MultiVersus Açık Beta - İlk Bakış

Çoklu evrenler teorik ise çoklu kapışmalar nedir?!

Platform dövüş türü kelimenin tam anlamıyla Super Smash Bros.’un tekelinde. Ülkemizde ücretsiz olması nedeniyle tahmin ettiğinizden daha popüler olan Brawlhalla ve 50 dolara satılarak bence kendine yazık eden Nickelodeon All-Star Brawl hariç bu türde hiç oyun yok desek yeridir. Fakat sorun sadece oyun kıtlığı da değil. Diyelim ki Switch’iniz var ve bir şekilde Super Smash Bros.’u elde ettiniz. Çevrimdışı oynamaktan gına geldi ve çevrimiçi maç atmak istediniz. Eyvah eyvah… Çok geçmiş olsun. Büyük ihtimalle en serisinden bir kombo yediniz ve haritadan fırlatılmanız 20 saniye sürmedi.

Dışarıdan hiç öyle gözükmese de platform dövüş oyunları, kitle tarafından inanılmaz rekabetçi bir şekilde oynanıyor. Hal böyle olunca 20 yıldır piyasada olan bir dövüş oyununu insanlar artık beyinleriyle değil omurgalarıyla oynuyorlar. MultiVersus’un taze kan olmasının bir avantajı da işte tam olarak bu. Tabii ki Super Smash Bros.’tan gelen oyuncular türe hâkim oldukları için bir adım daha önde oluyor ama herkes oyunu şu an öğreniyor, yani şartlar eşit!

MultiVersus versus Super Smash Bros.

Super Smash Bros.’un sadece kitlesi değil oynanışı da biraz “tryhard”. Tabii benim beceriksizliğimin de payı vardır ama Super Smash Bros.’ta botlara karşı yaptığım maçlarda bile çok zorlanıyordum. MultiVersus bu oynanış tarzını niteliği kaybetmeden basitleştirmeyi başarmış. Tahminimce kendilerine hedef kitleyi “Türe çok ilgili ama gerek fiyatından gerekse oynanışından ötürü Super Smash Bros.’a uzak duran kişiler” olarak belirlemişler. O kitleden biri olduğum için demiyorum çok da şahane yapmışlar açıkçası. Öte yandan zaten oyun da kendisinin bol bol Super Smash Bros. ile kıyaslanacağının farkında. Şöyle bir örnek vereyim, ayarlar kısmından oyunun arayüzünü bir seçebiliyoruz ve Super Smash Bros. şekilde olan arayüz “legacy” adında MultiVersus’a eklenmiş durumda.

Artık Super Smash Bros.’un gölgesinden çıkıp oyunun salt haline bakacak olursak 2v2 mücadelelerin inanılmaz keyifli olduğunu söyleyebilirim. Oyun zaten maç arama kısmında 2v2 modunu aramanızı öneriyor, oyunu tasarlayan ekip bile bunun farkında. 1v1 mücadeleler ve herkesin tek olduğu modlarda ne yazık ki 2v2 kadar keyif almadığımı itiraf etmeliyim. Hatta oyun sizin o kadar 2v2 atmanızı istiyor ki en çok para ve sezon bileti ödüllerini bu moddan veriyor. 2v2’nin daha eğlenceli olmasının sebebi de takım arkadaşınızda kombo yapabilmenizi sağlayan dövüş sistemi. Taz tornadosuna yakalanmış düşmanlarımın üzerine Bugs Bunny’yle çelik kasa fırlatmak gibi basit olmasına rağmen yapıldığında oyuncuyu iyi hissettiren ve “Ne oyun yaptım be!” diye düşündüren kombolar oyunun ana eğlence unsuru.

BvS’den daha iyi bir Batman - Superman kapışması

Ne kadar bayatlarsa bayatlasın ne kadar demode olursa olsun ben “platform oyunlarının Dark Souls’u” şakası yapmadan duramıyorum ve işte o yüzden: Bu da RYO oyunlarının Super Smash Bros.’u! Ehehe… Şimdi gelelim neden bunu dediğime. MultiVersus’daki karakterler Bruiser, Tank, Support, Assassin ve Mage olmak üzere beş sınıfa ayrılmış durumda. Bu sınıflar arasındaki oynanış farkı gerçekten çok güçlü bir şekilde hissedilebilir olmuş. Yani öyle laf olsun diye yazılmamış bu sınıflar. Fakat iki karakter aynı sınıftalar diye bütün oyun tarzları aynı değil, yanlış anlaşılmasın. Biliyorum bu yazıda MultiVersus kelimesinden çok Super Smash Bros.’u gördünüz ama bundan bahsetmem lazım. Super Smash Bros. çoğu zaman “her karakterin oynanışı birbirinden farklı” şeklinde övülür. MultiVersus’ta da durum tam olarak böyle. Zaten daha önce tanıdığımız bildiğimiz karakterlerin bulunduğu dövüş oyunlarında her bir karakter nevi şahsına münhasır olmalı, o konuda hemfikirizdir diye düşünüyorum. Karakterlerin oyun tarzları da bu durumla pekişmiş durumda.

Hazır karakterlerden bahsetmişken MultiVersus’taki karakter kadrosundan bahsedeyim biraz. DC’den tutun, Looney Tunes’a, Adventure Time’dan tutun da Scooby-Doo’ya kadar çok geniş bir WB markaları skalası var. Tüm bunlara ek olarak Player First Games’in bu oyun için özel olarak tasarladığı karakter de cabası! Bol çeşit evrenden karakterler olsa da görücüye çıkışı için 16 karakter böylesi bir oyuna göre az geldi ne yalan söyleyeyim. Fakat daha şimdiden LeBron James ile Rick and Morty olmak üzere iki yeni karakter geleceğini biliyoruz.

MultiVersus büyük ihtimalle insanların ana odaklarına alıp da oynayacağı bir oyun olmayacak (Buradan %100 kazanma oranına sahip liderlik sıralamasındaki birinci olan sevgili Tom ve Jerry oyuncusuna sesleniyorum, sen hariç güzel kardeşim!) bunun farkındayım. Fakat asıl oynayacağınız oyuna girmeden önce arkadaşlarınızı beklerken ya da ezilerek kaybedip hayata küstüğünüz bir rekabetçi oyundan sonra “Ne oynasak ya?” sorusuna harika bir cevap olabilir gibi duruyor MultiVersus.

Shaggy bile çıkış tarihi sırrını çözemedi

İlk duyurulduğundan beri MultiVersus’la alakalı en çok üstüne basıla basıla söylenen şey oynaması ücretsiz bir oyun olarak karşımıza çıkacağıydı. Fakat hem Twitch’ten 1 saat yayın izleyerek hem de özel sürümleri satın alan kişilerin oyuna erkenden erişmesi nedeniyle birçok oyuncu Steam sayfasındaki fiyatları oyunun ücreti sanıyor. Sorun sadece bu da değil. Öncelikle “Kapalı Beta” etiketiyle Twitch’ten anahtar elde ettik bu sorun değil ama arından “Açık Beta” sürecinde oyuna karakter eklendi ve yenilerinin de geleceği duyuruldu. Betada oynadığımız ilerlemenin asıl oyuna yansıyacağını düşünürsek şimdi bu oyun çıktı mı, çıkıyor mu kafalar çok karışık.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum