Oyunları oynarken acaba renkler gibi detaylara dikkat ediyor muydunuz?
Devamını okuBizlere Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, Tyranny gibi RYO klasikleri kazandırmış olan müthiş firma Obsidian'ın tasarım direktörü Josh Sawyer, Reboot Develop'ta yaptığı konuşmada RYO türünün radikal değişiklikler yapamıyor olmasından duyduğu rahatsızlığı dile getirdi.
Josh Sawyer'a göre geliştiricilerin cesur adımlar atamamasının sebebi değişikliğe kapalı olan hardcore RYO kitlesi. Sawyer çuvaldızı kendilerine de batırmayı ihmal etmiyor ve gerek Pillars of Eternity 1, gerekse çıkışını heyecanla beklediğimiz Pillars of Eternity: Deadfire'ın soruna katkıda bulunduğunu, çünkü yeterli ölçüde yenilik sunamadıklarını söylüyor. "Pillars of Eternity 1 ve 2 son derece geleneksek rol yapma oyunları. Ama tür gerçekten de çok farklı yönlere gidebilir."
Sawyer'a göre rol yapma oyunlarının özünde oyuncuların yaptıklarıyla oyunun hikayesini değiştirme yeteneği olmalı, sayısal istatikler veya savaş sırasında kaç puanlık zarar verdiği değil. "Bir çok oyun RYO öğeleri, sayısal karakter özellikleri falan kullanmaya başladı. Ben de artık rol yapma oyunlarının özünün gerçekten de bu olup olmadığını sorgulamaya başladım" diyor Sawyer.
"Hardcore RYO oyuncuları değişikliğe tepki veriyor ve karşı çıkıyor. Çok kötü bir tablo çizmek istemiyorum ama bence RYO'lar şimdiye kadar yaptıklarımızdan çok daha fazlasını sunabilir. Bundan çok daha radikal şeyler yapabiliriz."
Swayer, geliştiricilerin rol yapma oyunlarını farklı yönlere götürebilmesi konusunda da Bethesda'nın Fallout ve The Elder Scrolls oyunlarıyla elde ettiğini başarıyı örnek gösteriyor. "Gelenekselciler muhtemelen buna oldukça kızıyor ama Bethesda'nın RYO'ları izometrik RYO'lardan çok farklı, daha bir aksiyon odaklı, deneyime daha çok önem veriyor. Bu da RYO'ların 20 yıl öncekilere göre büyümek için daha çok alana sahip olduğunu gösteriyor." diyor.
Sanırım Sawyer'ın değişime pek yanaşmayan, gelenekselci olarak gösterdiği gruba ben de girmiş oluyorum. Tamam, Bethesda'nın RYO'ları da son derece güzel, bazı oyunların aksiyon odaklı olmasında da en ufak bir sıkıntı yok. Sonuçta tüm bu oyunlar kendilerine hitap edecek bir kitle buluyor zaten. Ama oyun dünyasının geleneksel, izometrik RYO'lara da ihtiyacı var. Herkes izometriği bir kenara bırakıp aksiyon odaklı RYO'lar yapmaya başlasa bu sefer de tür o alanda sıkışıp kalmış olacak. Kısacası çeşitlilik iyidir, Obsidian'ın geleneksel izometrik RYO türündeki tecrübesini bir kenara bırakıp yeni sulara yelken açmasını şahsen hiç tercih etmem.