Persona 5 Royal Ne Gibi Yeniliklerle Geldi?

Tekrar oynamaya değecek içerik sunulmuş

Persona 5 çıktığı dönemde oldukça ilgi çekmeyi başarmış, 2017 Game Awards töreninden en iyi oyun dalı başta olmak üzere 4 dalda aday gösterilmiş ve En İyi RYO dalında ödülün sahibi olmuştu. Aradan geçen süreçte, yapımcı ekip oyunu bir kez daha elden geçirmeye karar verdiler ve 31 Mart itibariyle Persona 5 Royal’e kavuştuk.

Peki Royal ile orijinal oyun arasında ne gibi farklar var? Pek çoklarımızın zihnindeki bu soruya cevap vermek için biraz araştırma yaptık ve bulduklarımızı sizlerle paylaşalım istedik

Grafikler ve Müzik

Tahmin edebileceğiniz üzere ilk farklılık oyunun grafiklerinde. Görseller elden geçirilmiş, karakterlerde Persona 5 Dancing modelleri esas alınmış, her bir karakterin portresi yeniden çizilmiş. Oyunda artık 4K çözünürlük söz konusu.

Oyuna yeni bir açılış sinematiği eklenmiş, ana menü değiştirilmiş, bazı diyaloglara yeni görsel efektler eşlik ediyor. Oyunda, yılın bulunduğumuz bölümüne uygun hava koşulları da eklenmiş durumda. 

Oyun müziklerine 30 yeni parça dahil olmuş. Ayrıca, yeni başarımlar da mevcut. Oyunun yerelleştirilmesinde de alternatifler artırılmış, ama bu kısım bizim ülkemizi pek de ilgilendirmiyor.

Oyun Süresi

Royal; açılan üçüncü sömestr, yeni hikâye unsurları, yeni bir zindan (Palace) ve keşfedilecek yeni içeriklerle 20 saatin üzerinde ek oynanış süresi sunuyor. Üçüncü sömestr ile birlikte hikâye Şubat ayının ortasına kadar devam ediyor.

Yeni Karakterler

Royal, 3 yeni karakter ile buluşturuyor bizleri: Kasumi Yoshizawa, Takuro Maruki ve José. Bunlardan Kasumi, Phantom Thieves ekibimize katılacak bir karakter. Dr. Takuto Maruki ise okulumuzda danışman olarak yer alıyor.  José ise Memento bölümlerinde dolanan gizemli bir genç. Kendisinden “Wild Seed” satın alabiliyoruz. Bu yeni nesneden de bahsetmek iyi olur. Zindanlarda (Palace), ‘Wild Seed’ adlı yeni bir nesne var ve her bir zindandan bundan 3 tane bulunmakta. Üçüncü Wild Seed daha zorlu bir düşman tarafından korunuyor ve üçünü de elde ettiğimizde özel bir aksesuara erişim sağlıyoruz. Eğer bunları zindanlardan elde edemezsek José’den satın almak imkânımız var.

Eski Karakterlerdeki Değişiklikler

Yeni karakterlerin yanında, eski karakterlerimizle ilgili değişiklikler de söz konusu. Morgana, artık insan formu ile karşımızda. Akechi’nin hikayesi de elden geçirilmiş durumda. Ayrıca The Velvet Room’dan Caroline ve Justine de Tokyo sokaklarını, caddelerini turlayabilir hale gelmişler.

Tokyo’nun farklı mekanlarında arkadaşlarınızla takılmak için daha fazla seçenek mevcut. Haritaya Kichijoji adlı bir bölge eklenmiş, burada havuz ve caz kulübü gibi eğlence imkanları sunuluyor. Üssümüzde (Thieves Den) de ekibimizle eğlenceli vakit geçirebiliyoruz. Anime izlemek, oyun müzikleri dinlemek, kart oyunları oynamak gibi alternatiflerimiz var. Bu arada gün içerisinde yapabileceğimiz aktivite sayısı da artmış, bence gayet de iyi olmuş :) Özellikle arkadaşlarımızla ilişkiyi geliştirmek konusunda daha çok fırsatımız oluyor.

Ekip üyelerimiz için bazı geliştirmeler de söz konusu, artık daha güçlüler. Her bir ekip üyesinin ek bir geliştirmeye erişimi ve yeni hareketleri var. Özellikle belirtebileceğimiz bir de kanca (grappling hook) bulunuyor. Bununla zindan içerisinde daha esnek hareket etmek imkanı sunulmuş. Ama kullanacağımız yerler belirli, öyle her yerde dilediğimizce salınıp gidemiyoruz. Ama kendimize yeni rotalar çizmemize de imkan vermiş oluyor.

Düşmanlar

Yeni düşmanlarımız da var elbette, “Disaster Shadow” adlı düşmanlar oldukça riskli, ama onları alt ettiğimizde elde ettiğimiz ödüller de aynı ölçüde yükselmiş durumda. Bunlar ölürken patlayıp etraftaki diğer düşmanlara da zarar verebiliyorlar. Dolayısıyla saldırıda bunlara odaklanmak gibi bir strateji izleyebilirsiniz. Önceki Persona oyunlarının kahramanları ile karşılaşma imkânımız da bulunuyor.

Oyundaki bazı NPC’ler ve orijinal oyundaki düşmanlarımızla ilgili değişiklikler de bulunmakta. İlk düşmanımız, beden eğitimi öğretmeni Kamoshida’nın zindanında Mishima ve Shiho’nun da yer alması, ressam Madarame ile savaştın tamamen değişip daha çok elemental zayıflıklara odaklanması, Okumara’nın yardımcı olarak Haru’nun robot versiyonunu kullanması gibi değişikliklerle oynanışı daha farklı, daha zevkli hale getirmek istemişler. Her bir ana düşman savaşında bu tür bir değişikliğe gidilmiş.

Savaşlar ve Oynanış

Savaşları hızlandırmak adına artık silahlarımızın cephanesi her bir çatışmanın öncesinde otomatik olarak dolduruluyor, bunun için ek bir işlem yapmamız gerekmiyor. Böylece bu iş için ek bir kaynak veya para harcamaktan da kurtuluyoruz. Bu da silahları artık daha işlevsel, çatışmalarda daha çok başvuracağımız araçlar haline getiriyor. Ayrıca çatışma içerisinde bir saldırı esnasında karakterler arasında geçiş yapmamızı sağlayan ‘Baton Pass’ özelliği de en başından itibaren erişilebilir hale gelmiş (orijinal oyunda belirli bir ilerleme sonucunda bu özelliği açmamız gerekiyordu). Bir de ‘Showtime’ adlı saldırılardan bahsetmek gerek. Parti üyelerinden bir çiftin ortak şekilde yaptığı özel saldırılar bunlar. Bu saldırılar belirli anlarda tetikleniyor ve o tur içerisinde kullanmak gerekiyor. Sadece bir düşmana karşı etkili oluyor, dolayısıyla birden çok hedefe saldırmak istediğinizde kullanışlı bir saldırı değil.

Personalarla sohbet edip onları persona havuzumuza katmak biraz daha kolaylaşmış, Morgana ne tür yanıtlar verebileceğimiz ile ilgili tüyolar paylaşıyor.

Daha başka değişiklikler / yenilikler de bulunuyor elbette. Ama artık bunları keşfetmek de sizlere kalsın, öyle değil mi sevgili Oyungezerler :)

YORUMLAR
Parolamı Unuttum