Sanal Gerçeklikten Keyif Almamıza Daha Çok Zaman Var

"Teknoloji Henüz Yeterli Değil"

Oculus Rift ile sanal gerçeklik algısına iyice yaklaştığımız şu günlerde AMD'den Richard Huddy'nin açıklamaları henüz o algıya yaklaşamadığımızı yüzümüze vuruyor.

AMD'de oyuncu teknolojileri geliştiren ekibin başında yer alan Richard Huddy, sanal gerçekliğin çok heyecan verici bir alan olduğunu ama henüz o keyfi yaşamamız için teknolojinin yetersiz olduğunu dile getirdi. Gerçeğe yakın bir görsellikte sanal gerçekliği yaşamamız için donanım geliştiricilerinin şu anki teknolojinin kabaca 100-200 katı ileride bir teknoloji sunmaları gerektiğini ifade eden Huddy, FPS değerlerinin daha çok yükselmesi, çözünürlüklerin en azından 8k'ya kadar çıkması gerektiğini belirtti.

Hepimizin bir gün hayalini kurduğu "adeta gerçekmiş gibi oyun oynama" muhabbeti için ne kadar beklememiz gerektiği sorusunaysa Huddy'nin cevabı "5 yıl" oldu. 5 yıl sonra da ultra gerçekçiliğin sınırılandırılmış bir versiyonunu deneyebileceğimizi iddia ediyor kendisi. Yani daha önümüzde uzun bir yol var.

Sanal gözlüklerimizle gerçekçiliğin dibine vurarak henüz at koşturamayacak olsak da ufak ufak bunun sinyallerini veren sanal gerçeklik teknolojileri çıkmaya başladı. Ama istenilen seviyeye gelmesi için gidilmesi gereken daha çok yol olduğu belli.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum