Undead Labs’in merakla beklenen zombi aksiyon-yönetim simülasyonu State of Decay 2, dün piyasaya sürüldü. Fakat incelemeleri şimdilik çok iyi durumda değil, puanı OpenCritic’te 69'da oturmakta. Oyunu ben de oynuyorum, incelemesi biraz gecikecek ama şimdilik söyleyebilirim ki, abartıldığı gibi kötü değil. 5 saat oynadım ve oyundan aldığım zevk her geçen saat artıyor. Birçok incelemede dile getirilen oyun kırıcı hatalarla karşılaşmazsam notunun gözümde 6 civarlarına düşmesi için hiçbir sebep olmaz gibi.
Oyun hem Xbox One ve Windows 10'da oynanabiliyor. Eğer oyunu PC’de oynuyorsanız, bir Reddit kullanıcısının toparladığı bu .ini grafik optimizasyonları işinize yarayabilir.
Önce, Kullanıcılar\AppData\Local\Packages\Microsoft.Dayton_8wekyb3d8bbwe\LocalState\StateOfDecay2\Saved\Config\UWP klasörüne erişin. Burada işimiz Scalability.ini, GameuserSettings.ini ve Engine.ini dosyalarında. Bu .ini dosyalarına girip, aşağıdaki listedeki değişikleri uyguluyabilirsiniz. Eğer dosya boşsa ya da “Bölüm” kısmındaki alt başlığı içermiyorsa, önce onu eklemeniz, sonra da hemen altına “r” ile başlayan parametreyi koymanız gerekmekte. Örnek olarak şu ekran görüntüsüne bakabilirsiniz.
Engine.ini
Motion Blur'u kapatmak:
Bölüm: [/Script/Engine.RendererSettings]
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
Lens Flare'i kapatmak:
Bölüm: [/Script/Engine.RendererSettings]
r.DefaultFeature.LensFlare=False
Depth of Field'ı kapatmak:
Bölüm: [/Script/Engine.RendererSettings]
r.DefaultFeature.DepthOfField=False
Supersampling: (Eğer PC'niz oyunu kaldırmıyorsa, Supersampling'i 100'ün altına indirerek oyunun render çözünürlüğünü düşürebilirsiniz)
Bölüm: [/Script/Engine.RendererSettings]
r.ScreenPercentage=100.00
Film Grain'i kapatmak:
Bölüm: [SystemSettings]
r.Tonemapper.GrainQuantization=0
r.Tonemapper.Quality=0
GameuserSettings.ini
Fare Yumuşatmasını kapatmak:
Bölüm: [/Script/DaytonGame.DaytonGameUserSettings]
bDisableMouseAcceleration=True
Scalability.ini
Çim Yoğunluğu:
Bölüm: [FoliageQuality@3]
foliage.DensityScale=1.0
grass.DensityScale=1.0