Xbox One ile PlayStation 4, birbirine epey benzeyen mimarilere sahipler. Ancak grafik performansı açısından PlayStation 4, Xbox One'ın bir hayli ilerisinde. "bir hayli" dediğime de bakmayın, oyun yapımcılarına göre bu çok büyük bir fark yaratmıyor. Ancak yine de Microsoft, bu farkı biraz daha kapatmak adına, Xbox One'ın saat hızını 53MHz artırdığını açıkladı.
Daha önceleri bir söylenti olarak kulaktan kulağa dolaşan grafik işlemci saat hızındaki bu artış (800MHz'den 853MHz'e), Microsoft'un yaptığı açıklamalara göre konsolun grafik performansını %6.5 oranında artırmış. Bu artışın ardından kaba bir hesap yapacak olursak, PlayStation 4'ün saf grafik işlem gücü açısından hâlâ %40 civarı önde olduğunu söyleyebiliriz.
Böyle söyleyince kulağa çok abartılı geliyor, biliyorum. Ancak bu rakamların kâğıt üzerinde böyle olduğunu unutmayın; pratikte işler bambaşka yürüyecektir. Örneğin yapımcılar, iki konsol için ortak çıkacak oyunlarını Xbox One için optimize edebilir; bu da, PlayStation 4'ün ekstra gücünün pek bir işe yaramayacağı anlamına geliyor. Ki yukarıda da söylediğim gibi kimi oyun geliştiricileri, iki konsolun performans açısından "çok yakın" olduğunu söylüyorlar (John Carmack demiş, boru mu?).
Kısacası iki konsolu da yan yana koyup oyun oynamadıkça, bu konuda hangisinin diğerinden ne kadar iyi olduğununu çözmek pek mümkün değil (hele ki iki konsolun sahip olduğu farklılıkların performansa nasıl etki ettiğini bilmezken). O nedenle kâğıt üzerindeki verilere göre performans ölçümü yapmak şu an için o kadar anlamsız ki.