Bildiğiniz gibi Call of Duty oyunları için kullanılan bir döngü var. Serinin üç geliştiricisi var, Sledgehammer Games, Treyarch ve Infinity Ward. Bunun da sebebi her birine sıradaki Call of Duty oyununu geliştirmek için üç senelik bir süre vermek.
Ancak gelen son bilgilere göre Call of Duty: Modern Warfare 3 aceleye getirilmiş bir geliştirme süreci yaşamış ve oyunun hikaye modu 16 ay içinde geliştirilmiş.
Bloomberg'e konuşan kaynaklar bu projenin geçen yılki Modern Warfare 2 için bir genişleme paketi olarak başladığını, oyunun Meksika'da geçmesinin planlandığını ve bunun da bu süre içerisinde yapılabilecek bir iş olduğunu söylüyor. Ama sonra Activision yöneticileri projeyi reboot edip de Sledgehammer Games'e "tam teşekküllü bir oyun yapacaksınız" dediğinde işler karışmış.
Ekibin bir kısmı oyunu bitirebilmek için sabah akşam çalışmaya başlamış. Halbuki Call of Duty: Vanguard'dan sonra bir daha bu tür bir crunch yaşanmayacağına dair sözler verilmişti.
Ayrıca yine ekibin bir kısmı sürekli olarak orijinal Call of Duty'nin geliştiricisi ve Modern Warfare alt serisinin yaratıcısı Infinity Ward'dan her adımda onay alma zorunluluğunun da rahatsız edici olduğunu söylemiş. Bunun hem verimsiz olduğunu hem de bazen istenmeyen değişiklikler yapmak zorunda kaldıklarını belirtmişler.
Modern Warfare 3’ün hikaye kısmı çok ciddi eleştiriler aldı ve almaya devam ediyor. Bunun da sorumlusu yukarıdaki satırlarda gizli.