Square Enix son zamanlarda yeni bir fikri mülk göstermekten ziyade devam oyunu duyuruları yaptığı hepimizin malumu. Ama yeni bir şeyler denemeye onlar da aç olacak ki, bugün resmi blogları üzerinden karşımıza yeni bir duyuruyla çıktılar; Life is Strange.
Söylediklerine göre bu proje hem oynanış hem de hikâye anlatımı bakımından şimdiye kadar denedikleri her şeyden daha farklı olacak. Oyunun dağıtımı dijital ve episodik olarak yapılacak, her yeni bölüm öncekilerde yaptığınız seçimlere göre dallanıp budaklanacak.“Walking Deaad!” diye bağırdığınızı duyar gibiyim ancak hikâye ile ilgili verilen bilgiler dallanıp budaklanma kısmının oyunun hikâyesine etki etmekten ziyade hikâye içindeki bir faktör olacağına işaret eder gibi. Eğer değilse de çıkar hep beraber “Walking Deaad!” diye bağırırız.
Peki hikaye ile ilgili açıklananlar neler? Elimizde öncelikle oyunun arkaplan hikâyesi var; Max Caufield, Arcadia Bay, Oregon’dan ayrılalı beş yıl olmuş. Eve döndüğünde ise okuldan tanıdığı Rachel Amber’ın gizemli bir şekilde ortadan kaybolduğunu öğreniyor. Gerçeği ortaya çıkarmaya çalışırken eski bir arkadaş olan Chloe ile yolları kesişiyor ve zamanı geriye alabilme gücü olduğunu keşfediyor.

Oyunun arkasındaki stüdyo ise Remember Me’den hatırladığımız DONTNOD Entertainment. Kendileri oyunun grafiklerini el çizimi olarak hazırlamışlar. Ve yine söylediklerine göre her hareketin bir sonucu olacak, her karar bir kelebek etkisine yol açacakmış. Yani zamanı geri çevirme becerisine sahip olsak bile değiştirdiğimiz şeylerin durumu daha mi iyi yoksa daha mı kötü yapacağını bilemeyebiliriz.

Oyun hem eski hem yeni nesil konsollara ayrıca da PC’ye geliyor. Gamescom’da basın tarafından oynanabilir olacağı ve daha fazla bilginin blogdan paylaşılacaği belirtildi.

















