Sean Murray ve No Man’s Sky… Bu isimleri hepimiz çok iyi biliyoruz. Katıldığı her basın toplantısında Happy Games’in yeni oyunu No Man’s Sky’ı ballandırarak anlatan Murray, oyunun çıkışı ile beraber pek çok kullanıcıyı hayal kırıklığına uğratmıştı.
Peki ama çıkışında vadettiği içerikleri sağlayamayan ve korkunç bir PR sorununa dönüşen bu oyun nasıl oldu da “en çok satan yeni IP” olmayı başardı?
“Bir hata bile, kayda değer bir başarı için gerekli olan bir şey haline dönüşebilir.”
İngiltere tabanlı Hello Games ekibi, 2 sene içerisinde oyun dünyasının en büyük skandallarından biri olan No Man’s Sky’ı bambaşka bir yere getirmeyi başardı. İlk iş olarak oyunun ana sorunları üzerine odaklanan ekip, oyunu cilaladıktan sonra daha önce sözü verilen içerikleri teker teker oyuna eklemeye başladı.
Hello Games’e, Murray’e ve No Man’s Sky’a olan inancını yitiren oyunculara tekrar güven aşılayan bu değişiklikler, oyunun çıkışının ardından 2 sene sonra bile satıyor olmasının ana sebeplerinden. Verdiği sözlerin büyük bir kısmını hayata geçiren No Man’s Sky, Beyond adı verilen son güncellemesi ile tamamen çevrimiçi olacak bir moda ve VR desteğine bile kavuşacak.
GDC’de bir panele katılan Sean Murray, oyunun “geri dönüşünün” arkasındaki sırları paylaştı. Oyun dünyasının geleceği hakkında da konuşan Murray, No Man’s Sky’ın “tüm zamanların en çok satan en yeni IP’leri” arasında olduğunun altını çizdi.
“No Man’s Sky, çıkışından 2 sene sonra bile satmaya devam ediyor. Hatta satış hızı çoğu AAA oyunun elde etmekten mutlu edeceği bir ivmede ilerliyor. Oyun, tüm zamanların en çok satan yeni IP’leri listesinde üst sıralara çıkmayı başardı.”
2 sene önce oyun dünyasının en üzücü hikayelerinden biri olmaya aday olan No Man’s Sky, şimdilerde dönüşmeye başladığı devi Hello Games ekibi ve Sean Murray’in kendisinden vazgeçmemesine borçlu.