleri onlarca farklı eşyayı ve karakteri kullanarak halledebilirsin."

Gerçekten de böyle bir oyun var karşımızda. Bir an önce bitireyim diye değil de acaba şu sahnede ne komiklikler olacak, acaba farklı bir karakterle bu olayı nasıl aşabilirdim diye düşünmek daha zevkli.

Machinarum ve Samorost 3'ten de tanıdığımız Floex yine çok güzel bir soundtrack hazırlamış oyun için. Zaten Amanita'nın tarzını biliyorsunuz, oyunda hiçbir yazılı diyalog yok, her şey düşünce balonlarıyla ve animasyonlarla anlatılıyor ve bunlara gülüşler, homurdanmalar gibi tuhaf sesler eşlik ediyor :) Yine ses ve müziklerde canlı enstrümanlar ve organik elektronik ezgiler kullanılmış.

Oyunun arayüzü Türkçe destekli, ama dediğim gibi oyunda diyalog olmadığından çevirinin de çok bir önemi olmuyor. Yine de başarım isimlerinin çevirileri çok tatlı olmuş, onu da eklemeden geçemeyeceğim.

Amanita Design'ın oyun tarzını seviyorsanız, bu ufak oyun Pilgrims'i de beğeneceğinize eminim. Adettendir diye puan verecek olsam Pilgrims'e notum 7.5 olurdu. Machinarium veya Samorost 3 kalibresinde uzun ölçekli bir oyun olsa ve daha fazla içerik sunsa notum rahat biçimde 8.5'a çıkardı ama böylesi biraz fazla 'tadı damakta kalan' cinste olmuş. Muhtemelen Amanita akıllarına gelen bu orijinal fikri bir şekilde değerlendirmek istemiş ve bence daha uzun soluklu bir oyuna da gayet yakışacak bir tarz bulmuşlar. Ancak bu kısalıktaki bir oyuna da 20 lira biraz fazla sanki, bence istek listenize ekleyin ve %50 indirim gördüğü anda alın gitsin derim.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum