Bir süredir Mass Effect: Andromeda etrafında dönen tartışmaların en büyük kısmı animasyonlarla ilgili ve oyuncular her türlü sosyal medya ortamında bu yüzden oyunun animasyon tasarımcılarını suçlamaktan çekinmiyorlar. Hatta bazılarının işi iyice azıttığını ve animasyon ekibinde çalışan bir kadına hakaret bombardımanı eşliğinde yüklendiklerini bile dile getirmiştik.
Biz oyuncular işin içyüzünü pek bilmesek de eleştiri yapmayı, bu eleştirilerde de kendimizce günah keçisi bulmayı seviyoruz. Peki acaba işin aslı ne? Oyunun animasyoncuları ölü bakan gözlerden, senkronu tutmayan dudaklardan, ifadesiz suratlardan ne kadar sorumlu? İşte bu sorulara daha sağlıklı cevap alabilmemiz için büyük animasyon projelerinde görev almış bazı isimler konuyla ilgili çeşitli açıklamalar yapıyorlar.
Bu isimlerden biri de BioWare'in eski çalışanlarından, şimdilerde Naughty Dog için çalışan animasyon tasarımcısı Jonathan Cooper oldu. "Böylesine geniş çaplı bir RYO oyunundaki animasyonları zaten Uncharted gibi lineer oyunlardaki kontrol altındaki ara sahnelerle karşılaştırmamak gerekir" diyor Cooper.
> Mass Effect: Andromeda İlk Bakış - Gerçekten Kötü mü?
Cooper RYO tasarımcılarının (bunlar illa animasyoncu olmak zorunda değil) ellerinde bulunan önceden hazırlanmış animasyonları önemli sahneleri hazırlamak için kullandıklarını, ama daha az görünecek sahnelerde bu görevi algoritmaların otomatik olarak gerçekleştirdiğini söylüyor. Bu düşünceye göre BioWare tüm diyalog sahnelerinin elle hazırlanması için gereken süreyi hafife almış olmalı ki bazıları bu düşük "algoritma kalitesi" seviyesinde bırakılmış. Yani sağda solda sıklıkla gördüğümüz komik görüntülerin çoğu bu algoritmanın eseri.
Anladığımız kadarıyla BioWare zamandan tasarruf etmek üzere algoritmanın kalitesini düşürmenin cezasını çekiyor; yani muhtemelen animasyon tasarımcıları ellerindeki malzemeyle yapabileceklerinin en iyisi yapmak için uğraşmış olmalılar. Ha bu ne kadar yeterli, ya da yetersiz o kısım ayrıca tartışılabilir elbette. Cooper yine de duruma olumlu yönden bakmayı da ihmal etmemiş: "Bu durumdan çıkarabileceğimiz olumlu bir şey varsa, o da hikaye ağırlıklı AAA oyunlarda sistematik yaklaşım uğruna animasyon kalitesinden kısılamayacağının anlaşılmış olmasıdır"