Daha önce sizlerle Xbox One’daki oyunların 1080p özelliğinde çalışmasının standart olacağını paylaşmıştık. Ama ardından bu konuda bir karmaşa doğdu ve Ryse: Son of Rome’un 900p (1600 X 900) çözünürlükte çalışacağı, 1080p’ye büyütüleceği belirtildi.
Yeni nesilde 1080p’nin ihtiyacı tartışılırken CRYTEK’in başındaki isimlerden Cevat Yerli konuya Twitter üzerinden açıklama getirdi.
Bunun bir tercih olduğunu, 1080p çözünürlükte istediklerini yaptıklarında iyi performans alamayacaklarını, bu nedenle bu çözünürlüğü seçtiklerini belirten Yerli aşağıda da görebileceğiniz tweet’ler ile konuya açıklık getirmeye çalıştı:
#Ryse Hero Marius 85k polys? It was choice: 150k polys w LODs vs 85K + better shading + no LODs (stable). The latter wo at better quality!
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 27, 2013
#Ryse runs at 1600x900 for best perf&res,we apply our upscaler for AA, framebuffer native 1080p.SAME as E3 XboxOne! No change,No compromise!
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013
@Harami_Larka Yes as choice wasnt based on a hurdle. Its for efficiency as no perceived visual difference, as final output is 1080p.
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013
Ardından E3 gösteriminden daha iyi durumda olduğunu kanıtlamak için de bir ekran görüntüsü paylaşan Yerli sözlerini kanıtını sunmuş oldu bir nevi.
#Ryse Tons of Diff.Zero downscale.Vast improves and optimizations.Poly optimizations are in invisible parts.All good! pic.twitter.com/leFgmRKueF
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013
Nihayetinde, oyun 1080p inadına girmese de gayet güzel görünüyor, Cevat Yerli de 1080p çıkışında problem olmadığını belirtiyor. Artık bekleyip görmek kaldı sadece.