Sega, Yakuza Oyunları Fikrini İki Kez Geri Çevirmiş

İleri görüşlülükte Sega gibi ol

Yakuza / Like a Dragon serilerinin yaratıcısı Toshihiro Nagoshi, Sega'nın Yakuza serisine başlarda hiç sıcak bakmadığını ve sunduğu fikirleri iki kez reddettiğini açıkladı.

Nagoshi ilk Yakuza oyunun fikrini Sega'ya 2000'li yılların başlarında sunmayı düşündüğünü, o dönem Sega'nın tüm dünyada satan oyunlar yayınlama konusunda sıkıntılar yaşadığını söyledi. Bu yüzden de herkese hitap edecek, her yerde ve herkese satabilecek oyunlar yapma fikri baskın gelmiş Sega bünyesinde.

"Ama bu düşünce şekli bir çözüme ulaşmıyordu, çünkü bir çok oyun teklifinin git gide sulandırıldığını gördüm, çünkü yönetim yapımcılardan çeşit çeşit şeyleri değiştirmelerini istiyordu".

Tam da bu dönemde Sega'ya Yakuza fikrini sunan Nagoshi tabii ki direkt olarak reddedilmiş. "Tabii ki hemen reddettiler. Sonuçta kitlelere hitap etme konusunda söylediklerimin tam tersi bir oyundu. Çocuklar bu oyunu oynayamayacaktı, kadınlara veya denizaşırı kitlelere hitap etmiyordu. Yani bu oyunun direnişle karşılaşmadan kabul edilmesinin bir yolu yoktu" demiş Nagoshi.

Nagoshi sonuç olarak Sega'ya en az üç kere daha Yakuza fikrini sunmuş, Sega ancak bundan sonra yeşil ışık yakmış projeye.

Serinin Sega açısından ne kadar büyük bir başarıya ulaştığını söylemeye gerek yok sanırım. Geçen yıl itibariye seri 21 milyondan fazla satmıştı, Like a Dragon: Infinite Wealth de daha ilk haftasında bir milyon satmayı başarmıştı.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum