Core Engage ülkemizin en başarılı oyun geliştiricilerinden biri. Erken Erişimdeki oyunları New Cycle büyük ilgi görmeye devam ediyor, ayrıca kendileri de Türkiye'nin oyun ödülleri Kristal Piksel'de En İyi PC Oyunu ve Yılın Oyunu ödüllerini kapmayı başardı bildiğiniz gibi.
Core Engage'in kurucu ortağı Alp Geven, LinkedIn'de yaptığı paylaşımla stüdyo olarak yeni bir oyun prototipi üzerinde çalışmakta olduklarını duyurdu.
Geven "Uzun süre tek bir projeye odaklanarak çalışmanın birçok zorluğa davetiye çıkardığını hepimiz tecrübe etmişizdir. Olası senaryolara karşın çalıştığımız hemen hemen her projede bir aile geleneği olarak şöyle bir destek süreci işletiyoruz; Başka bir prototip üzerinde planlı! çalışmak." diyor.
Söz konusu oyun üzerinde Enes Geven ve Melek Bal ile birlikte çalışıyorlarmış ve projenin ismi GRC.
Alp Geven bu projeyi şöyle anlatmış:
GRC insanlığın, uzak bir gelecekte intergalaktik bir medeniyet seviyesine ulaştığı ve aşırı refahın acımasız bir ütopyayı beslediği sahte bir cennet düzeni içerisinde geçiyor. Parlak zırhlı şövalyeleri düşmüş mekiklerinden kurtarmaya, plaendemik türlerin değerli organlarını hasat etmeye, kimsenin çalışmak istemeyeceği ortamlarda değerli mineral çıkartmak için üs inşasından, kanunsuz dış gezegenlerde tüccar konvoyları yağmalamaya! birçok misyonu seçebileceğimiz, kabaca cennette kirli işleri yapan adı sanı bilinmez, çağın gerçekliğinde insan dahi sayılmadığımız bir ortam sunuyor. Evreni oluştururken ne kadar keyif alsam da daha fazla detay paylaşamayacağım için üzülerek bir miktar teknik bilgiyle tamamlıyorum;
İlk fazda Single veya 6 kişiye kadar Co-op ve ileride 5 takıma kadar rekabetçi oynanış sunmayı düşündüğümüz GRC, FPS türünde bol aksiyon ve takım oynanışı hedefli, üs inşa etme, kısmen gerçekçi araç ve fizik altyapısı, görev tiplerine göre prosedürel harita desteği, daha akıllı ve farkındalığı yüksek varlıklar, karakter/ekipman/birim özelleştirme gibi birçok niteliği barındırıyor.
Henüz resmi bir proje duyurusu olarak gerçekleştirmediğim bu paylaşımın sadece ön gösterim amaçladığını, efektlerden mekaniklere karakter animasyonlarından postfx'e kadar birçok bileşenin neredeyse yok sayılabilecek kadar eksik! ve henüz üretilmemiş olduğunu hatırlatmak isterim. Bazı 3B-2B varlıklar konsept sürecini hızlandırmak için kullandığım hazır paketlerdir.
Özellikle geliştirmekte olduğumuz kod altyapımız, teknik sanat bileşenlerimiz ve entegrasyon seviyemizle çok erken bir aşamada olsa da şimdiden güçlü bir potansiyel sergileyecek kapasitede olduğuna inanıyorum. Ülkemizden yakın gelecekte AA yoluna yürümeyi seçebilecek bir adayı önden mutlulukla duyurmak niyetiyle paylaşıyorum.
Bu haliyle bile gelecek vadeden bir proje olduğunu söylemek mümkün, bize de şimdiden başarılar dilemek düşüyor.