Rust'ın Başındaki İsim Garry Newman Oyunculara Biraz Kızdı

"Sıkıldıysanız oynamayın!"

Garry's Mod ve Rust'ın geliştirici stüdyosu Facepunch'ın başındaki isim Garry Newman, sürekli yeni güncellemelerden sıkılan ve Reddit'i şikayet başlıkları ile dolduran oyunculara isyan etti.

Steam'de Rust oynama süresi 660 saati bulan biri olarak söyleyebilirim ki, Rust'ın oyuncu topluluğu her zaman biraz değişik olmuştur. Bunun sebebi de elbette Rust'ın biraz farklı bir oyun olması ve geliştirici ekibin çok farklı bir yol izlemesi. Örneğin Rust'a gelen yeni bir mekanik oyuncular tarafından sevilmediyse, oyuncular bu konu hakkında Rust subreddit'ini dolduracak kadar başlık açıyor, şikayet ediyor ve sonunda geliştirici ekip ya yeni bir mekanik buluyor ya da güncellemeyi geri alıyor. Hatta aynı gün içinde beğenilmeyen bir değişikliğin geri alındığını bile gördüm ben (bkz: ok & yay hasarı düşürüldü, çat diye geri çekildi bu değişiklik).

Oyun geliştirilirken oyunculardan çok sık geri bildirim alınıyor ve Rust bir nevi oyuncular ile birlikte geliştiriliyor. Bu şeffafflık her ne kadar güzel de olsa, işin ucu biraz kaçmış olabilir. Şöyle ki; uzun zamandır Rust'ın güncelleme takviminde bir döngü söz konusu. Facepunch yeni bir güncelleme getiriyor, bu güncelleme çok seviliyor ve oyuncu sayısı ilk haftalar çok yüksek oluyor. Bir zaman sonra oyuncular bu güncellemeden sıkılıyor, yeni gelen özelliklerin eksilerini buluyor, şikayet ediyor ve oynamayı bırakıyor. Geliştirici ekip bunu düzeltmek adına yeni bir güncelleme yayımlıyor fakat sonrasında yine aynı şeyler başlıyor.

Tam bu noktada Garry Newman da sıkılmış olacak ki, Rust subreddit'ine giderek kendi ağzından birkaç açıklama yaptı. Açıklaması biraz uzun, fakat özü şu: "Eğer Rust'tan sıkıldıysanız ve uzun süredir hiçbir güncelleme sizi mutlu etmediyse, oynamayı bırakın."

Tabii Newman'ın burada söylemek istediği "Sevmediyseniz oynamayın kardeşim" değil. 1,000 saatin üzerinde Rust oynayıp, oyunun sayfasında negatif yorum bırakan insanlarla doldu Steam. Daha çok şöyle bir şey demek istiyor bence Newman:

"E kardeşim eğer sen 1,000 saatini kendi iradenle bu oyunda harcadıysan, bu oyunu sevmişsin demektir. $20 dolar gibi bir fiyata satılan bir oyun kendini 50 saat bile oynattıysa, bu parasının karşılığı vermez mi? Ki sen yüzlerce saatini dökmüşsün ortaya. Geliştirici ekip de zaten oyuncularla içli dışlı yürütüyor erken erişim serüvenini neye bu sinirin? Bence senin biraz ara vermen lazım. Rust ile ilişkine ara vermen gerek..." 

Bu sorunun kaynağı aslında tam olarak oyuncular veya geliştiriciler değil. Hayatta kalma türü çok farklı bir yere evriliyor ve Rust kendi kimliğini bulmakta bu noktada baya bir zorlanıyor. Daha çok PvP odaklı bir oyun olan Rust'ta amaç hayatta kalmak, insanların evlerini (base) basmak, daha fazla kaynağa ulaşmak ve olabildiğince güçlü olmak. Hem teknik imkanlar hem de oyunun tazeliği açısından bir de sunuculara düzenli aralıklarla wipe atılması; yani sunucuların sıfırlanması gerekiyor. Doğal olarak oyuna ortalama iki haftada bir tekrar başlıyorsunuz. Her ne kadar bu çabuk sıkacak veya bıktıracak bir etmen gibi gözükse de, birçok oyuncunun yüzlerce saatini harcamasına engel olmuyor; hatta teşvik ediyor.

Kıssadan hisse, Rust'ın işi birazcık zor. Hem geliştiriciler açısından hem de oyuncular açısından...

YORUMLAR
Parolamı Unuttum