Bir Oculus Rift, HTC Vive veya PSVR'ı ilk kez taktığınızda etkileyici olan VR, gerçek dünyayı taklit edemediği için gerçek dünyaya baktıktan sonra hayal kırıklığına uğratabiliyor. Burada karşılaşılan sorun sadece bir çözüm meselesi ama gözlerimizin nesneler üzerine odaklanma biçimiyle ilgili ve Oculus bu alanda sadece ileriye doğru büyük bir adım atıldığını düşünüyor.
VR şirketi, Temmuz ayında Los Angeles'taki SIGGRAPH Konferansı'nda bir araştırma raporu hazırlayacak ancak şimdilik elimizde erken bir bakış var. Raporlar Oculus'taki odak yüzeyi görüntüsünü (focal surface display) ortaya koyuyor; basitçe söylemek gerekirse; değişik mesafelerde nesnelere odaklanırken gözlerimizin doğal olarak ayarlanma şeklini taklit etmekle ilgili ki VR bunu henüz yapamıyor.
VR oyunları ve deneyimleri, şimdilik hangi nesnelerin ve ortamların odak noktasında olduğuna karar vermek zorunda; bu yüzden bazı başka şeyler bulanık görünüyor. Bunun nedeni, yakın ya da uzaktaki tüm nesnelerden gelen ışığın aynı anda gözlerimize girmesi. Oculus'un yeni metodu, ışığı bükmek için mekansal ışık modülatörleri kullanmak ve aynı objenin farklı bölümlerine farklı odak mesafeleri vermek.
VR'ı daha iyi görünür kılmakla kalmıyor, aynı zamanda bir başlık ile birlikte numaralı gözlük takmanıza gerek kalmayacağı anlamına geliyor.