Starfield'ın Bazı Hardcore Özellikleri Eğlenceyi Baltaladığı İçin Tırpan Yemiş

Artık yakıtsız kalmak yok

Todd Howard, katıldığı Lex Fridman podcastında Starfield'a dair yeni açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalardan en dikkat çekici olanı Starfield'ın başta düşünülmüş bazı hardcore özelliklerinin kaldırılmış olduğuydu.

Normalde oyun uzayda pilotluk yapmanın zorluğunu oyuncuya daha net biçimde yansıtıyormuş, ama sonrasında bu kısımdaki bazı özellikleri yumuşatmışlar. "Yakıtınız bitiyordu, gemiden fırlatılıyor ve mahsur kalıyordunuz. Kağıt üzerinde harika bir andı" diyor Howard. Oyuncular bu durumla karşılaştığında yardım sinyali kullanıp birilerinin gelmesini bekliyormuş. Ama Bethesda tasarımcıları oyunu oynarken kazara yakıtsız kalınca genellikle yakındaki gezegenlerde madencilik yaparak yakıt bulmaya çalışıldığını görmüşler. Bu da sıkıcı bir işmiş, "eğlenceyi baltalıyordu" diyor Howard. Dolayısıyla artık yakıtın bitmesi gibi bir durum söz konusu değilmiş.

Yine de Bethesda bu özellikleri tümden çöpe atmamış, bu fikirlerden bazılarının oyunun çıkışından sonra bir hardcore survival modu için kullanılabileceğini söylüyorlar.

Biliyorsunuz Starfield ile ilgili muhabbetlerin çoğunda oyunda 1000 gezegen olmasına geliyor konu. Howard bu sayının doğruladıkları ve bildikleri gezegen sayısı olduğunu söylüyor. Bethesda'nın sahip olduğu teknolojiyle aslında istedikleri sayıda gezegen yaratmaları mümkünmüş. "Yüz gezegen, bin gezegen, bir milyon gezegen; tek yaptığınız sayıyı değiştirip düğmeye basmak" diyor Howard. Ama böylesi bir abartıya kaçmaları durumunda bu gezegenlere iniş yapan oyuncuların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını bilmelerinin mümkün olmayacağını söylüyor. Yani No Man's Sky gibi prosedürel yaratılan ve rastgele deneyim sunan gezegen yapısından uzak durmaya çalışıyorlar anladığım kadarıyla.

Oyundaki yıldız sistemleri levellere sahip olacak. "Bir sisteme girdiğinizde örneğin onun level 40 sistem olduğunu göreceksiniz." diyen Howard, bunu "bu bölge için çok düşük levelsiniz" uyarısı yapan oyunlara benzetiyor. Burada ise söz konusu olan ufak bölgeler değil, yıldız sistemleri.

Starfield'daki uzay giysilerinin de farklı atmosferik koşullara göre farklı dayanıklıkları olacak, yani ineceğiniz gezegenin türüne göre zehire veya ısıya daha dayanıklı giysiler seçebileceksiniz.

Şimdilik Starfield'dan yeni haberler bu kadar, umarım en kısa zamanda bir de tüm bunları iş üstünde gösteren yeni bir fragmanla karşımıza çıkar Bethesda.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum