Şunu baştan kabul edelim ki Resident Evil 6 aslında başarılı bir oyun değildi. Oyunun güncel Metacritic notlarına baktığımızda PC versiyonunun 69, PS4 versiyonun 60, Xbox One versiyonunun ise 63 ortalama tutturduğunu görüyoruz ki bu da savımızı destekliyor. Oyunun pek tutulmamasının başlıca sebeplerinden biri ise tür olarak serinin önceki oyunlarındaki ton ve stilden uzaklaşılmış olmasıydı.
Resident Evil 7’nin geliştirilme aşamalarını anlatan belgeselden öğrendiğimiz kadarıyla büyük övgüler düzdüğümüz Resident Evil 7 de az daha aynı yoldan ilerleyecek, sinematik aksiyon stilini kullanarak belki de ikinci bir hayal kırıklığı vakası olarak karşımıza çıkacakmış. Neyse ki oyunun baş yapımcısı Jun Takeuchi geliştirici ekibin aklına girmeyi başarmış ve oyunun perspektifini birinci şahsa döndürüp geleneksel hayatta kalma mekaniklerine odaklanmalarını sağlamış.
> İyi Bir Hayatta Kalma Oyununda Ne Olması Gerekir?
Oyunun yapımcılarından Masachika Kawata, Takeuchi’nin klasik Resident Evil stilini yeni teknolojilerle birleştirmeyi önerdiğini söylüyor. Aklındaki korku tarzı olarak da The Evil Dead’in ismini özellikle zikretmiş.
Belgeselde ayrıca oyun için düşünülen, ama sonradan vazgeçilen birkaç fikri öğrenme imkanı da bulduk. Mesela düşmanların bizi fark etmemesi için nefesimizi tutabilmemiz düşünülmüş, böyle bir mekanik gerçekten de keyifli olabilirdi. Düşünsenize Jack Baker’ın uzaklaşmasını beklerken artık nefesimizi daha fazla tutamasak ve bir anda poooohhh diye seslice bıraksak kendimizi, hoş olmaz mıydı? Üzeri çizilen bir diğer fikir ise Baker’ların bir köpeği olmasıymış. Öyle bir durumda yaşayacağımız stresi düşünemiyorum bile.
Resident Evil 7'yi hala oynama imkanı bulamadıysanız oyunun tam hikayesini okuyabilir, Resident Evil 7 incelememize de bir göz atabilirsiniz.